El Camí dels Bons Homes aprova un pressupost de 82.000 €

Karina Behar explica que els objectius principals seran potenciar la marca i atraure nous públics

Redacció
07 d'abril del 2015
Actualitzat a les 22:10h
Camí dels Bons Homes
Camí dels Bons Homes | Consell Regulador

Reunió entre institucions i consells comarcals de les cinc comarques Foto: Consell Regulador


La gestió, i aprofitament turístic i econòmic del Camí dels Bons Homes, la ruta a través del Berguedà, Solsonès, Alt Urgell, Cerdanya i Pallars Sobirà que ressegueix el camí dels darrers càtars, no para de créixer en implicacions i visitants. Unes fites, que el Consell Regulador del Camí dels Bons Homes vol consolidar, amb una sèrie d'estratègies que reforçaran la seva marca i difusió. 

Per això, aquest passat 1 d'abril, els diferents representants dels consells comarcals per on passa el camí, conjuntament amb els dels Parcs Naturals Cadí-Moixeró i Alt Pirineu, i altres autoritats, van aprovar el nou Pla d'accions anual que inclou les estratègies a seguir, així com el pressupost de la ruta per aquest 2015. Segons ha explicat a NacióBerguedà la responsable del Consell Regulador, Karina Behar, el total arriba als 82.000 euros, una quantitat, però, que s'ha d'acabar de perfilar, ja que 26.000 euros d'aquest conjunt, depenen d'una subvenció de la Diputació de Barcelona. 

No obstant això, els objectius per al 2015 estan clars. En primer lloc, ha remarcat Behar, es volen aconseguir més visitants i captar nous públics, una línia força que ja s'ha estat treballant durant el 2014, i que ha tingut resultats força positius, ha explicat. De fet, el nombre de turistes que han realitzat la ruta ha augmentat en els darrers anys, així com les empreses associades, que ja arriben a 68. En aquest sentit, el fet de tirar endavant la variant del 'Camí de l'últim càtar', creant una ruta circular amb el Camí dels Bons Homes ha través de les comarques de l'Alt Urgell i el Pallars Sobirà ha donat molt bon resultat. 

 
A partir d'aquest any, però, el Consell Regulador vol donar una altra empenta a aquesta tendència positiva. El primer que s'ha plantejat, ha explicat Behar, serà consolidar la marca a través dels seus valors diferencials. Més enllà d'aquí, es volen captar nous públics, un objectiu que s'assolirà a través d'ampliar l'oferta i les experiències. En la mateixa línia, també es vol millorar la qualitat del servei de les empreses turístiques que formen part del camí; facilitar més informació als usuaris sobre els seus potencials; vetllar pel bon manteniment dels camins, i tirar endavant un pla de formació per a les empreses turístiques. Tot això, amb un augment interpretatiu del món càtar al llarg de la ruta, que faciliti, als visitants, més materials de difusió capaços de suggestionar, seduir i motivar el viatge.

Millor coordinació

La reunió també ha servit per establir una nova línia de coordinació, que passarà a ser rotatòria a través de les diferents comarques. D'aquesta manera, el Berguedà ha passat la presidència del Consell Regulador a l'Alt Urgell que, al seu torn, la traspassarà a una altra comarca l'any que ve. 

Una línia de treball “molt més participativa, tant a nivell tècnic com polític”, ha precisat Behar, que ha assegurat que aquesta coordinació intercomarcal és “molt positiva” perquè ajuda a dinamitzar totes les comarques que conformen la ruta.