13
de març
del
2015
Actualitzat
a les
11:50h
Reunió de l'ADBerguedà amb la Diputació de Barcelones i les UBIC Foto: ADBerguedà
L'Agència de Desenvolupament del Berguedà (ADBerguedà) ha decidit posar el comerç de la comarca al seu punt de mira. Per aquest motiu, i després de consensuar-ho amb les diferents Unions de Botiguers de Bagà, Berga, Casserres, Castellar de n'Hug, Gironella, Guardiola de Berguedà i Puig-reig, ha començat a posar en marxa una sèrie de polítiques que ajudin a estimular i promocionar-lo.
D'aquesta manera, el comerç esdevé un nou pilar estratègic de l'Agència, ja que configura les relacions entre les persones del territori i és un dels punts cabdals del desenvolupament econòmic i ocupacional de la comarca. Per aquest motiu, el diputat delegat de Comerç de la Diputació de Barcelona, Jordi Subirana, i la coordinadora de Comerç del mateix ens, Marta Escribà, han acordat, conjuntament amb l'entitat comarcal, iniciar la redacció d'un full de ruta per la promoció i dinamització d'aquesta activitat local i de proximitat.
En la mateixa línia, el president del Consell Comarcal i de l'Agència de Desenvolupament del Berguedà, Sergi Roca, s'ha compromès a dinamitzar i coordinar les diferents iniciatives de promoció comercial de la comarca, així com a iniciar un procés d'unificaciói de les estratègies comercials de les diferents Unions de Botiguers. Segons ha destacat, és necessari un treball en xarxa i un diàleg constant amb botiguers, ajuntaments i institucions, per posar fil a l'agulla i dissenyar actuacions conjuntes i campanyes de reforç que dinamitzin el comerç local.