El Berguedà regalarà una cistella amb productes locals als pares que hagin tingut un nadó durant la pandèmia

Una seixantena d’establiments turístics públics i privats s’han engrescat a tirar endavant la campanya estival de represa turística enviant vals de descomptes i productes del territori a famílies de tot el país

26 de juny del 2020
Actualitzat a les 20:53h
Presentació de la campanya turística d'estiu al Berguedà.
Presentació de la campanya turística d'estiu al Berguedà. | Pilar Màrquez Ambròs
La campanya de promoció turística "Al Berguedà, celebrem la vida" s'ha posat en marxa aquest divendres, partint de la iniciativa de l’Agència de Desenvolupament Berguedà i la col·laboració de les empreses turístiques, entitats públiques i productors agroalimentaris de la comarca. Un dels plats forts és la creació de cistelles nadó amb productes locals i vals de descompte amb la intenció que arribin a 200 famílies de tot Catalunya que hagin tingut un nadó durant la pandèmia. 

El president de l'Agència de Desenvolupament del Berguedà, Lluís Vall, i el president del Consell Comarcal del Berguedà, Josep Lara, han inaugurat la campanya aquest migdia a l'exterior de la renovada Oficina Comarcal de Turisme.  

Lluís Vall ha explicat com s'han gestat diferents accions de reactivació turística enmig de la pandèmia del coronavirus, amb la mirada posada en les conseqüències econòmiques de la situació de crisi sanitària al sector turístic, i després de veure com el virus "feia estralls" durant la Setmana Santa. Enmig de la incertesa creada, l'Agència de Desenvolupament del Berguedà "es va posar a disposició del sector turístic per anticipar-nos a la campanya d'estiu", ha subratllat Vall. Amb aquest propòsit, es van dur a terme diferents reunions virtuals entre el propi sector i l'administració pública comarcal per definir una estratègia de màrqueting i comunicativa que ha acabat cristal·litzant en aquesta campanya. 

"Al Berguedà, celebrem la vida" és una acció de màrqueting que busca transmetre un missatge clar d'optimisme. "Busquem la part positiva de la crisi, malgrat aquesta situació de pandèmia i disgustos, creiem que hi ha molts moments per celebrar alguna cosa. Parlant amb el sector en les trobades virtuals es va gestar una acció de màrqueting que busca celebrar la vida i, a la vegada, posar en valor la nostra identitat comarcal", ha apuntat Lluís Vall. 

La sommelier, periodista i restauradora berguedana Sílvia Culell va ser qui en un primer moment va proposar la idea de la cistella nadó per reivindicar "les petites coses" i el fet que al Berguedà hi ha ganes "de celebrar la vida". Culell ha explicat en la presentació de la campanya que "celebrar la vida és celebrar els petits detalls i donar importància a aquelles coses que durant aquests mesos de confinament han agafat més força com els productors locals i la proximitat". 

Les 200 cistelles nadó les rebran famílies de tot Catalunya que han tingut un fill durant l'estat d'alarma, del 14 de març al 21 de juny. S'hi han inclòs diferents productes agroalimentaris amb segell del Berguedà, una guia de senderisme, un pitet confeccionat artesanalment, una cantimplora, una bossa i una guia de senderisme, així com 30 vals de descompte per fer estades i activitats a la comarca. Es tracta de productes i serveis oferts per una seixantena d'empreses del territori. Els vals tindran validesa fins al 31 de desembre del 2021, per adaptar-se a les necessitats dels nous pares, i es poden cedir a familiars, amics o coneguts "per tal que la taca es faci gran" i augmenti el nombre de persones que visiten la comarca. 

Les sol·licituds per a les cistelles s'han posat ja en marxa al web www.visitbergueda.cat, on també es poden trobar diversos vídeos de promoció que s'han realitzat per atraure visitants al territori durant l'estiu. El sector del turisme rural disposa a hores d'ara d'un bon percentatge de reserves fetes i preveu penjar el cartell de complet gràcies al client de proximitat, especialment de cara a l'agost. 
 

La cistella de productes que s'enviarà a 200 famílies de Catalunya. Foto: Pilar Màrquez Ambròs


L'Agència de Desenvolupament del Berguedà també promourà una jornada de networking entre el sector turístic i els productors agroalimentaris, el proper 6 de juliol, per tal d'establir una col·laboració activa entre ambdós àmbits.  

El Consell posarà en marxa una subvenció per a comerços i petits empresaris

En paral·lel, el president del Consell Comarcal del Berguedà, Josep Lara, ha destacat en l'acte que la campanya de promoció turística relliga amb "les accions de reactivació econòmica" que s'han impulsat des de l'ens comarcal. "Una de les primeres coses que vam fer va ser facilitar la liquiditat dels proveïdors, impulsar l'obra pública i vetllar pels col·lectius més vulnerables, les empreses i el tercer sector", ha afirmat. Per això, Lara ha avançat que el següent pas serà posar en funcionament una subvenció per a comerços i petits empresaris per donar-los un cop de mà econòmic", ha explicat. 
Arxivat a