Berga elimina places d'aparcament d'un tram del passeig de la Pau per facilitar el pas dels busos

Es tracta d'una reivindicació dels conductors d'autobusos que volen evitar embussos, topades i desperfectes en els retrovisors dels vehicles estacionats en una part conflictiva del vial ascendent

07 de febrer del 2020
Actualitzat a les 20:24h
Vial ascendent del passeig de la Pau, aquest divendres.
Vial ascendent del passeig de la Pau, aquest divendres. | Pilar Màrquez Ambròs
Els autobusos que accedeixen diàriament al baixador del passeig de la Pau tenien fins ara moltes dificultats per poder passar entre els cotxes aparcats a banda i banda del vial. L'Ajuntament de Berga ha decidit eliminar vuit places d'estacionament en zona blava de la banda dreta del passeig per facilitar-los el pas i evitar embussos, topades i desperfectes als retrovisors. 

La mesura afecta places d'estacionament del vial ascendent del passeig de la Pau, entre la cruïlla amb el carrer Gran via i el pas de vianants. L'actuació suposa la supressió de places d'aparcament i la reubicació d'una plaça d'estacionament per a persones amb mobilitat reduïda, que quedarà habilitada al laterial esquerra. 

Aquesta reordenació de la zona d'aparcament al vial ascendent del passeig de la Pau es fa atenent la petició dels conductors d'autobusos i seguint les recomanacions dels Serveis Tècnics i la Policia Local. A partir de dilluns 10 de febrer no es podrà estacionar el vehicle a la banda dreta del via en aquest tram d'uns 70 metres, mentre que a la banda esquerra es podrà seguir aparcant amb normalitat.

El regidor d'Urbanisme, Aleix Serra, ha explicat a NacióBerguedà que aquesta era, des de fa temps, "una reivindicació dels conductors d'autobús" i que "els últims anys, els problemes havien anat en augment al vial". "Abans de Nadal, els conductors d'autobús van venir a l'ajuntament perquè aquesta era una preocupació que tenien; per evitar topades, havien d'aturar-se i això també provocava embussos, que la gent toqués el clàxon, etcètera, en aquell punt no hi ha espai per tot", ha indicat Serra. La supressió d'estacionament és la mínima possible. "És ben bé un segment concret, perquè després el vial ja s'eixampla i el pas es facilita; i a la part baixa, amb aparcaments en bateria, no hi ha aquesta problemàtica", ha afegit el regidor.

La nova situació durarà almenys fins que entri en funcionament la nova estació d'autobusos que es preveu que pugui ser una realitat durant aquest mandat, encara que tampoc es descarta mantenir-la.
 
Treballs de senyalització vial 
 
El consistori està portant a terme les tasques de preparació del vial avui divendres, de 8 del matí a 6 de la tarda. En concret, diversos efectius de la brigada municipal realitzaren els treballs de fresat sobre el paviment per eliminar les marques vials existents. El dilluns, 10 de febrer, de 8 del matí a 6 de la tarda, es completarà l'adequació de la zona mitjançant l'aplicació de pintura vial per indicar la nova senyalització viària a la zona. Aquests treballs comportaran la prohibició de l'estacionament de vehicles durant els dies i horaris esmentats. 
 
L'Ajuntament de Berga també millorarà la senyalització viària en altres zones de la ciutat per tal de reforçar les marques vials que s'han anat degradant a causa de l'ús i el pas continuat de vehicles. En aquest sentit, es repintaran els tres carrils del carrer Pere III, entre el carrer Barcelona i el passeig de la Pau, i la carretera de Ribes, en la intersecció del carrer Cercs i la baixada de l’Hospital Sant Bernabé. Aquestes actuacions comportaran alteracions en la circulació i la prohibició d’aparcar en les zones que estaran senyalitzades.
 
Berga ja ha comunicat al Govern la ubicació escollida per a l'estació d'autobusos
 
Berga va aprovar al desembre una moció per construir l'estació d'autobusos a la Rasa dels Molins. Aquest dijous al ple Serra ha confirmat que el govern de Berga ja ha comunicat la decisió a la Generalitat. "La Generalitat ha rebut l'encàrrec i ara s'haurà de posar a treballar en l'actualització del projecte, mentre que Berga hem d'avançar en la cessió dels terrenys que és condició sine qua non per l'obra", ha apuntat el regidor. 
 
"Hem demanat explícitament que sigui una estació el més integrada possible a l'entorn, no tenim una resposta clara, però es treballarà els pròxims mesos en participar de l'actualització del projecte", ha indicat Serra després que Junts per Berga el qüestionés sobre l'opció de fer-la soterrada o semi-soterrada.

Sobre els accessos a la futura terminal, Aleix Serra ha dit que "si tot ens va molt bé i tenim estació d'autobusos aquesta legislatura, no tindrà un accés directe des de la C-16, sinó que els autobusos hauran d'entrar a la ciutat per la carretera de Sant Fruitós". "L'altra, és una situació de futur desitjable, però no hi ha gaire alternativa en aquests moments", ha afegit. 
Arxivat a