L'estiu de la Covid-19: El Berguedà compleix amb els pronòstics i omple amb client de proximitat

El turisme rural registra un 95% d'ocupació i els hotels estan entre el 75% i el 80% aquest juliol, però el sector es manté pendent de si acaba havent-hi cancel·lacions pels rebrots de Covid-19

17 de juliol del 2020
Actualitzat a les 17:19h
Turisme rural al Berguedà.
Turisme rural al Berguedà. | ADBerguedà
L'ocupació dels allotjaments turístics del Berguedà - que aquest estiu han obert en un 95% dels casos - és "molt elevada". Mentre que el turisme rural té una ocupació del 95%, els càmpings tenen un 100% d'ocupació en cap de setmana i un 20% a 25% entre setmana. D'altra banda els hotels estan entre el 75% i el 80% d'ocupació i la restauració entre el 50% i el 75%. Així ho indica aquest divendres l'Agència de Desenvolupament del Berguedà que presenta dades d'ocupació i reobertura després de l'estat d'alarma. Les dades podrien variar aquest cap de setmana després que el Govern hagi recomanat als ciutadans de Barcelona i l'àrea metropolitana "que no surtin de casa si no és imprescindible" pels nous brots de Covid-19. 

Segons han explicat fonts consultades del sector a NacióBerguedà, hi ha encara poques cancel·lacions efectives de cara els pròxims dies, una minoria de clients han ajornat l'estada fins a l'agost i d'altres s'ho estarien plantejant. 

El president de l'Agència de Desenvolupament del Berguedà, Lluís Vall, ha afirmat que fins ara s'ha complert "el pronòstic que hi havia de públic català, del país i de proximitat". Les dades de què disposa l'Agència "mostren que tant l'obertura d'establiments turístics com l'ocupació d'aquests establiments està ratllant als seus màxims", ha dit Vall. És "una molt bona notícia" que "cal agrair al Gremi d'Hostaleria i Turisme, l'Associació de Càmpings i l'Associació d'Agroturisme del Berguedà, així com a les associacions de botiguers i la resta del sector". Segons Vall, "ara el repte més important que ens queda és que tots els visitants generin un bon impacte econòmic a la comarca utilitzant els restaurants i bars i que comprin als comerços del Berguedà".
 

Turisme en un establiment hostaler del Berguedà. Foto: ADBerguedà


A la província de Barcelona, prop del 50% dels allotjaments turístics ja han reobert. Els càmpings són els que han obert en major percentatge, amb un 60%, seguit del turisme rural (51,8%). Per marques turístiques, Pirineus Barcelona (Berguedà), registra la xifra més alta, amb un 94,7%, seguida de Costa Barcelona (46,9%) i Paisatges Barcelona (19,4%). Són dades d'un informe de la Diputació de Barcelona que monitoritza l'estat de reobertura dels allotjaments turístics després de l'estat d'alarma. 

Pel que fa a tipologies, a les comarques que engloben la marca turística Costa Barcelona han obert un 42,2% dels hotels; un 47,8%, dels càmpings; un 60,1%, dels allotjaments de turisme rural, i un 40,4% dels apartaments turístics. A les de Paisatges Barcelona, un 25,9% dels hotels; 46,2%, dels càmpings; un 15,9%, d'allotjaments de turisme rural, i un 11,1% d'apartaments turístics. Finalment, la que percentualment compta amb més apertures és la comarca del Berguedà, amb un 85,4% dels hotels; 100%, dels càmpings; un 96,8%, dels allotjaments de turisme rural; i un 100%, d'apartaments turístics. El que suposa, en global, un 43,3% dels hotels oberts; 60,3%, dels càmpings; un 51,8%, de turisme rural i un 39,0% d'apartaments turístics.

El treball de la Diputació també recull les dades de dos municipis del Barcelonès, Badalona i L'Hospitalet de Llobregat, que tenen un 50% i un 40,9% de reobertures respectivament. L'informe, realitzat per Turisme de la Diputació de Barcelona amb la col·laboració dels ens de gestió turística comarcals i tancat a data 10 de juliol, té com a objectiu donar a conèixer i fer un mapatge de la situació actual del turisme, i en concret del nombre d'allotjaments oberts, a la província de Barcelona, després de l'Estat d'alarma.

Les comarques de Barcelona, amb els cinc sentits

La Diputació de Barcelona va iniciar, la setmana passada, la campanya turística "Les comarques de Barcelona, amb els cinc sentits" amb l'objectiu d'inspirar al potencial turista català i espanyol, principalment, per tal que conegui que Barcelona és molt més i que molt a prop de Barcelona pot gaudir d'estades i experiències de tota mena

Aquesta acció promocional s'ha fet servir el disseny de la campanya conjunta amb l'Agència Catalana de Turisme i la resta de diputacions catalanes, "Catalunya és casa teva", que es va donar a conèixer el passat 15 de juny amb l'objectiu de presentar, de manera conjunta amb la resta d'administracions catalanes, la destinació Catalunya com a una opció turística propera, de qualitat, i amb una identitat pròpia que la fa singular.

Segons ha assegurat Lluís Vall, "tal com s'han complert els bons pronòstics d'ocupació, esperem que també es compleixi el pronòstic que augura que la temporada estival s'allargarà fins a finals de setembre, podent així lligar-la amb la temporada de bolets".