El Govern licita les obres de millora de la C-16 entre Berga i Bagà per 4 milions

Les actuacions de millora començaran a partir de l'estiu i es preveu que puguin durar uns quatre mesos

Redacció
10 d'abril del 2015
Actualitzat a les 20:26h

C-16 al seu pas per la Tèrmica de Cercs Foto: Aida Morales


El Departament de Territori i Sostenibilitat ha iniciat la licitació de les obres de millora de la carretera C-16, en el seu tram entre Berga i Bagà, un dels que concentren més accidents de la comarca i que, des de fa anys, és un dels punts negres de Catalunya. Aquesta vegada, però, i tal i com es va pressupostar als comptes de la Generalitat pel 2015, el Govern implementarà mesures reductores de la sinistralitat per valor de quatre milions d'euros. Tot un seguit d'accions amb les quals preveu reduir el risc d'accidents, en una carretera que registra un trànsit elevat d'uns 12.000 vehicles diaris, amb puntes els caps de setmana i festius.

Segons ha informat el Departament, l'objectiu principal de l'actuació és “millorar la seguretat viària” al llarg dels 20 quilòmetres que hi ha des de la capital del Berguedà, fins a l'inici de la concessió del Túnel del Cadí, a Bagà. Per aquest motiu, des d'aquest estiu i durant els propers quatre mesos, començarà la implantació de mitjanes i franges de separació entre els sentits de circulació per evitar xocs frontals i, als llocs on no es pugui, es continuarà la separació dels sentits mitjançant un zebrejat central o doble ratlla contínua. El sistema de separació que s'utilitzarà en el primer cas, serà una barrera metàl·lica de 60 centímetres d'alçada, que facilitarà la visibilitat. 

 
Per altra banda, també hi ha prevista una millora generalitzada del ferm. A les zones més obagues i on es detectin revolts més perillosos, s'hi aplicarà, a més, un tractament antilliscant per tal de millorar l'adherència del vehicle i reduir el temps de frenada. I finalment, la inversió també contemplarà una millora de la senyalització horitzontal i vertical al llarg de la carretera, amb una renovació de l'abalisament i d'algunes barreres de seguretat.

Pel que fa a les entrades de Berga, es millorarà la incorporació dels vehicles a la C-16 per Berga Sud; i a Berga Nord, es disposarà una secció d'un carril per sentit, amb un zebrejat central que ajudi a augmentar la visibilitat entre la intersecció i la boca sud del túnel de Berga. Les mesures també inclouen reordenar les entrades cap a la Nou de Berguedà i Sant Corneli, en el sentit que s'eliminarà el gir a l'esquerra cap al trencant de la Nou, i aquest es farà a través l'accés de Sant Corneli. En aquest tram de la carretera també es reduirà l'amplada dels carrils per tal de moderar la velocitat dels vehicles, i es crearan noves illetes i balises centrals entre les dues cruïlles.