L'Agència Catalana de Turisme i FGC sumen esforços per a la promoció de la marca «Pirineus»

Un dels objectius és posicionar la destinació a nivell internacional com un entorn ideal per al turisme d’actiu i natura

Redacció
27 d'agost del 2019
Actualitzat a les 14:24h
Ricard Font i David Font, en el moment de la signatura
Ricard Font i David Font, en el moment de la signatura | Turisme
L’Agència Catalana de Turisme (ACT) i Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) treballaran de forma coordinada per promoure la marca Pirineus. Amb el nou conveni de col·laboració entre ambdues entitats, FGC suma esforços amb a la resta d’actors del programa Pirineus: l’ACT, l’Institut per al Desenvolupament i la Promoció de l’Alt Pirineu i Aran (IDAPA), els Patronats de Turisme de la Diputació de Lleida, Costa Brava Girona, Diputació de Barcelona i el Conselh Generau d’Aran.

Amb el nou conveni, FGC passarà a promocionar tot el territori i els seus recursos turístics des d’una visió transversal, alineant-se així amb l’estratègia del programa Pirineus i, per tant, compartint objectius amb les parts integrants del mateix.

David Font, director de l’ACT, ha assegurat que “el programa Pirineus facilita la dinamització turística de forma sostenible al llarg de tot l’any a les 11 comarques que conformen la marca al nostre país”. Un dels objectius, segons Font, és posicionar la destinació a nivell internacional com un entorn ideal per al turisme d’actiu i natura.

Per la seva banda, el president d’FGC, Ricard Font, ha assenyalat que “la feina de gestió de les estacions de muntanya que fem té sentit si la fem per generar oportunitats per a la gent que hi viu i vol guanyar-se la vida en els territoris on estan ubicades”.

Programa Pirineus

El programa Pirineus posa en valor tota la diversitat de l’oferta turística dels Pirineus de Catalunya. L’objectiu és consolidar les 11 comarques dels Pirineus catalans -entre les quals s’hi inclou el Berguedà- com a destinació turística única i transversal en els mercats emissors internacionals mitjançant una promoció específica i amb l’objectiu de desestacionalitzar la demanda. El programa global per aquest 2019 té un pressupost de prop de 700.000 euros.