Xarxa viària

La CUP de Berga demana el soterrament de la C-16 al seu pas per l'entrada centre de la ciutat

L'equip de govern de la capital de comarca presentarà un mínim de sis punts d'al·legacions al projecte d'ampliació de l'Eix del Llobregat

Salvem Coll de Pal s'oposa a l'ampliació de la C-16 i adverteix que comporta la degradació del territori

, Berga | 07/02/2019 a les 18:29h
Arxivat a: Territori i medi ambient, C-16, tercer carril, CUP, Berga, Berga Centre, al·legacions
Aspecte actual de l'entrada de Berga Centre.
Aspecte actual de l'entrada de Berga Centre. | Pilar Màrquez Ambròs
L'equip de govern de la CUP de Berga presentarà un mínim de sis punts d'al·legacions al projecte d'ampliació de la C-16 en el tram que passa per la ciutat. El regidor Francesc Ribera Titot ha explicat a NacióBerguedà que aquestes al·legacions s'exposaran dijous vinent en una reunió que tenen programada amb el director general d'Infraestructures de la Generalitat, Xavier Flores. Entre altres, el govern de la ciutat demanarà al Govern català que soterri la C-16 a Berga. 

L'executiu local proposa recuperar la proposta inicial que suposava el soterrament de la via al seu pas per l'entrada de Berga Centre, "per revertir una part de l'impacte paisatgístic que aquesta infraestructura comporta i millorar així la connectivitat entre els barris de la ciutat". El soterrament del tram, que el departament de Territori i Sostenibilitat va desestimar per l'alt cost econòmic, evitaria la construcció d'elements que distorsionin paisatgísticament la ciutat "amb les rotondes previstes a Santa Eulàlia", ha manifestat el regidor.

Francesc Ribera ha explicat que també es demanarà "evitar comprometre o condicionar el futur del desenvolupament de la futura Avinguda Catalunya", entre el barri de Santa Eulàlia i la zona del Tossalet. Així mateix, el govern de Berga demana que la nova infraestructura no perjudiqui l'accés als veïns de la Serra de Casampons". La CUP també reivindica "evitar que la infraestructura redueixi l'espai de l'Institut Guillem de Berguedà" i "mantenir les quatre entrades de Berga i respectar-ne totes les funcionalitats; és a dir, que a totes les sortides es pugui prendre direcció nord o sud". El projecte actual no afecta els terrenys de l'institut ni elimina les quatre entrades, si bé la CUP fa aquestes peticions perquè es tinguin en compte també aquests dos punts en cas que el projecte s'acabi modificant per adaptar-se millor a les necessitats de la ciutat. 

En les últimes setmanes, el govern de la CUP s'ha reunit fins a dues vegades amb la resta de partits de l'oposició per consensuar quins són els aspectes del projecte que necessiten millorar per minimitzar l'impacte que l'ampliació de la C-16 pot tenir a Berga. "Aquesta ja era la nostra intenció, però des de l'oposició se'ns va demanar consensuar unes al·legacions com a ajuntament, i en aquest sentit hem realitzat aquestes dues reunions amb la resta de formacions polítiques", ha explicat Ribera. "És en aquest àmbit que nosaltres hem fet aquestes sis propostes", ha dit Ribera.

"Dijous que ve a la tarda el director d'Infraestructures rebrà els ajuntaments de la comarca i li exposarem aquestes al·legacions, en principi no hem detectat que hi hagi cap reticència dels altres partits polítics, i a més, també estem a l'espera de si, per la seva banda, hi ha alguna altra proposta", ha afirmat el regidor. 
 
La CUP referma la seva oposició al desdoblament del tram nord de la C-16

La CUP de Berga, com a partit, ha fet públic aquest dijous un comunicat on referma la seva posició contrària al projecte de la C-16. El partit reitera que "l'augment de la capacitat de circulació a la via no és una necessitat per al desenvolupament de les quotidianitats de la comarca", sinó per "evitar els embussos" que es produeixen els caps de setmana i que són conseqüència de "la massiva afluència turística a la Cerdanya".  

La formació critica "l'operació especulativa que suposarien uns Jocs Olímpics d'Hivern al Pirineu" i "l'absència de projectes moderns de millora del transport públic". D'altra banda, el partit creu que caldria una actuació decidida "per reduir la sinistralitat fins a zero", per bé que consideren que això "no ha d'implicar necessàriament l'augment successiu de capacitat". Els cupaires són conscients que "en aquests moments és molt difícil d’evitar la intervenció a la C-16", de manera que reclamen "minimitzar almenys els efectius negatius que l'ampliació de la C-16 tingui al seu pas per la ciutat de Berga". 

COMENTARIS

Gran idea.
Anònim, 07/02/2019 a les 20:14
+22
-22
Ostres !!! quina gran idea !!!
Posats a demenar un subway que anes d'Avià a Cercs. Parades a La Valldan, Font del Ros, Plaça de la Creu/Passeig Pau, La Canya,(Mercat municipal), Plaça Viladomat, Ambulatori, (ai CAP), Santa Eulàlia, Peu de funicular a Casampons (institut), El Gall, pont de rabenti (coques) i Sant Jordi CERCS.
Ondia m,'he descuidat Cal Rosal !!!.
No se com no se m'havia ocorregat abans.
Al senyor/a de la gran idea
En honor a la veritat, 07/02/2019 a les 20:58
+28
-17
El que està fent la CUP en aquest cas és demanar que es recuperi el projecte inicial que preveia aquest soterrament.
Per tant, aquesta proposta no només és possible, sinó que ja està fins i tot estudiada i dibuixada en els primers plànols que es van fer.
Zasca
Anònim, 07/02/2019 a les 21:32
+34
-6
Se ha oido desde Guardiola.
Menudo zasca al graciosillo de la gran idea.
En l, honor de no sé que.
Anònim, 07/02/2019 a les 22:21
+9
-7
1er. Mai hi ha hagut cap projecte que hi consti un soterrament de res a la C-16 al seu pas per Berga.
2on. A vegades els projectes es fan en temps més positius econòmicament que el que estem patint en aquests anys. Fan un modificació al desdoblament previst per un tema únic i exclusivament de rebaixar el cost. I a Berga ens soterraran la crta.
3er. Una mica de,humor no va malament. I imaginació al poder, demanem l, impossible.
Mai, repeteixo mai, s'havia tractat aquest tema
Des de Queralt, 08/02/2019 a les 08:17
+9
-5
Invents, els mínims. I menys en matèria de carreteres i de diner. Ara sortir amb aquest invent, que ningú mai havia posat sobre la taula, és propi del Dr. Copenhague del TBO.
Resulta que es proposa un projecte menys car que el desdoblament complert, i ara uns quants el volen encarir el doble i fer un invent tècnic que absolutament ningú ha estudiat ni avaluat, i encara menys contemplat.
Gran idea per sortir al diari.
Seny
AnònimA, 08/02/2019 a les 08:37
+9
-13
Gràcies CUP per plantejar una proposta assenyada davant el que volen fer amb la C16! Gràcies!!
BÉRGA
Anònim, 08/02/2019 a les 08:43
+5
-4
COM COM??

No al projecte d'ampliació a la C-16 al Berguedà però si a l'opció mes costosa quan aquest passa per Berga?

Berga son tant bons que no només son "capital" de comarca, sinó una comarca apart del Berguedà??

"l'augment de la capacitat de circulació a la via no és una necessitat per al desenvolupament de les quotidianitats de la comarca" tota la raó, si vas de casa al bar i del bar a casa, i en cas de nevada, tancadet a casa i llestos.
Proposta
Anònim, 08/02/2019 a les 10:57
+7
-0
El que s'hauria de fer es millorar si cap els accesos Nord i Sud i TANCAR, SI SI, TANCAR, heu llegit be l'accès de l'Institut. Es un perill constant i si fins ara no hi ha hagut una catástrofe es per que no tocava. Creuar una via rápida amb un Stop i un cediu pas, es d'una inseguretat total. Millora de seguretat i cost zero.
cup I NO PUC
Mec de R., 08/02/2019 a les 13:22
+13
-4
Ara que ja voleu marxar almenys feu-ho sense fer soroll i demaneu perdó per haver fet perdre 4 anys a la ciutat.

Realistes i pràctics
Hug de Peguera, 08/02/2019 a les 15:57
+7
-2
Ei, gent, siguem realistes i pràctics, davant el fet necessari del desdoblament de la C16, si necessari he dit, qui més qui menys té un familiar o conegut que ha patit un accident en aquesta via.
Aportem ideas realistes i practiques, com per exemple com diu un comentari anterior, deixar només dos accesos a Berga, per quina raó en necesita 4 ?
La meva proposta: 2 accesos, Berga Sud millorant l'actual i Berga Nord a partir de la rotonda de la boca nord del túnel de Berga que dona accés a Vilada. Amb l'estalvi de no fer els altres accesos es pot demanar que es faci una "via de servei" de la rotonda del Carrefour i que pasan per la escola Xarxa arribi a la plaça Gernika (institut) i per altre banda arranjar la carretera desde la rotonda de Vilada fins a l'entrada de Berga per una banda i per l'altre fins al trencant de Queralt com a mínim.
Crec que l'impacte ambiental seria mínim i l'estalvi econòmic gran.
Apa que tingeu un bon dia.
Queraltina
Anònim, 08/02/2019 a les 17:59
+0
-4
Aquell tan erudit que de Queralt ens mira,
farcint els comentaris de doctes referents,
aquell home tan culte que des de dalt albira
i ostentació vol fer de vasts coneixements...
Erra! Erra del tot! Ni encerta ni endevina:
es deia Franz! FRANZ! No, Copenhague.
L’insigne savi, el gran benefactor,
l’home que va inventar el barret-gàbia i el neta-nassos
va ser el professor Franz-de-Co-pen-ha-gue.
TÉ PEBRASSOS!
A Realistes i pràctics
Tug de Peguerah, 08/02/2019 a les 19:19
+5
-2
Totalment d' acord. Sent realista i pràctic jo eliminiaria tots els accessos a Berga: de fet, tothom passa de llarg i se'n va cap a la Cerdanya. Amb la carretera vella de Cal Rosal farieu de sobres XD #dealwithit
qui viu a casampons?
Anònim, 09/02/2019 a les 08:28
+2
-0
Tanta preocupació per casampons? Que les families de l'alcaldesa i la regidora estarien molt agraits amb estes projecte.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Sant Jordi al Carrer Major de Berga.
Sant Jordi al Carrer Major de Berga. | Pilar Màrquez Ambròs
Pilar Màrquez Ambròs
Rafel Nadal i Albert Espinosa s'han situat també a la capital berguedana entre els més buscats, conjuntament amb títols escrits pels presos polítics com "Contes des de la presó" d'Oriol Junqueras
Imatges de l'entrega de roses a Gironella.
Imatges de l'entrega de roses a Gironella. | Ajuntament de Gironella
Una de les novetats d’enguany és la implicació del Servei Socioeducatiu Itinerant del Berguedà (SSIB) i de 'Gironella tots eduquem', així com la implicació dels centres educatius
Una rosa per a cada vídua és una iniciativa de l'Ajuntament de Guardiola de Berguedà.
Una rosa per a cada vídua és una iniciativa de l'Ajuntament de Guardiola de Berguedà. | Ajuntament de Guardiola de Berguedà
L'ajuntament entrega roses vermelles de Sant Jordi a les dones grans que viuen soles o que han perdut el marit