Més de 2.300 persones participen a les formacions virtuals de l'Agència del Berguedà durant el confinament

L'ens ha ofert fins a 32 conferències i sessions formatives en línia des del passat 23 de març

Redacció
26 de maig del 2020
Actualitzat a les 14:40h
Una de les formacions en línia de l'Agència de Desenvolupament del Berguedà.
Una de les formacions en línia de l'Agència de Desenvolupament del Berguedà. | ADBerguedà

Més de 2.300 persones s'han format amb l'oferta de cursos i conferències en línia de l'Agència de Desenvolupament del Berguedà durant el confinament. Des del 23 de març fins el dia d'avui, l'Agència del Beguedà ha portat a terme fins a 32 formacions en línia, en les que hi ha participat un total de 2.351 persones.

El president de l'Agència de Desenvolupament, Lluís Vall, ha valorat que "des del minut u vam veure que havíem de donar respostes a la gent, així que ens vam posar ràpidament a treballar per oferir formacions en línia en matèria d'ERTO's i ajudes. A la vegada, vam afrontar aquesta situació com una oportunitat per aportar noves eines a les organitzacions, comerços i petits autònoms oferint un ampli ventall d'eines per reinventar-se". 

Lluís Vall ha afirmat, davant l'elevat impacte de les formacions, que "estem molt contents d'haver estat i sentir-nos útils tot aquest temps, alguns serveis han arribat per quedar-se i d'altres els hem d'evolucionar, la crisi no ha acabat i hem de seguir estant al costat de tots".

L'impacte de la Covid-19 i la situació de confinament ha obligat a reformular molts serveis públics, així com el funcionament de la gran majoria d'empreses i treballadors i treballadores. Fonts de l'Agència han exposat que l'ens s'ha reformulat internament "per poder donar servei a ajuntaments, entitats, empreses, treballadors/es, emprenedors i persones que busquen feina; obrint diferents serveis d'assessorament i acompanyament en línia i oferint un gran ventall de formacions i conferències per diferents sectors".

Un 50% de les formacions realitzades (16) han estat destinades a empreses i autònoms per facilitar l'adaptació a la nova realitat creada pel Covid. Oferint recursos per adaptar les empreses en l'àmbit fiscal, de seguretat social, tresoreria, entre altres, però també per facilitar la reorganització empresarial, la venda en línia i la proposta de valor. A aquestes 16 formacions hi ha assistit fins a 1.667 participants.

Dins d'aquestes formacions, destaquen tres conferències amb prestigiosos ponents: "Com afrontar la crisi del Covid-19" amb Xavier Marcet, "Bits, Bytes i Virus" amb Genís Roca i  "El turisme després del turisme" amb Juan Antonio Donaire. Lliçons del Covid-19", que respectivament van tenir 259, 212 i 193 assistents.

Gestió emocional de la crisi 

Destinades a la gestió emocional per l'ocupació s'ha realitzat un cicle de nou formacions, amb 316 assistents, que s'ha complementat amb l'obertura d'un servei d'orientació laboral online i una campanya de la gestió emocional durant el confinament amb el hashtag #EmocionsConfinament.

Per tal de fomentar la millora de la comunicació a través de les xarxes socials, també s'han realitzat tres formacions d'Instagram, Linkedin, Mailchimp i Whatsapp Business, destinades principalment a petites empreses i comerços i en les que hi ha participat 199 persones.

De manera complementària, s'han portat a terme sis formacions online més de temes diversos, com les formacions per la certificació Biosphere (destinades a empreses i entitats que participen en el programa); dues formacions per l'obtenció del certificat ACTIC; un taller de cuina sostenible; un curs per reduir el cost de la factura energètica; i una formació de licitacions públiques.