Berga crea una campanya pel civisme en l’oci nocturn i per reduir els efectes de les botellades a la ciutat

La iniciativa, que s'adreça a joves de 15 a 25 anys, té l’objectiu de fomentar el consum responsable i evitar problemàtiques com la falta de descans veïnal o l'actual risc de contagi per la Covid-19

Pilar Màrquez Ambròs / Redacció
06 d'agost del 2020
Actualitzat a les 22:54h
La campanya comptarà amb material de difusió  i inclourà educadors de carrer.
La campanya comptarà amb material de difusió i inclourà educadors de carrer. | Pixabay
El soroll i la pertorbació del descans veïnal o l'abandonament de deixalles al carrer són alguns dels efectes vinculats a les botellades, les trobades informals de joves que es produeixen de nit en l’espai públic per consumir begudes alcohòliques. En plena pandèmia s'hi afegeix també el risc de contagi per la Covid-19. Per prevenir aquestes problemàtiques, l'àrea de Joventut de l'Ajuntament de Berga en coordinació amb la Policia Local i Energy Control de l’Associació de Benestar i Desenvolupament, ha impulsat la creació d'una campanya de sensibilització sobre civisme i oci nocturn sota el lema Salva la nit. 

La iniciativa s'adreça a joves d'entre 15 i 25 anys i té l’objectiu de fomentar el consum responsable i gaudir de la nit respectant l'espai públic i el descans nocturn dels veïns i veïnes. La campanya comptarà amb material de difusió i marxandatge i també inclourà accions amb equips especialitzats d'educadores i educadors de carrer.

Diversió i responsabilitat

Salva la nit és una campanya dissenyada amb un to proper, positiu, empàtic i emocional per involucrar el jovent i transmetre que la diversió nocturna també ha de ser compatible amb el civisme, la prudència, la responsabilitat i l’empatia. En aquest sentit, la campanya comptarà amb quatre peces gràfiques basades en els eixos temàtics següents: la neteja de l’espai públic, la reducció del soroll, la prevenció per evitar els contagis per la Covid-19 i el foment del consum responsable de begudes alcohòliques.

La campanya elaborada per la berguedana, Paula Gonfaus, compta amb logotip propi i peces gràfiques es difondran progressivament a través de les xarxes socials de l’àrea de Joventut  i l’Ajuntament de Berga. També es crearà material de marxandatge (adhesius, bosses, entre altres) que es distribuirà entre el jovent durant el desenvolupament de diverses accions al carrer.

Sensibilització a peu de carrer

La campanya Salva la nit comptarà amb la col·laboració de l’equip de professionals d’Energy Control per portar a terme accions de sensibilització sobre el consum d’alcohol i altres drogues. Per fer-ho, hi haurà un servei itinerant amb educadores i educadors de carrer que recorreran diverses zones de la ciutat on habitualment es concentren les botellades per oferir informació, assessorament i formació per disminuir els riscos en el consum de drogues. Aquestes accions es portaran a terme el dies 7 i 8 d'agost, de 10 de la nit a 2 de la matinada.

Un projecte d’oci saludable

La campanya té un pressupost d'uns 5.250 euros i es preveu poder realitzar altres accions. Salva la nit forma part del Projecte Oci Saludable que coordina l’àrea de Joventut de l’Ajuntament de Berga i que inclou campanyes per fomentar un consum menys abusiu i accions per a la prevenció de riscos en els primers consums d’alcohol i drogues.
 

El logotip de la campanya. Foto: Aj. Berga

Arxivat a