04
de febrer
del
2020
Actualitzat
a les
11:31h
El Departament d’Empresa i Coneixement ha obert un expedient informatiu a Endesa i Red Eléctrica de España (REE) per les incidències que hi va haver en el subministrament elèctric a Catalunya durant el temporal Gloria. L’objectiu és quantificar l’afectació de les interrupcions del servei a usuaris, determinar-ne les causes i analitzar el procés de reposició. Des del Govern, es vol comprovar que les actuacions de les dues companyies s’ha ajustat a allò que estableix la Llei de Garantia i Qualitat de Subministrament Elèctric de Catalunya.
El temporal va fer caure vuit torres elèctriques a la vall del Pedraforca. Prop d'un miler d'abonats d'Endesa de l'entorn de la vall del Pedraforca es van quedar sense llum el dia del temporal. Els operaris d'Endesa van instal·lar-hi grups electrògens i van aconseguir restablir el servei a la part nord de Gósol, Saldes i Gisclareny. Els veïns, però, havien estat prop de 40 hores sense llum. A Gósol, nuclis com Sorribes 70 hores després encara no en tenien. La solució plantejada per Endesa és provisional, fins que es puguin reposar les torres elèctriques.
El temporal va fer caure vuit torres elèctriques a la vall del Pedraforca. Prop d'un miler d'abonats d'Endesa de l'entorn de la vall del Pedraforca es van quedar sense llum el dia del temporal. Els operaris d'Endesa van instal·lar-hi grups electrògens i van aconseguir restablir el servei a la part nord de Gósol, Saldes i Gisclareny. Els veïns, però, havien estat prop de 40 hores sense llum. A Gósol, nuclis com Sorribes 70 hores després encara no en tenien. La solució plantejada per Endesa és provisional, fins que es puguin reposar les torres elèctriques.