L'Agència i les sis associacions de botiguers del Berguedà impulsen una campanya de promoció

La signatura del conveni s'ha acompanyat del compromís per a l'elaboració d'un pla de dinamització comercial 2020-2025

04 de març del 2020
Actualitzat el 05 de març a les 4:45h
El president de l'Agència de Desenvolupament del Berguedà, Lluís Vall, i el president de la UBIC de Berga, Xavi Orcajo.
El president de l'Agència de Desenvolupament del Berguedà, Lluís Vall, i el president de la UBIC de Berga, Xavi Orcajo. | Pilar Màrquez Ambròs
L'Agència de Desenvolupament del Berguedà i les sis associacions de botiguers del Berguedà posen en marxa, aquest mes de març, una campanya de promoció amb l'objectiu "d'enfortir el comerç de proximitat" i "el sentiment de pertinença dels ciutadans al territori". La iniciativa té un cost de 7.000 euros i està impulsada per l'Agència amb la col·laboració de les associacions de botiguers i comerciants de Berga, Gironella, Puig-reig, Cal Rosal-Olvan, Bagà i Casserres. Aquest dimecres han presentat la iniciativa el president de l'Agència, Lluís Vall, i el president de la UBIC - Berga Comercial, Xavi Orcajo.

Ambdós han confirmat que aquesta és la primera vegada que es fa una actuació conjunta entre totes les entitats comercials que hi ha a la comarca, que juntes sumen unes 450 botigues. 

La signatura del conveni entre l'Agència i el teixit comercial per a l'impuls de la campanya de promoció comercial, s'ha acompanyat del compromís per a l'elaboració d'un pla de dinamització comercial 2020-2025. El conveni també inclou aspectes formatius, i programes de contractació bonificada, entre altres. 
 
La campanya de promoció comercial es fonamenta en la difusió de 8 vídeos i 8 imatges que reflectiran els valors del comerç local i que estaran protagonitzats per persones conegudes al Berguedà com el pintor Joan Ferrer o la restauradora Remei Escolies. Cadascun d'aquests vídeos i imatges parlarà d'establiments, productes i serveis de qualitat, proximitat, autenticitat, tracte familiar, experiència, confiança, varietat, estalvi, implicació, sostenibilitat i vida.

Les imatges es difondran als establiments del Berguedà, en format cartell, així com a les xarxes socials i als mitjans de comunicació. 
 

Signatura del conveni entre l'Agència i les entitats comercials del Berguedà. Foto: Pilar Màrquez Ambròs


El president de l’Agència de Desenvolupament del Berguedà ha afirmat que "el sector de serveis i comerç ocupa un espai molt important de l'economia comarcal". "És per això que tenim una diversitat de comerços amb un alt grau de qualitat i amb un valor afegit on els valors com la proximitat, la confiança, la sostenibilitat i la diligència són clau per posar en valor els comerços i els seus productes", ha dit Lluís Vall.

Vall ha defensat que, malgrat que hi ha comerços que tanquen, també se n'obren de nous de manera periòdica. Segons Vall, un dels propòsits principals de la campanya és transmetre que no cal marxar fora de la comarca per accedir a producte de qualitat i primeres marques. "No és una campanya que reaccioni a un fet puntual, sinó que està pensada per tenir una continuïtat", ha apuntat Lluís Vall. 

Per al president de la UBIC de Berga, Xavi Orcajo, "els botiguers som molt conscients que és feina nostra que la gent entengui el valor del nostre producte". Orcajo ha assegurat que, els últims temps, el comerç té més "múscul" a la ciutat perquè la gent està obrint negocis, si bé ha dit que el Carrer Major pateix "un problema de deslocalització" i ha admès que hi ha botigues que opten encara per marxar a altres eixos del municipi. 

Una segona acció de la campanya de promoció del comerç local consistirà a realitzar un concurs de fotografia a Instagram, per tal que reforci el missatge de promoció comercial, també per part de la ciutadania, "que són els que compren dia a dia al comerç de proximitat", ha indicat Orcajo. 

Pla de Dinamització Comercial
 
Per reforçar el treball conjunt, al llarg de l'any 2020 es desenvoluparà el Pla de Dinamització Comercial del Berguedà 2020-2025, que "dotarà el sector comercial i a les administracions locals del Berguedà d'instruments de gestió i racionalització, que contribueixin a millorar la posició competitiva del comerç de proximitat", ha puntualitzat Lluís Vall. 

L'elaboració d'aquest pla requerirà un exhaustiu treball de camp que inclourà entrevistes amb comerciants de diferents municipis de la comarca, responsables de les associacions de comerciants, alcaldes, regidors i tècnics dels ajuntaments, i també a clients del comerç local. Així mateix, es constituirà la Taula de Comerç del Berguedà amb representants de les associacions de comerciants, amb comerços no associats i amb representants del sector públic per validar la diagnosi i debatre, consensuar i prioritzar les accions. 
 
El resultat final serà la formulació de la proposta d'accions d'àmbit comarcal i d'àmbit local a la comarca del Berguedà, que tindran com a destinataris el col·lectiu de comerciants i els clients potencials, i l'elaboració de la graella anual d'actuacions 2020-2025, amb el detallat de cada acció, els agents implicats i el pressupost aproximat.

Xavi Orcajo ha puntualitzat que, entre altres, els comerços fan la tasca de "prescriptors" quan els visita el turisme. "L'Agència té un treball a fer de model de captació turística en orígen, però nosaltres que rebem els visitants als nostres comerços, podem ajudar en aquest sentit", ha afegit.

El concurs d'Instagram repartirà 900 euros en vals de descompte
 
Per participar al concurs d'Instagram, caldrà publicar una imatge realitzant una acció de compra en qualsevol negoci, comerç o establiment de serveis del Berguedà, la imatge d'un establiment de la comarca o un producte o servei adquirit en un comerç del proximitat del Berguedà, i utilitzar les etiquetes #comprabergueda i #terradefuturs.

També s'anima als participants del concurs a mencionar el nom de l'establiment, el municipi i que expliquin en poques paraules què és el que es valora més de la compra o de l'establiment.
 
L'etiqueta #comprabergueda que s’ha creat específicament per a la campanya, té la funció d’identificar les publicacions que hi participin, s'espera que en un futur sigui l'etiqueta que es facin seva els establiments, les associacions de comerciants i les administracions de la comarca per promocionar el comerç de proximitat local.
 
El concurs de fotografia repartirà fins a 900 euros en vals de compra que se sortejaran entre tots els participants, que es sortejaran periòdicament.

Les dates previstes dels 6 sortejos són: 27 de març, 10 i 24 d'abril, 8 i 22 de maig i 1 de juny. En cada sorteig es repartiran 150 euros en vals de compra. Participaran en aquest sorteig els usuaris que hagin realitzat publicacions vàlides segons les bases del concurs, en el període previ comprès entre l'anterior sorteig i el present sorteig. Qualsevol persona pot realitzar tantes publicacions com desitgi. El guanyador de vals de compra s'efectuarà per sorteig, mitjançant eines informàtiques que seleccionaran l'usuari premiat de forma aleatòria, automàtica i transparent, i rebrà 50 euros en vals de compra. D'aquesta manera s'obre la possibilitat a la participació de més establiments.