La construcció de l'estació d'autobusos de Berga haurà d'esperar almenys fins el 2022

Aleix Serra ha explicat al ple d'aquest dijous que la Generalitat aprofitarà el 2021 per fer l'adaptació del projecte inicial

10 de setembre del 2020
Actualitzat el 11 de setembre a les 2:16h
Part sud de la Rasa dels Molins (arxiu).
Part sud de la Rasa dels Molins (arxiu). | Pilar Màrquez Ambròs
Berga no tindrà estació d'autobusos fins a 2022 com a mínim. El regidor d'Urbanisme, Aleix Serra, ha explicat al ple d'aquest dijous que la Generalitat aprofitarà el 2021 "per fer l'adaptació del projecte inicial". Això farà que l'adjudicació i l'inici d'aquests treballs no puguin fer-se fins passat aquest període. 

Aleix Serra ho ha afirmat durant el debat sobre una moció de Junts per Berga, que demanava accelerar el procés per cedir els terrenys de l'estació de busos a la Generalitat aquest 2020.

L'Ajuntament de Berga ha de cedir al Govern els terrenys de l'estació d'autobusos, que finalment va decidir que situaria a la Rasa dels Molins. Amb aquesta cessió, l'executiu català ha de tirar endavant el projecte. És un requisit del qual ja va advertir el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, durant la campanya electoral de les municipals. Avui el regidor d'Urbanisme ha explicat que, d'acord amb els terminis amb què treballa la Generalitat, no hi ha cap urgència. "La Generalitat destinarà tot el 2021 a adaptar el projecte", ha apuntat Serra. "Estem seguint els terminis amb què vam quedar entesos amb ells", ha afegit el regidor. 

El portaveu de Junts per Berga, Jordi Sabata, ha insistit que cal accelerar aquesta cessió, "i després ja ens encarregarem de pressionar el Govern des de les administracions que calgui". 

L'accés específic des de l'entrada sud es farà a posteriori

Aleix Serra ha exposat que l'estació d'autobusos entrarà, probablement, en funcionament aquest mandat, però sense que existeixi un accés específic des de l'entrada sud. "És un punt interessant, però no depèn només de nosaltres, calen tràmits urbanístics que amb tota seguretat s'allargaran", ha especificat el regidor d'Urbanisme. 

En aquest sentit, Jordi Sabata s'ha mostrat preocupat perquè creu que hi haurà embussos importants per arribar a la Rasa dels Molins. Però el punt de vista del govern de la CUP és un altre: "El gir de 90 graus del carrer Pere III no generarà més col·lapses que l'actual gir de 180 graus del baixador del passeig de la Pau", ha expressat Serra. 

Serra ha recordat, a més a més, que, malgrat que es faci l'accés des de l'entrada sud, no hi haurà una entrada nova des de la C-16, perquè ja n'hi ha tres en pocs quilòmetres, quelcom que la Generalitat veu de la mateixa manera.

El regidor d'Esquerra Berga, Ramon Camps, ha coincidit amb Jordi Sabata sobre la necessitat de pensar, ja des de bon principi, en l'enllaç amb la rotonda sud. Així mateix, ha plantejat fer alguns canvis de mobilitat al passeig de la Pau per "minimitzar els efectes" que produeixi sobre el trànsit de la ciutat la nova estació.

Finalment, el regidor del PSC, Abel García, ha considerat que, si hi havia temps de marge fins a 2021, s'hauria pogut produir "el procés de participació" per decidir-ne la ubicació, tal com s'havia previst. No obstant això, Serra ho ha descartat, perquè "si no haguéssim pres la decisió i l'haguéssim comunicat al Departament de Territori, ells haurien seguit fent altres coses i el projecte estaria aparcat". 
Arxivat a