Més de 400 persones treballadores s'han format a l'ACEB el 2019

Les propostes formatives s’han adaptat a les necessitats de les empreses de la comarca

Redacció
09 de gener del 2020
Actualitzat a les 17:10h
Formació realitzada a l'ACEB.
Formació realitzada a l'ACEB. | ACEB
L'Associació Comarcal d'Empresaris del Berguedà (ACEB) ha tancat l'any 2019 amb 28 accions formatives finalitzades, el que suposa un total de 920 hores de formació i 419 persones formades. Cada curs ha tingut una mitjana de 33 hores i 15 alumnes, han informat en un comunicat des de l'ACEB. S'han realitzat propostes formatives específiques per diferents sectors o àrees de treball com, per exemple, salut, idiomes, comptabilitat, desenvolupament personal, ofimàtica o administració.
 
L'oferta formativa dirigida a autònoms, persones treballadores i desocupades impulsada aquest 2019 ha inclòs accions, tant de caràcter sectorial com transversal, que responen a les necessitats de les empreses per la contractació de personal, i d’aquesta manera aconseguir retenir el talent a la comarca del Berguedà.
 
"A través d’aquesta formació personalitzada subvencionada, s'afavoreix la qualificació i promoció de les persones treballadores, així com la productivitat i la competitivitat de les empreses. Suposa tant una formació contínua personal de qualitat en diversos aspectes com una millora de la competitivitat empresarial a nivell general", expliquen fonts de l'ACEB. 
 
Aquests cursos són totalment subvencionats pel Consorci de Formació Contínua de Catalunya i s'adrecen preferentment a persones treballadores. S'han realitzat amb la col·laboració de la Fundació Paco Puerto, l'Escola Jaume Viladoms, la Unió Intersectorial Empresarial del Ripollès i IDFO (Institut per al Desenvolupament de la Formació i l’Ocupació del sindicat UGT). Cap d’aquestes formacions implica cost per l'alumnat, ja que estan subvencionades pel Servei Públic d'Ocupació de Catalunya (SOC) i tenen el cofinançament del Ministerio de Empleo y Seguridad Social i del Fons Social Europeu.

Certificat de professionalitat
 
D'altra banda, aquest desembre, l'ACEB ha iniciat el Curs pel Certificat de Professionalitat Nivell 2 d'Activitats Administratives en la Relació amb el Client. Aquest programa té com a finalitat la qualificació de persones a l'atur en el camp de l’administració i la gestió d'empreses per tal d'assolir un perfil administratiu polivalent per a Pimes, mitjançant la metodologia de la simulació d'una empresa, reproduint situacions reals.

Les persones que finalitzin el curs de 820 hores de durada amb pràctiques en empreses obtindran el certificat de professionalitat.

Més de 500 persones han assistit a jornades tècniques
 
L'associació també ha organitzat un total de 22 jornades tècniques de diferent interès empresarial a les que hi han assistit 510 persones. Aquests actes s'organitzen amb la col·laboració d’altres entitats i associacions com l’Escola Agrària del Solsonès, l'Associació d'Agroturisme del Berguedà, l’Agència de Desenvolupament del Berguedà o ACCIÓ.