Municipis

Finalitzen les tasques d’organització de l’Arxiu Municipal de Gironella

L’organització del fons documental s’ha realitzat en tres fases

per Redacció, Berga, 28 de maig de 2019 a les 16:49 |
Arxiu Municipal de Gironella. | Aj.Gironella
Aquest mes de maig ha finalitzat l'organització dels fons documentals de l’Arxiu Municipal de Gironella. Les tasques d'ordenació es van iniciar a principis de l’any 2014, quan es va ordenar, classificar i inventariar la part més antiga de la documentació. 
 
L'ordenació de l'arxiu s'ha fet en tres fases. La primera va ser l’any 2014, la segona l’any 2016, quan es va signar un conveni entre l'ajuntament i l'Oficina de Patrimoni Cultural (OPC) de la Diputació de Barcelona, i la última, que ha permès finalitzar el tractament i descripció dels fons documentals de l’ajuntament. En total, un cost aproximat de 82.000€ assumits a parts iguals entre l'ajuntament i la diputació.
 
Les tasques les ha portat a terme un tècnic d'arxiu sota la direcció d’un dels arxivers itinerants adscrits al Programa de Manteniment de la Xarxa d'Arxius Municipals i permeten donar a conèixer i fer accessible el contingut d'aquests fons. 
 
El fons està format per un total de 10.409 registres i abasten més de sis segles d'història, des de 1405 a 2015. En breu, els instruments de descripció de l’Arxiu Municipal de Gironella seran accessibles en línia per donar a conèixer a la ciutadania el contingut del fons i, d'aquesta manera, poder accedir-hi i consultar-lo.

 

Participació