Els candidats a la Cambra debaten a Berga sobre com guanyar pes en l'empresariat del territori

En l'acte, conduït pel periodista berguedà Xavier Gual, i que es retransmetrà aquest dijous per Canal Taronja, hi han participat les cinc persones que aspiren a presidir la institució

25 d'abril del 2019
Actualitzat a les 15:02h
Debat amb els candidats a presidir la Cambra de Comerç de Barcelona.
Debat amb els candidats a presidir la Cambra de Comerç de Barcelona. | Pilar Màrquez Ambròs
Els candidats a presidir la Cambra de Comerç de Barcelona han debatut a Berga, aquest dimecres al vespre, sobre els factors que han de fer que la institució "guanyi pes" i "força" entre els empresaris del país. En el debat, conduït pel periodista berguedà Xavier Gual, i que es retransmetrà aquest dijous per Canal Taronja, hi han participat els cinc candidats a la presidència de la Cambra: l'exdirector de Cacaolat i Damm, Enric Crous; l’economista i advocat Ramon Masià; el president de Trea Capital i Banco Mediolanum a Espanya, Carles Tusquets; Mònica Roca, de la candidatura d’empresaris independent que té el suport del Cercle Català de Negocis (CCN) i l’Assemblea Nacional Catalana (ANC); i la portaveu de l’Associació 50a50, Carol Daunert. Les eleccions se celebran el mes de maig. 

Els diferents candidats han expressat que fins ara la Cambra de Comerç de Barcelona no ha potenciat prou el seu paper entre el teixit empresarial i no han aconseguit assolir més presència en la rutina diària de les empreses. Han afirmat que volen treballar per "un sector clau" com el comerç, de manera que és necessari fer arribar millor als empresaris del territori quins són els recursos que ofereix la institució. Els cinc candidats, des de posicions diferenciades,  van animar als empresaris a votar per canviar aquelles coses que no els agraden de la Cambra de Comerç de Barcelona. "El problema de la Cambra és que és una gran desconeguda, és un contrapoder important, però la gent no ho coneix, desconeix recursos que ofereix la institució en internacionalització i digitalització, entre altres", ha apuntat Carles Tusquets. "S'està fent poc pel teixit empresarial, i ara mateix és l'única que té la capacitat de ser la veu i interlocutor dels empresaris", ha coincidit Mònica Roca. 

"El problema és que la Cambra de Comerç ha estat un club de l'establishment català de Barcelona, no s'han preocupat que això arribés més enllà, volem una Cambra transparent i que arribi a les empreses", ha argumentat també Carol Daunert. En la mateixa línia s'han expressat Enric Crous i Ramon Masià. "La Cambra de Comerç, a diferència de les patronals, és un òrgan de consulta obligatòria per a les administracions, i volem que sigui representativa de l'empresariat català, per això nosaltres ens hem dedicat a intentar fer una candidatura que és de gent del territori, defensant les petites, mitjans i microempreses", ha argumentat també Enric Crous. Així mateix, Ramon Masià, ha assegurat que s'està davant "d'un canvi de paradigma"  i ha recordat que "totes les Cambres han tingut recursos que permetien que fossin autosuficients fins fa 10 anys, quan això va desaparèixer". "Moltes Cambres de Comerç de Catalunya i d'arreu d'Espanya estan a un límit financerament insostenible, ha advertit Masià. 

L'acte ha tingut lloc a les oficines de l’Associació Comarcal d’Empresaris del Berguedà (ACEB). 
Arxivat a