L'ADBerguedà i les sis associacions de botiguers de la comarca reprenen la campanya de promoció del comerç

Es proposa un concurs de fotografia a Instagram que sortejarà fins a 900 euros en vals de compra i es recupera la campanya publicitària per posar en valor les botigues del territori

02 de juny del 2020
Actualitzat a les 19:40h
Signatura del conveni entre l'Agència i les entitats comercials del Berguedà (arxiu).
Signatura del conveni entre l'Agència i les entitats comercials del Berguedà (arxiu). | Pilar Màrquez Ambrós
Una vegada superat el pitjor de la crisi sanitària de la Covid-19, i en la fase de reobertura general dels establiments de diferents tipologies, l'Agència de Desenvolupament del Berguedà continua amb la campanya de promoció del comerç local que va quedar interrompuda el passat mes de març, i que s'ha tirat endavant amb el suport de les sis associacions de comerciants de la comarca.

Torna a engegar màquines la campanya de promoció comercial del Berguedà, "amb l'objectiu de posar en valor el comerç de proximitat, i enfortir el sentiment de pertinença dels ciutadans al territori; amb la col·laboració de totes les associacions de botiguers i comerciants de la comarca", segons fonts de l'Agència de Desenvolupament. 

La campanya de promoció comercial es fonamenta en dues accions. La primera consisteix a difondre durant els mesos de juny i juliol 8 vídeos i 8 imatges que reflecteixin els valors del comerç local. La segona acció consisteix en un concurs de fotografia a Instagram, que sortejarà fins a 900 euros en premis, tal com estava previst abans de la pandèmia. 

Els vídeos i imatges de la campanya estan protagonitzats per persones del Berguedà i es repartiran en format de cartells per establiments del Berguedà, en publicacions a les xarxes socials i a mitjans de comunicació comarcals.

Lluís Vall, el president de l'Agència de Desenvolupament del Berguedà, afirma que "el comerç local són també herois en tota aquesta situació, han estat al peu del canó des del primer dia adaptant-se als clients, ara que gaudirem de nova normalitat és hora de què els clients els agraïm tot aquest esforç i seguim apostant per ells, perquè puguin continuar prestant el seu servei, ha calgut una crisi com la viscuda perquè realment valorem el que teníem tan a prop".



Concurs d'Instagram

Per participar cal publicar a Instagram una imatge realitzant una acció de compra en qualsevol tipologia de negoci, comerç o establiment de serveis del Berguedà, la imatge d'un establiment del Berguedà, o un producte o servei adquirit en un comerç de proximitat del Berguedà, i utilitzar les etiquetes #comprabergueda i #terradefuturs. També s'anima als participants del concurs a mencionar el nom de l'establiment, el municipi del Berguedà el qual pertany i que expliquin en poques paraules què és el que es valora més de la compra o de l'establiment, ressaltant així els valors del comerç local i enfortint el vincle emocional i el sentiment de pertinença territorial

L'etiqueta #comprabergueda que s'ha creat específicament per a la campanya, té la funció d'identificar les publicacions que hi participin, s'espera que en un futur sigui l'etiqueta que es facin seva els establiments, les associacions de comerciants i les administracions de la comarca per promocionar el comerç de proximitat local.

L'etiqueta #terradefuturs vincula la campanya comercial amb la Marca territorial "El Berguedà Terra de Futurs", ja que precisament aquesta Campanya Comercial es fonamenta i sorgeix dels valors d'aquesta marca.

El concurs de fotografia repartirà fins a 900 euros en vals de compra que se sortejaran entre tots els participants, que es sortejaran periòdicament. Les dates previstes dels sortejos són els següents dilluns: 29 de juny, 6, 13, 20 i 27 de juliol, i 3 d'agost. En cada sorteig hi haurà 150 euros en vals de compra. Participaran en aquest sorteig els usuaris que hagin realitzat publicacions vàlides segons les bases del concurs, en el període previ comprès entre l'anterior sorteig i el present sorteig. Qualsevol persona pot realitzar tantes publicacions com desitgi. El guanyador de vals de compra s'efectuarà per sorteig, mitjançant eines informàtiques que seleccionaran l'usuari premiat de forma aleatòria, automàtica i transparent, i rebrà 50 euros en vals de compra. D'aquesta manera, s'obre la possibilitat a la participació de més establiments.