05
d'abril
del
2019
Actualitzat
a les
15:25h
El Consell Comarcal del Berguedà ultima un projecte de patrocini de tres esportistes amb projecció internacional per tal que esdevinguin ambaixadors de la comarca a través de la marca "Berguedà, Terra de Futurs". Per tal d'acabar de tancar els serrells del projecte, aquesta setmana hi ha hagut una reunió de treball entre el conseller comarcal d'Esports, Abel García, i els tres futurs ambaixadors: la corredora de curses de muntanya i esquiadora Clàudia Sabata, l'atleta Ivan Camps i el pilot de motos Franc Serra. Cadascun d'ells rebrà 3.000 euros per promoure el Berguedà dins i fora de les fronteres de la comarca.
El conseller Abel García explica que l'ens comarcal ha escollit aquests tres esportistes per la seva trajectòria esportiva i projecció. "Compleixen els criteris que buscàvem, que siguin persones amb projecció internacional, que s'hagin implicat sempre en projectes de casa i que siguin referents en allò que estem promocionant, la moto ha estat històricament molt potent al berguedà i hem tingut un campió del món com Marc Coma, i el trail és una aposta de comarca i hi ha milers de persones que volen fer aquesta activitat", afirma García.
García destaca que tots tres s'han implicat ja prèviament en projectes de comarca, tot i que no hi havia cap tipus d'acord. "En certa manera han estat ambaixadors indirectes, per exemple, la Clàudia Sabata ha participat en els diferents Training Camps que hem dut a terme i l'Ivan ha col·laborat en moltíssimes coses", apunta el conseller comarcal d'Esports.
Abel García assegura que es tracta també "d'un projecte de dinamització interna", és a dir "ajudar a la promoció esportiva de la comarca amb referents positius que els joves es troben a l'Escola de Trail o al carrer, però que a l'hora són campions".
"Quan un jove aposta per l'esport i busca on emmirallar-se, pot fer-ho en ells, i creiem que aquest patrocini també pot ser positiu en aquest aspecte", diu García.
Però quines seran les accions de promoció que hauran de fer aquests esportistes? Abel García destaca que aquest és un tema que es manté "molt obert". El Consell els demanarà "una memòria" on expressin quines aportacions hi ha hagut, però hi ha plena confiança en ells. "Tots ells han col·laborat abans amb la comarca sense que els ho demanéssim. Per exemple, el disseny de la nova samarreta d'Ivan Camps, que recentment ha canviat d'equip, ja inclou el logotip de 'Berguedà, Terra de Futurs' sense que li ho sol·licitéssim".
"És un valor que Ivan Camps guanyi la Transgrancanaria o faci podi a la ultra trail del Montblanc, fent que la marca Berguedà tingui molts impactes, és una aposta segura", afirma García.
Els demanaran que la marca Berguedà tingui ressò a les seves xarxes socials però sense que hi hagi establert un número exacte de publicacions o hashtags, perquè s'entén que es tracta de tres esportistes que són marca per ells mateixos i que es mantenen molt vinculats al Berguedà. "Si ells són ambaixadors amb la nostra marca, la marca guanyarà", es mostra convençut Abel García.
Abel García comenta que per acabar de vestir el projecte s'han fixat "en altres comarques i territoris" on es fan patrocinis similars. Perquè, assenyala García, "no ens consta que al Berguedà s'hagi fet res semblant abans", malgrat que el Berguedà ha tingut ja en el passat esportistes destacadíssim com Marc Coma que han promogut la comarca de manera altruista. "Quan ho hem treballat a nivell polític i tècnic, no hem trobat un precedent de patrocini", comenta García.
El conseller Abel García explica que l'ens comarcal ha escollit aquests tres esportistes per la seva trajectòria esportiva i projecció. "Compleixen els criteris que buscàvem, que siguin persones amb projecció internacional, que s'hagin implicat sempre en projectes de casa i que siguin referents en allò que estem promocionant, la moto ha estat històricament molt potent al berguedà i hem tingut un campió del món com Marc Coma, i el trail és una aposta de comarca i hi ha milers de persones que volen fer aquesta activitat", afirma García.
García destaca que tots tres s'han implicat ja prèviament en projectes de comarca, tot i que no hi havia cap tipus d'acord. "En certa manera han estat ambaixadors indirectes, per exemple, la Clàudia Sabata ha participat en els diferents Training Camps que hem dut a terme i l'Ivan ha col·laborat en moltíssimes coses", apunta el conseller comarcal d'Esports.
Abel García assegura que es tracta també "d'un projecte de dinamització interna", és a dir "ajudar a la promoció esportiva de la comarca amb referents positius que els joves es troben a l'Escola de Trail o al carrer, però que a l'hora són campions".
"Quan un jove aposta per l'esport i busca on emmirallar-se, pot fer-ho en ells, i creiem que aquest patrocini també pot ser positiu en aquest aspecte", diu García.
Però quines seran les accions de promoció que hauran de fer aquests esportistes? Abel García destaca que aquest és un tema que es manté "molt obert". El Consell els demanarà "una memòria" on expressin quines aportacions hi ha hagut, però hi ha plena confiança en ells. "Tots ells han col·laborat abans amb la comarca sense que els ho demanéssim. Per exemple, el disseny de la nova samarreta d'Ivan Camps, que recentment ha canviat d'equip, ja inclou el logotip de 'Berguedà, Terra de Futurs' sense que li ho sol·licitéssim".
"És un valor que Ivan Camps guanyi la Transgrancanaria o faci podi a la ultra trail del Montblanc, fent que la marca Berguedà tingui molts impactes, és una aposta segura", afirma García.
Els demanaran que la marca Berguedà tingui ressò a les seves xarxes socials però sense que hi hagi establert un número exacte de publicacions o hashtags, perquè s'entén que es tracta de tres esportistes que són marca per ells mateixos i que es mantenen molt vinculats al Berguedà. "Si ells són ambaixadors amb la nostra marca, la marca guanyarà", es mostra convençut Abel García.
☝️Reunió de treball al @ccbergueda entre el Conseller Comarcal @abelgama77 i @ClaudiaSabataF@ivan_camps i Franc Serra per tal d'ultimar un projecte de patrocini per tal que esportistes d'elit esdevinguin ambaixadors del Berguedà per mitjà de la marca “Berguedà,Terra de Futurs” pic.twitter.com/5enSDxungS
— CC Berguedà (@ccbergueda) 3 d’abril de 2019
Abel García comenta que per acabar de vestir el projecte s'han fixat "en altres comarques i territoris" on es fan patrocinis similars. Perquè, assenyala García, "no ens consta que al Berguedà s'hagi fet res semblant abans", malgrat que el Berguedà ha tingut ja en el passat esportistes destacadíssim com Marc Coma que han promogut la comarca de manera altruista. "Quan ho hem treballat a nivell polític i tècnic, no hem trobat un precedent de patrocini", comenta García.