L'ACEB resol dubtes sobre el teletreball a una vintena d'empreses i professionals

La comissió de dones empresàries i directives del Berguedà ha organitzat un workshop amb recomanacions per aplicar el teletreball

Redacció
02 de juliol del 2020
Actualitzat el 03 de juliol a les 12:57h
Una vintena d'empreses i professionals del Berguedà han participat en un workshop en línia sobre el teletreball.
Una vintena d'empreses i professionals del Berguedà han participat en un workshop en línia sobre el teletreball. | Europa Press
La situació de confinament provocada per la pandèmia del coronavirus ha obligat moltes empreses a posar sobre la taula la implantació del treball a distància, un model que s'ha convertit en una de les principals alternatives per no aturar l'activitat productiva. Una vintena d'empreses i professionals del Berguedà han participat en un workshop en línia organitzat per l'ACEBSuma, la comissió de dones empresàries i directives del Berguedà, on s'han ofert consells i recomanacions per aplicar el teletreball. 

El treball a distància encara és un model poc utilitzat per a la majoria de companyies, cosa que comporta un canvi en les dinàmiques de treball i, per tant, genera molts dubtes entre les empreses i treballadors.
 
Ariadna Herrada i Anna Ribes, sòcies i consultores de La Càpsula Solucions, han ofert aquest dimarts el workshop online "Com afrontar el teletreball i no morir en l'intent". A la sessió virtual hi han assistit empreses i autònoms del Berguedà i d'Igualada de diferents sectors com comerç, indústria, enginyeria, informàtica, medicina, turisme o recursos humans. Les diferents empreses han exposat les seves necessitats i dubtes en relació amb el teletreball. Alguns d'aquests professionals ja porten un temps teletreballant per empreses de fora de la comarca, país o continent com, per exemple, a Estats Units.

Espanya té entre un 3 i un 4% d'implantació el teletreball, per sota dels pioners com Suècia (28%) o Islàndia (25%), alguns dels països amb els índex de benestar social més elevats. "Aquestes dades ens fan pensar que buscar l'equilibri i realitzar una part de la nostra jornada des de casa és una molt bona opció", ha assenyalat Herrada.
Ariadna Herrada ha afegit que "tot i que el teletreball al 100% no és apte per a tots els sectors, si que hi ha moltes eines digitals que es poden aplicar i departaments o àrees de l’empresa que es poden gestionar des de casa".  En aquest sentit, ha dit que "és molt important que cada empresa detecti quines són les seves necessitats per saber trobar l'eina més adequada".
 
Pel que fa als inconvenients del teletreball, els participants del workshop han coincidit en indicar que la gestió dels horaris i rutines així com la falta de concentració han estat les grans dificultats a l’hora de gestionar el teletreball aquests últims mesos. En aquest sentit, Herrada ha detallat que "és essencial tenir una bona mentalitat i actitud i que cada treballador ha d'establir uns horaris i límits, rutines i pauses per evitar distraccions". D’altra banda, ha afegit que l'organització de l'espai és molt important: "s’ha d’escollir una àrea de la casa que disposi de l'espai necessari i que ens permeti estar concentrats i no tenir distraccions". 

Amb relació als avantatges, els assistents han destacat que el teletreball et permet ser més flexible, ajuda a conciliar la vida personal i laboral, és una manera de reduir costos i temps de desplaçament, afavoreix la retenció del talent i pot facilitar l'opció d'obrir-se a nous mercats. Entre tots els assistents s'ha conclòs que, tot i les eines digitals i la tecnologia al nostre abast, el teletreball encara genera moltes incerteses entre les empreses "per la manca d’eines de gestió, control i supervisió dels equips de treball i es necessita una regulació actualitzada".