Marc Casabosch: «A l'hort no podem pervertir els processos naturals»

El pages i autor del llibre 'Un hort pe ser feliç' realitza una xerrada a l'Ametlla de Merola

Albert Obradors/Redacció
27 d'abril del 2015
Actualitzat a les 11:11h

Xerrada del pagès Marc Casabosch Foto: Albert Obradors


L'autor del llibre 'Un hort per ser feliç', Marc Casabosch, ha realitzat aquest cap de setmana i en el marc dels actes de Sant Jordi que organitza l'Associació de Veïns, una xerrada a la biblioteca de l'Ametlla de Merola sobre horticultura ecològica. Aquesta, però, més enllà de la part teòrica, s'ha pogut complementar particularment amb una visita guiada a l'extensa zona d'horts que hi ha al meandre del riu Llobregat, al seu pas per aquesta localitat, des d'on s'ha pogut comparar la filosofia de l'expert amb la posada a la pràctica.

Segons ha manifestat, el retorn a les coses i els 'tempos' naturals són la seva filosofia, uns ideals aplicats al correu de productes alimentaris i en format de petites produccions, com podria ser un hort familiar. La xerrada, en el seu fons, s'ha tractat d'un retorn a la saviesa de la pròpia natura, a l'observació i l'experiència pròpia, des d'on s'aposta per vetllar sempre per fer les coses naturals i no traspassar els límits viciosos que la poden pervertir com, per exemple, la utilització de productes químics no orgànics, o donar més importància a l'estètica en detriment de l'autenticitat. De fet, ha apuntat que l'aparença dels propis aliments no sempre ha de ser com la pinta la publicitat.

En concret, el model d'hort ecològic de Casabosch, s'assembla més a un prat verd, a un jardí, que no pas a la imatge d'hort llaurat, endreçat i sense herbes dolentes que hi ha en l'imaginari col·lectiu. Segons ell, les herbes són part de la pròpia vida i salut de l'hort, una visió que ha xocat amb la visita als horts de l'Ametlla de Merola, on se segueix el model tradicional.

L'autor del llibre i pagès que viu des de fa uns anys al Solsonès, també ha advertit que el sistema consumista està absorvint com una marca més els conceptes 'producte ecològic i natural', com a elements de mercat. Davant d'això, ha avisat que, en adquirir-los, cal mirar i saber si els productes tenen una història que els perverteix (productors sense escrúpols o mal pagats) i, com a darrer consell, ha afirmat que sempre cal valorar les coses que proporcionen el benestar real i allò que és saludable.
Arxivat a