La marca de iogurts Delícies del Berguedà dependrà a partir d'ara de Grup Horitzó

La Fundació Privada Horitzó es converteix en el màxim accionista de Portal Berguedà S.L. que produeix els iogurts per donar formació laboral i feina a joves afectats per patologia dual

16 de gener del 2020
Actualitzat a les 16:23h
Iogurts de Delícies del Berguedà.
Iogurts de Delícies del Berguedà. | @Begoeduso
La Fundació Privada Grup Horitzó del Berguedà ha fet públic aquest dijous l'acord amb la Fundació Portal, d'inserció laboral per a persones amb patologies duals i d'ajuda a les seves famílies, pel traspàs de l'empresa que des de 2012 produeix els iogurts de Delícies del Berguedà: Portal Berguedà Empresa d'Inserció S.L.. Delícies del Berguedà produeix entre 16.000 i 18.000 iogurts a la setmana, dels quals només entre un 10% i un 15% es consumeixen al Berguedà. La resta els compren grans hotels i restaurant de Barcelona i rodalia. Actualment, la producció de iogurts dona feina a tres persones amb patologia dual. 

Fins ara, la Fundació Portal, que a partir d'ara se centrarà en altres línies d'actuació com jornades de divulgació a Barcelona, tenia la participació majoritària de Portal Berguedà (el 65%), una part que ara passa a Grup Horitzó. La resta de l'accionariat són inversors socials. 

El traspàs s'ha fet simbòlicament per un euro, segons han explicat els responsables de Grup Horitzó i Fundació Portal en roda de premsa. En la compareixença, hi ha intervingut la directora de Grup Horitzó Eva Sánchez, el president de l'entitat Jordi Garcia Petit, el responsable de la Fundació Portal Jordi Labòria i Joan Maria Sala, fundador de Delícies del Berguedà. 

Grup Horitzó afavoreix la inserció de persones amb problemes de salut mental des de fa més de 35 anys i fa temps que perseguia l'objectiu de convertir-se en un centre especial de treball o una empresa d'inserció laboral per a persones amb trastorns mentals. El fet que Delícies del Berguedà passi a dependre ara del Grup Horitzó suposa, doncs, un pas més per tal de reforçar la seva activitat. Es fa amb el propòsit d'ampliar línies de treball però també busca sumar esforços i aconseguir aglutinar el màxim possible les entitats d'inserció laboral de persones amb discapacitats o que pateixen patologies de salut mental. En aquest sentit, Garcia Petit ha admès que hi ha hagut també converses amb l'Associació Pro Disminuïts Psíquics del Berguedà. 
 

Roda de premsa per presentar l'acord de traspàs. Foto: Pilar Màrquez Ambròs


"La nostra inquietud ha estat sempre aconseguir donar feina a persones amb problemes de salut mental, inserir-los en el món laboral. Això era molt difícil des d'una fundació petita com la nostra i sense suport de les administracions públiques. Per tant, davant la dificultat de poder crear un centre de treball, l'acord per assimilar Delícies del Berguedà ens obre una porta molt important per ser reconeguts davant la Generalitat com a empresa d'inserció laboral", ha explicat el president de Grup Horitzó, Jordi Garcia Petit.

Garcia Petit ha recordat que "els darrers anys, el Grup Horitzó s'ha transformat en la Fundació Privada Horitzó, especialitzant-se en un col·lectiu que era el menys atès a la comarca: les persones que tenen problemes de salut mental". 

Els responsables de Grup Horitzó confien que en assumir una empresa que ja està reconeguda com a tal, això també els obri les portes a rebre ajuts públics, que els permeti créixer en el futur. "Hem d'aconseguir que el Consell Comarcal del Berguedà, els ajuntaments i la Generalitat ens donin suport i ajudes perquè aquest projecte pugui ser una realitat", ha afirmat Jordi Garcia Petit. 

Fer créixer Delícies del Berguedà a la comarca

Un dels propòsits és fer créixer l'empresa Portal Berguedà, reforçant les arrels que ja té al territori, perquè ara els seus iogurts es venen majoritàriament fora de la comarca. "També volem consolidar Delícies del Berguedà i ampliar el projecte amb noves línies de treball", ha indicat Garcia Petit. 

Segons Joan Maria Sala, la capacitat de producció de Delícies del Berguedà podria augmentar de manera que es fessin entre 30.000 i 32.000 iogurts a la setmana, quelcom que significa que hi ha espai per recórrer si s'aconsegueix un major impacte al Berguedà. Segons Joan Maria Sala, ara mateix, costa trobar clients a casa, tot i que "últimament sembla que la comarca s'està sensibilitzant". Els principals clients de Delícies del Berguedà són ara mateix grans hotels com el Majestic o el Catalonia de Barcelona capital, malgrat que la planta de producció és a Cercs. 

Portal Berguedà, Delícies del Berguedà n'és la marca, és una empresa d'inserció, que va néixer fa uns 8 anys arran de la inquietud de Joan Maria Sala per poder ajudar i inserir nois i noies al món laboral que pateixen un problema de patologia dual, com era el cas d’un dels seus fills. L'empresa va crear-se sota el paraigua de la Fundació Portal que fa 13 anys que treballa per ajudar joves amb patologies duals i les seves famílies i que ara cedeix el testimoni a Grup Horitzó. 
 

Iogurts de Delícies del Berguedà. Foto: Pilar Màrquez Ambròs

Arxivat a