Petits productors

El catàleg de productes agroalimentaris del Berguedà es consolida com un nou canal de venda

Dels 44 petits productors participants en la segona edició del catàleg, el 52% manifesta que ha tingut vendes derivades d'aquest

per NacióBerguedà , Berga, 26 de novembre de 2019 a les 21:17 |
Presentació del segon catàleg de productes agroalimentaris del Berguedà, el mes de juny (arxiu). | Pilar Màrquez Ambròs
Aquesta informació es va publicar originalment el 26 de novembre de 2019 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
El Catàleg de productes alimentaris del Berguedà, publicat a finals de juny, s'ha convertit en un nou canal de distribució on els productors tenen la capacitat i oportunitat d'oferir els seus productes de proximitat en un sol punt sense intermediaris. 
 
Dels 44 productors participants en la segona edició, 23, és a dir, el 52%, ha manifestat que ha tingut vendes derivades del catàleg, segons han explicat fonts de l'Associació Comarcal d'Empresaris del Berguedà (ACEB). En aquest sentit, s'ha creat un nou canal de venda directa entre productor i client a través de les cases de turisme rural i càmpings de la comarca.
 
Els productors enquestats han confirmat que els clients provinents de cases de turisme rural i càmpings i, fins i tot, de la mateixa comarca, havien vist els seus productes al catàleg del Berguedà. En aquest sentit, es van editar 6.000 exemplars distribuïts a cases de turisme rural i càmpings de la comarca perquè els turistes que visiten el Berguedà puguin aprofitar el comerç de proximitat i de qualitat.
 
Per aquesta segona edició s'ofereixen 45 productes de gran qualitat. Tots estan produïts, fabricats i es poden comprar al Berguedà, alguns dels quals tenen la categoria de producte singular de la comarca, com el blat de moro escairat o el pèsol negre. La majoria de productors ofereixen productes de proximitat i el catàleg els dóna un impuls per promoure els seus productes més enllà del negoci local. 
 
Es tracta d’una iniciativa conjunta impulsada per l'Ajuntament de Gironella, l'Associació Comarcal d'Empresaris del Berguedà i l'Associació d'Agroturisme del Berguedà, amb el suport de l'Àrea de Desenvolupament Econòmic Local de la Diputació de Barcelona.
 
Aquesta iniciativa està vinculada a la Xarxa Productes de la Terra, una agrupació voluntària de 12 ens locals d'àmbit supramunicipal impulsada per la Diputació de Barcelona que agrupa més d'un miler d'empreses productores i elaboradores de productes alimentaris de qualitat de la demarcació de Barcelona. L'objectiu principal de la Xarxa és enfortir aquest teixit empresarial, per tal que les empreses siguin més competitives i sostenibles, i els territoris més atractius i de qualitat.

 

Participació