Administració

L'Ajuntament de Berga amplia la plantilla per adequar-la millor a les necessitats de la ciutat

Els nous llocs costaran 200.000 euros i es poden cobrir "gràcies que hi ha hagut una rebaixa en el percentatge d'endeutament de l'Ajuntament", segons defensa Montse Venturós

per Pilar Màrquez Ambròs, Berga, 21 de març de 2019 a les 23:30 |
L'alcaldessa de Berga, Montse Venturós, en una roda de premsa (arxiu). | Aida Morales
Aquesta informació es va publicar originalment el 21 de març de 2019 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
L'Ajuntament de Berga ampliarà novament la plantilla per cobrir places de funcionari que són necessàries per al bon funcionament del consistori. En conjunt, s'ha aprovat contractar un tècnic d'administració general, un auxiliar de Recursos Humans i dos administratius més. A més, d'un tècnic de comunicació i un secretari d'Alcaldia, dues places que fins ara estaven designades com a càrrecs de confiança. Els nous llocs costaran 200.000 euros i es poden cobrir "gràcies que hi ha hagut una rebaixa en el percentatge d'endeutament de l'Ajuntament", ha explicat l'alcaldessa inhabilitada, Montse Venturós. El percentatge del deute ha passat de ser d'un 110% a situar-se actualment entre un 30% i un 40%. 

El 2015 el govern que encapçalava Juli Gendrau (CiU) va aprovar la primera relació de llocs de treball de l’Ajuntament de Berga, que determina quines places ha de tenir cobertes el consistori. Però l'actual govern de la CUP considera que aquesta relació de llocs de treball no cobreix "suficientment" les necessitats d'una ciutat de 16.000 habitants. "Per això en fem una ampliació", ha incidit Venturós. "Per una banda, ampliem la plantilla amb places noves que fins ara no figuraven en la relació de llocs de treball i que s'hi incorporen i, per l'altra, cobrim places que fins ara no estaven cobertes però que ja hi constaven", ha ressaltat l'alcaldessa. 


"En tenir una rebaixa en el percentatge d'endeutament de l'Ajuntament de Berga, la Llei de Pressupostos Generals de l'Estat ens permet tenir molt més personal del que fins ara podíem tenir, i ens permet fer un increment anual en el percentatge de diners que ens gastem al capítol 1, que contempla tots els sous de personal eventual, de personal funcionari i de personal temporal", ha detallat Montse Venturós.

L'any passat l'Ajuntament va tirar endavant 22 processos de selecció de personal, un cop reduït el percentatge d'endeutament del consistori. Quan el percentatge d'endeutament era superior al 110%, "no es podien fer contractacions de personal més enllà del que permetia la llei, amb una taxa de reposició del 50%", ha manifestat Venturós. Això "ha infradotat" el consistori pel que fa a personal, ha afirmat la batllessa inhabilitada.

"Quan el 2015 es van jubilar vuit persones de la brigada, només vam poder cobrir quatre places l'any següent", ha apuntat. "Això ha fet que en brigada hi hagués un buit brutal els anys 2016 i 2017, i que ara hagim de fer una remuntada", ha exemplificat Montse Venturós.

"No ens hem dedicat quatre anys a estalviar per estalviar, sinó que necessàvem generar múscul, i si nosaltres no trèiem aquest pes de l'endeteuament, no podíem fer res, no amb el llindar d'endeutament que hi havia", ha defensat Montse Venturós. 


El pressupost contempla dues places de professors de l'Escola Municipal de Música, un tècnic de Medi Ambient, un delineant, un arquitecte, un tècnic d'Esports, un administratiu d'Esports, un tècnic de Promoció Econòmica, un de Cultura i un d'Educació. També s'han convocat, per aquest 2019, sis places d'agents de Policia Local i dos caporals que són de promoció interna. Llocs de treball que s'han de sumar a les noves places esmentades d'entrada i que han obtingut l'aprovació del plenari aquest mes de març. 

Els dos càrrecs de confiança passen a la plantilla

Dues de les places que eren càrrecs de confiança ara es convertiran en estructurals. Aquestes dues figures són la de la secretària d'Alcaldia i la persona tècnica de comunicació. Per cobrir-les es farà un concurs públic, tal i com passarà amb la resta de places. "Entenem que un tècnic de comunicació i una secretària d'Alcaldia, no han de ser càrrecs de confiança, han de ser persones que treballin hi hagi un govern o un altre", ha considerat Venturós.

La Llei de Règim Local contempla que Berga pugui disposar de dos càrrecs de confiança, pel seu nombre d'habitants. La incorporació d'ambdós llocs de treball en l'estructura de funcionariat, permetria al consistori designar dos llocs més de confiança per a altres responsabilitats, si bé no es nomenaran aquest mandat i serà una decisió que quedarà en potestat del pròxim govern. 

 

Participació