«Pastureig al Berguedà», una campanya turística per promocionar la comarca a Barcelona

El Berguedà inverteix 30.000 euros per atraure l'interès de l'àrea metropolitana amb campanyes a ràdio i premsa i un espot televisiu amb una cançó dels gironellencs Rupits, entre altres

14 de març del 2019
Actualitzat a les 22:22h
Presentació de la campanya turística al Berguedà.
Presentació de la campanya turística al Berguedà. | Pilar Màrquez Ambròs
"Pastureig al Berguedà". Aquest és el nom de la nova campanya turística per promocionar el Berguedà, una iniciativa que vol atraure l'interès del mercat català, amb especial atenció a l'àrea metropolitana. La campanya turística s'ha presentat aquest dijous a la Sala Casino de Berga amb l'assistència del president del Consell Comarcal del Berguedà i de l'Agència de Desenvolupament, Josep Lara, el director de l'Agència Catalana de Turisme, David Font, la coordinadora de turisme, Imma Espel, i la tècnica Karina Behar. A més, del creatiu i professor de la Universitat de Girona i director artístic de la campanya, Jordi Reixach. 

La campanya, ha explicat Josep Lara, és fruit d'un llarg camí iniciat el 2013, amb la redacció del pla de dinamització turística on es posava de relleu el poc coneixement que la població de Barcelona i de l'àrea metropolitana tenia de la marca 'Berguedà'. "Coneixien el nostre passat industrial, el patrimoni i la gastronomia, però faltava un fil conductor que ho lligués", ha assegurat.

Aquest 2019 el Berguedà hi destinarà 30.000 euros, d'aquests 10.000 euros s'han invertit en la creació de la campanya (concepció, fotografies, direcció d'art, dissenys i adaptacions, redaccions de textos, entre altres) i 20.000 euros per implementar la publicitat que es traduirà en anuncis en revistes, ràdios d'àmbit nacional i un espot publicitari a TV3 amb una cançó del grup gironellenc Rupits. 
 

El director de l'Agència de Turisme, David Font, i el president comarcal, Josep Lara. Foto: Pilar Màrquez Ambròs


El creatiu Jordi Reixach ha explicat que la campanya pretén explicar el Berguedà a Barcelona com una destinació turística amb una oferta àmplia en natura, senderisme o gastronomia. Pretén ser una proposta "fresca i divertida" d'acord amb els valors i atributs de la comarca, segons Reixach. La campanya està pensada per implementar-se també al llarg del 2020 i el 2021 encara que no hi ha un pressupost definit, ja que està condicionat per possibles convocatòries de subvencions. El projecte inclou un plafó de la campanya a l'estació del metro de Sants de Barcelona i imatges als busos d'Alsa de la línia de Barcelona a Llívia o la d'Andorra durant sis mesos. 

Es posarà també en marxa una campanya a les xarxes socials i s'ha creat un nou estand per vendre el Berguedà a les fires turístiques. També inclou la renovació del web www.visitbergueda.cat, l'edició d'un fulletó genèric d'experiències i un fulletó-passaport de 50 coses a fer al Berguedà abans dels 12 anys. 
 

Jordi Reixach, creatiu de la campanya. Foto: Pilar Màrquez Ambròs


La proposta de promoció turistica defineix i promou els 10 punts forts de la comarca, en col·laboració amb l'empresa Minimilks, que es dedica a la publicitat, i sempre tenint en compte les preferències del públic objectiu. Segons ha indicat la coordinadora de l'àrea de Turisme de l'Agència de Desenvolupament, aquests factors a destacar són la natura, el senderisme, Gaudí, les mines, les colònies tèxtils, el romànic, la gastronomia, el turisme actiu, el patrimoni de la UNESCO com la Patum o la Fia-Faia i els pobles amb encant. 

Una de les accions de promoció turístiques més importants dels darrers anys

El director de l'Agència Catalana de Turisme, David Font, ha valorat que aquesta serà "una de les accions promocionals turístiques més importants que haurà fet la comarca en els últims anys". "Volem aconseguir que aquell que vingui a la comarca, o en repeteixi, visqui l'experiència de primera mà com un berguedà més", ha dit Font. El director de l'Agència Catalana de Turisme ha recordat que "més del 65% de les reserves turístiques del país es fan per Internet, per tant és imprescindible apostar per les xarxes socials amb una segmentació de públics i un pla que identifiqui potencialitats". 

Font ha elogiat que el berguedà és "un territori que té natura, esport, senderisme, gastronomia, viatges en família, escapades urbanes". A més, ha recordat que es va entregar fa poc el segell de poble amb Encant a Castellar de n'Hug, i que aviat Montclar també el rebrà. Durant l'acte, Font també ha vinculat la nova campanya al lema 'Berguedà terra de futurs', que defineix "què volem ser i on volem anem". 

David Font ha posat en valor distincions amb què el Berguedà ha estat distingit l'últim any com el fet de ser inclòs com una de les distincions més sostenibles del món a 'Green Destinations' o el reconeixement de FITUR que l'identificava "com a territori amb una major potencialitat". 
Arxivat a