El Berguedà amplia el catàleg que dona visibilitat als seus productes agroalimentaris

Aquest 2019 hi figuren 44 productors i no només arriba a les cases de turisme rural, sinó que també es podrà trobar als càmpings de la comarca

26 de juny del 2019
Actualitzat a les 20:55h
Presentació del segon catàleg de productes agroalimentaris del Berguedà.
Presentació del segon catàleg de productes agroalimentaris del Berguedà. | Pilar Màrquez Ambròs
El catàleg de productes agroalimentaris del Berguedà creix en la seva segona edició. Aquest 2019 hi figuren 44 productors i no només arriba a les cases de turisme rural, sinó que també es podrà trobar als càmpings del Berguedà. Es tracta d'un canal comercial entre els productors alimentaris locals i comarcals i el sector turístic que va posar-se en marxa l'any passat des de Gironella. Mentre que enguany són més de 40 de tota la comarca els productors que hi apareixen, l'any 2018 n'hi havia 22, majoritàriament de la vila. També s'amplia la difusió amb 6.000 exemplars, quan fa un any es van distribuir 2.000 exemplars. La iniciativa té un cost de 24.000 euros que assumeix la Diputació de Barcelona en un 80% i el 20% restant va a càrrec de l'Ajuntament de Gironella. L'Associació Comarcal d'Empresaris del Berguedà (ACEB) hi posa les tasques tècniques. 

La presentació del nou catàleg s'ha fet aquest dimecres a la xarcuteria Cal Rafilat de Gironella amb l'alcalde de la vila, David Font, el nou president de l'Associació Comarcal d'Empresaris del Berguedà, Josep Maria Serarols i Rosa Serra per part de la Diputació de Barcelona. També hi ha intervingut Antoni Rosiñol, responsable de cal Rafilat, una de les empreses que surt catàleg. 

"És un catàleg que dona a conèixer 44 productors del territori i que és important per dos motius: reforcem i promocionem la gent de casa que aixeca cada dia la persiana amb productors de qualitat i, per tant, garantim i posem en valor oficis com el tocinaire, el forner o aquell que ha recuperat un llegum o que té pollastre o vedella del territori", ha explicat David Font. "Vam creure que era bo que aquest catàleg es pogués distribuir a les cases rurals i als càmpings. A Gironella també en tenim un d'aquests càmpings i, per tant, crèiem que, tot aquest volum de turistes que hi venen, havien de poder aprofitar el comerç de proximitat i de qualitat", ha afegit. "Volem que els visitants puguin gaudir del pasaitge i de productes de primera qualitat", ha defensat Font. 
 

Josep Maria Serarols, David Font, Rosa Serra i Antoni Rosiñol a Cal Rafilat Foto: Pilar Màrquez Ambròs


Rosa Serra ha destacat que la iniciativa "és un model per a la resta de comarques de Catalunya". "Estem recomanant a altres municipis que prenguin d'exemple aquest projecte on hi ha una mostra dels productes elaborats i de proximitat del territori", ha ressaltat. Per la seva banda, Josep Maria Serarols ha considerat que cal fomentar "la col·laboració entre el sector públic i el sector privat" tal com es fa amb aquest catàleg. "No hem trobat millor aliat que l'Ajuntament de Gironella i especialment en la persona del seu alcalde David Font, que creu en el projecte", ha elogiat Serarols. "Trobo d'especial importància la tipologia de les empreses que hi participen, el producte agroalimentari va molt lligat a la petita i mitjana empresa, i des de l'ACEB tenim especial interès per donar-li suport en tots els àmbits", ha recordat Josep Maria Serarols.
 
L'objectiu és que les persones que visitin el Berguedà en coneguin també aquest vessant productora i tastin alguns dels aliments característics de la comarca. La normativa no permet que les cases d'agroturisme del territori venguin de forma directa productes de quilòmetre zero a les persones que s'hi allotgen, tal com sí que passa en altres països com França. El catàleg, per tant, vol aglutinar aquests productes per tal de poder-los mostrar als turistes i indicar-los on poden adquirir-los. Antoni Rosiñol ha agraït el suport "als petits productors" de l'Ajuntament de Gironella. 
Arxivat a