El rodatge de les Muntanyes Emblemàtiques del Mediterrani s'inicia al Berguedà

El Pedraforca és el punt de partida del rodatge dels vídeos promocionals de les Muntanyes Emblemàtiques del Mediterrani

Redacció
14 de maig del 2019
Actualitzat a les 17:21h
Rodatge de filmació del projecte.
Rodatge de filmació del projecte. | ADBerguedà
El Berguedà és el punt de partida del rodatge dels vídeos promocionals de les Muntanyes Emblemàtiques del Mediterrani. El rodatge del Pedraforca s'ha realitzat el cap de setmana del 11 i 12 de maig i finalitza el dilluns 13. Aquesta filmació és la primera d'un conjunt de nou vídeos promocionals que es realitzaran d'aquests espais, conjuntament a un desè vídeo explicatiu del projecte "Europeu Interreg MED - EMbleMatiC".
 
L'Agència de Desenvolupament del Berguedà actua com a "project partner" en aquest gran projecte de filmació, el mes de març va obrir el concurs per la realització d'aquest projecte, que disposa d'una dotació pressupostaria de prop de 40.000 euros. L'empresa guanyadora del concurs ha estat Ecogeo, que el divendres va emprendre un viatge que comença al Berguedà, continuarà cap al Canigó i recorrerà les nou muntanyes emblemàtiques del Mediterrani.
 
En aquesta filmació dels entorns del Pedraforca han recorregut tant recursos turístics, com productors locals, com diferents negocis i evidentment diferents espais naturals i dels pobles propers al Pedraforca. Així la filmació s'iniciava dissabte al Museu de les Mines de Cercs i passava per Fumanya, Gósol, la formatgeria Serrat Gros, el Museu de les trementinaires i herbes aromàtiques de Tuixent i l'hostal del Pedraforca.
 
El diumenge 12 de maig es va poder filmar el Monestir de Sant Llorenç, el centre històric de Bagà, el palau dels Pinós, el Parc Natural del Cadí Moixero, la Via Nicolau, l'Adou de Bastareny i Rustic Vilella. La filmació que finalitza avui passarà pel mirador de Gresolet, el mirador de Pedraforca, el Camping Repòs del Pedraforca i l'Espai actiu Vallcebre.
 
Es preveu que el rodatge de totes les muntanyes emblemàtiques finalitzi al juny i que es podrà visualitzar el producte final a principis d'agost.
 
L'objectiu d'aquesta rodatge, així com de tot el projecte EMbleMatiC és crear una nova i radicalment diferent oferta turística basada en els trets diferencials de les muntanyes i crear una alternativa a les tradicionals vacances de platja. Aquest projecte no consisteix en crear productes turístics genèrics sinó pilotar una nova forma de concebre el turisme, una forma que combina el desenvolupament amb la protecció del medi ambient, portant una millor gestió dels fluxos turístics en termes de sostenibilitat i responsabilitat i que involucra als visitants en tot el projecte.