La compra de proximitat i la sostenibilitat centren la Setmana del Comerç al Berguedà

Es tracta d'una iniciativa que pretén ser el punt de trobada amb el sector i on es combinen espais d'intercanvi d’experiències, plataformes de reflexió, espais de foment d'idees i activitats

Redacció
27 de març del 2019
Actualitzat a les 19:13h
Botiguers d'Olvan i Cal Rosal amb una original Tote bag de cotó 100%, la seva aposta per la Setmana del Comerç.
Botiguers d'Olvan i Cal Rosal amb una original Tote bag de cotó 100%, la seva aposta per la Setmana del Comerç. | Cedida
Del 25 al 31 de març de 2019 se celebra la tercera edició de la Setmana del Comerç on els botiguers en són els protagonistes. Es tracta d'una iniciativa que pretén ser el punt de trobada amb el sector i on es combinen espais d'intercanvi d'experiències, plataformes de reflexió, espais de foment d'idees i un munt d'activitats arreu del territori. 

La Setmana del Comerç la impulsa la Generalitat, a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya, i és un reconeixement d'aquest ofici, tant per als treballadors i treballadores del sector com per al conjunt de la ciutadania.

A Berga, l'entitat Berga Comercial obsequia als seus clients amb una flor. A final de setmana, els responsables de l'associació preveuen haver regalat un total de 4.000 flors naturals, en una torreta i a criteri de cada comerciant. D'altra banda, a Puig-reig s'ha impulsat la campanya "Comprem al nostre poble" per part de la Unió de Botiguers i Comerciants local, per tal d'impulsar i fidelitzar la compra al municipi.

L'Associació de Comerciants de Gironella porta a terme la iniciativa "Gironella és comerç sostenible". La setmana passada, coincidint amb la Fira del Motor, es van sortejar 25 lots de compra sostenible. Després de la promoció de fira, els comerciants de la vila han encetat, a més, una segona campanya comercial del 25 de març a l'1 d'abril. Es tracta de comprar a tres establiments per omplir una butlleta que se segellarà a cada compra, segons ha explicat la presidenta dels comerciants, Núria Masforroll.

El client haurà de trobar quins residus hi ha amagats a cada aparador i a quin contenidor van. Es regalaran uns petits bujols per posar-hi els llàpissos.

A Cal Rosal i Olvan l'activitat es concentra el cap de setmana

A Cal Rosal i Olvan la participació es concentrarà entorn al cap de setmana. Del divendres 29 al dissabte 31. Els clients que visitin els establiments adherits a la campanya i realitzin una compra mínima, seran obsequiats amb una original Tote bag, de cotó 100%. Que podran reutilitzar en futures compres.

L'acció pretén premiar la fidelitat dels clients, que confien amb els comerciants i botiguers de Cal Rosal – Olvan. Un comerç de proximitat, que ofereix una amplia gamma de productes i serveis. Des de productes d'alimentació, de primera necessitat, a decoració i jardineria, passant productes elaborats en els obradors dels mateixos comerços i productors locals. "Cal Rosal - Olvan continua apostant per donar servei els set dies de la setmana. I es reafirmen com a zona comercial oberta tot l'any del Berguedà", han defensat fonts de l'entitat.