Eleccions municipals 2019

Calvet insisteix en què el Govern català té els diners per l'estació d'autobusos de Berga

El conseller assegura que l'únic que falta per tirar endavant el projecte és un govern local "valent" que en decideixi la ubicació

per Pilar Màrquez Ambròs , Berga, 17 de maig de 2019 a les 14:47 |
El conseller Damià Calvet amb l'alcaldable Jordi Sabata. | Pilar Màrquez Ambròs
Aquesta informació es va publicar originalment el 17 de maig de 2019 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
El conseller Damià Calvet ha recordat a Berga que la Generalitat "té els diners i dos projectes constructius" per fer l'estació d'autobusos i que només espera que l'executiu local li comuniqui la ubicació definitiva i li cedeixi els terrenys on construir-la. L'alcaldable de Junts per Berga, Jordi Sabata, s'ha compromès a fer realitat el projecte durant el mandat 2019 - 2023 si governa la ciutat. Ha estat en un acte de campanya en el qual ha participat Calvet i on també s'ha parlat de propostes i polítiques de sostenibilitat. "Òbviament dins del proper mandat hi ha d'haver l'estació feta, és un compromís ferm", ha assegurat Sabata. 

Jordi Sabata ha fet èmfasi en el fet que la ubicació de l'estació s'haurà de decidir per participació ciutadania, si bé no necessàriament serà una consulta. "Hi ha altres mecanismes representatius", ha explicat. 

 
Davant de l'actual baixador d'autobusos, al passeig de la Pau, Damià Calvet ha posat l'accent en el fet que el Govern català ha desenvolupat dos projectes constructius per fer realitat l'estació d'autobusos, una opció és "a la part sud de la Rasa dels Molins i l'altra a la Font del Ros", ha dit. "Són projectes complerts, específics i concrets, tenim els diners a punt: el que estem esperant és que hi hagi un govern valent, que sigui decidit, un govern amb un alcalde que prengui decisions i que ens digui a la Generalitat a quin lloc ha d'anar situada", ha indicat. 

"Tenim el projecte a punt, tenim els diners a punt i quan el Jordi sigui alcalde podrem disposar d'aquesta estació amb immediatesa", ha insistit. "Per incrementar la gent que utilitza l'autobús interurbà i, per tant, per disposar d'una mobilitat més sostenible", ha dit el conseller. El projecte d'estació d'autobusos estaria valorat en uns 1,6 milions d'euros.

 

El conseller Damià Calvet amb l'alcaldable de Junts per Berga Jordi Sabata. Foto: Pilar Màrquez Ambròs


El titular del departament de Territori i Sostenibilitat ha insistit que cal apostar per una mobilitat sostenible, i ha dit que això passa per tenir "més i millor transport públic". El conseller ha apuntat que "és absolutament essencial que puguem disposar d'una estació d'autobusos"; i ha recordat que Berga és, de fet, l'única capital de comarca del país que no en té. "No ha estat per falta de ganes", ha incidit.

La línia de Berga a Barcelona registra 100.000 viatges anuals, la de Berga a Manresa 22.000 i "en els moviments interns de la comarca hi ha al voltant dels 75.000 viatges anuals", ha destacat Calvet. "Són xifres importants, però volem que vagin a més. Per aquest motiu, necessitem més inversions, més capacitat d'infraestructura per donar serveis als ciutadans del municipi i de la comarca", ha relatat el conseller. 

Mentre que l'estació d'autobusos no es faci realitat, Jordi Sabata també s'ha compromès, si és alcalde, a buscar una solució pel voladís del baixador d'autobusos que es troba pendent de reparar. "Pel que em consta hi ha algun problema de catalogació de l'edifici, per tant, cal analitzar amb els tècnics municipals quina és la millor opció", ha assenyalat. 

Ciutat Sostenible

El número 6 de la llista de Junts per Berga, Ferran Aymerich, ha detallat les propostes de sostenibilitat de la candidatura. Ha admès que aquest mandat s'han fet coses positives, com el canvi d'enllumnat públic per leds o "la implantació del porta a porta". Però ha assegurat que "cal anar més enllà". Per això, Junts per Berga aposta perquè l'energia que consumeixin tots els edificis de l'Ajuntament sigui 100% renovable, i per "una fiscalitat verda" que incentivi que els veïns s'autoprodueixin l'energia. A més, també es proposa un bus urbà híbrid i vehicles de la brigada que siguin menys contaminants. 

 

Trànsit d'autobusos i cotxes a la zona del baixador del passeig de la Pau. Foto: Pilar Màrquez Ambròs

 

Participació