Dues emprenedores posen en marxa el primer centre comercial online del Berguedà

El Formiguer recull l'oferta de productes d'una quarantena d'establiments

20 d'octubre del 2020
Actualitzat a les 19:37h
Presentació del primer market place del Berguedà.
Presentació del primer market place del Berguedà. | Pilar Màrquez Ambròs
Les emprenedores Anna Romera i Gemma Sobrevias han posat en marxa El Formiguer, el primer market place del Berguedà. És una plataforma digital que permet els clients comprar i fer encàrrecs i que recull un miler de productes d'una quarantena d'establiments de la comarca. Els berguedans poden adquirir articles afegint-los a la cistella de compra amb un sol clic, pagar en línia i escollir si li porten la compra a casa en menys de 24 hores o la passa a buscar per la botiga. 

Les responsables del projecte han fet èmfasi en la importància de col·laborar amb el comerç perquè disposin de millors eines digitals per arribar al públic, ara que la crisi de la Covid-19 fa imprescindible apostar pel comerç digital. Una de les impulsores, Anna Romero, ha defensat la posada en marxa de la plataforma digital per tal de combatre la caiguda comercial a causa de l'epidèmia del coronavirus. "Fem una aposta per la comarca, no volem que cap més comerç tanqui", ha expressat Romera.

La pàgina web www.elformiguer.cat està plenament operativa des d'aquest dimarts. El Formiguer s'ha inaugurat en un acte a la seu de l'Associació Comarcal d'Empresaris del Berguedà. 

El Formiguer permet des de la creació dels establiments a la plataforma, la pujada dels articles, la gestió dels estocs, l'atenció directa amb els clients i usuaris, la gestió de les comandes i els enviaments i tota la gestió del màrqueting i la comunicació. Els prop de quaranta establiments que ja en formen part paguen una quota per ser-hi, "i així redueixen el cost de tenir una botiga online", segons han destacat les dues impulsores. El web està obert a acollir nous comerços del territori perquè no té límit de botigues adherides.

Gemma Sobrevias ha recalcat que El Formiguer és una eina de suport a les botigues de la comarca per atrevir-se a entrar en el món de la venda online. "No et dona els peixos, però sí et facilita les eines per pescar", ha expressat. A més, ha avançat que s'està estudiant incorporar-hi allotjaments i restauració, els productes KM0, i l'oci i la cultura.  

A la presentació del market place hi ha assistit la directora dels Serveis Territorials d'Empresa i Coneixement a la Catalunya Central, Bàrbara Minoves, el president del Consell Comarcal del Berguedà, Josep Lara, el president de l'ACEB, Josep Maria Serarols, el president de l'Agència de Desenvolupament del Berguedà, Lluís Vall i el president del Gremi d'Hostaleria del Berguedà, Jordi Badia. Tots ells han elogiat aquesta nova iniciativa com un canal de compra on accedir a productes de proximitat "d'una manera senzilla i acompanyada".

També han participat en la presentació el CEO de Pyremalia, Jordi Zaragoza, que és l'empresa que ha creat el web; i la farmacèutica Maria Cosp, la primera empresària de la comarca en confiar en el projecte i incorporar el seu establiment dins d'aquest innovador centre comercial virtual. Jordi Zaragoza ha valorat el projecte del Formiguer "com un dels market place més potents del mercat" i ha subratllat que encara ha de créixer. Zaragoza ha demanat a les institucions suport per a un projecte com aquest de caràcter innovador i que fa una aposta "clara" per la digitalització de les compres en un moment en què "l'entorn virtual resulta clau".  

Al centre comercial online s'hi poden trobar comerços de diferent tipus com Casa Fígols, roba i complements Els Plens, roba Golo-Golo, embotits Puig-Fitó, Dietètica Beth, la botiga per a nadons Nap Buff, la farmàcia Cosp o la papereria La Patumaire, entre altres.