La Policia de Berga estrena un programa per registrar les actuacions dels agents i millorar la planificació

El cos policial ha realitzat 236 serveis entre l'1 i el 14 d'agost, segons les primeres dades del nou gestor de serveis i incidències

16 d'agost del 2019
Actualitzat a la 13:51h
Agents fent ús del nou programa.
Agents fent ús del nou programa. | Aj. Berga
La Policia Local de Berga ha posat en marxa un nou sistema informàtic per registrar els serveis realitzats pels agents durant l'any i millorar així la seva planificació. Es tracta d'un programa gestor més ràpid i dinàmic que permetrà al cos policial obtenir informació útil sobre les actuacions efectuades pel personal durant els diferents torns i serveis. La nova aplicació facilita l'anàlisi detallat de les actuacions i una millor gestió del cos. 

El programa va entrar en funcionament el passat 1 d'agost després d'un període de prova que també va incloure diverses sessions de formació als agents que hauran de fer ús d'aquesta eina. El cap de la Policia Local, Jaume Hernández, ha destacat la utilitat del dispositiu afirmant que "ens permetrà disposar de dades exactes i fiables sobre les incidències registrades a la ciutat al llarg de l'any. A més, el nou programa també ens permet extreure dades per carrers, dies de la setmana, franges horàries, etcètera; i això ens ajudarà a planificar les línies mestres de treball en el dia a dia".
 
Primeres xifres sobre els serveis  
 
La Policia Local ha realitzat 236 serveis entre l'1 i el 14 d'agost, segons les primeres dades registrades pel nou programa gestor de serveis i incidències. Del nombre total de serveis, 90 són serveis planificats, 64 han estat requerits telefònicament, 17 han sigut d'ofici i 15 han estat demandats presencialment per persones que s'han desplaçat fins a les oficines del cos policial situades a la Plaça de Doctor Saló. La resta de serveis provenen del Centre d’Atenció i Gestió de Trucades d’Urgència de Catalunya (112). 
 
Pel que fa al tipus de serveis realitzats, s'han produït 128 serveis relacionats amb qüestions de seguretat ciutadana, 72 vinculats a la seguretat viària o el trànsit i 36 són serveis de l’àmbit administratiu. Tot això ha comportat la tramitació de més d'una vintena d'informes i atestats per part dels agents. En aquest sentit, Jaume Hernández, ha posat en valor "la bona tasca realitzada pels agents i caporals de la Policia Local, ja que, moltes vegades realitzen feina poc visible com la gestió de consultes veïnals. Ara, totes aquestes qüestions quedaran recollides en aquest nou programa".  
Arxivat a