Xarxa viària

La CUP de Berga demana el soterrament de la C-16 al seu pas per l'entrada centre de la ciutat

L'equip de govern de la capital de comarca presentarà un mínim de sis punts d'al·legacions al projecte d'ampliació de l'Eix del Llobregat

per Pilar Màrquez Ambròs , Berga, 7 de febrer de 2019 a les 18:29 |
Aspecte actual de l'entrada de Berga Centre. | Pilar Màrquez Ambròs
Aquesta informació es va publicar originalment el 7 de febrer de 2019 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
L'equip de govern de la CUP de Berga presentarà un mínim de sis punts d'al·legacions al projecte d'ampliació de la C-16 en el tram que passa per la ciutat. El regidor Francesc Ribera Titot ha explicat a NacióBerguedà que aquestes al·legacions s'exposaran dijous vinent en una reunió que tenen programada amb el director general d'Infraestructures de la Generalitat, Xavier Flores. Entre altres, el govern de la ciutat demanarà al Govern català que soterri la C-16 a Berga. 

L'executiu local proposa recuperar la proposta inicial que suposava el soterrament de la via al seu pas per l'entrada de Berga Centre, "per revertir una part de l'impacte paisatgístic que aquesta infraestructura comporta i millorar així la connectivitat entre els barris de la ciutat". El soterrament del tram, que el departament de Territori i Sostenibilitat va desestimar per l'alt cost econòmic, evitaria la construcció d'elements que distorsionin paisatgísticament la ciutat "amb les rotondes previstes a Santa Eulàlia", ha manifestat el regidor.


Francesc Ribera ha explicat que també es demanarà "evitar comprometre o condicionar el futur del desenvolupament de la futura Avinguda Catalunya", entre el barri de Santa Eulàlia i la zona del Tossalet. Així mateix, el govern de Berga demana que la nova infraestructura no perjudiqui l'accés als veïns de la Serra de Casampons". La CUP també reivindica "evitar que la infraestructura redueixi l'espai de l'Institut Guillem de Berguedà" i "mantenir les quatre entrades de Berga i respectar-ne totes les funcionalitats; és a dir, que a totes les sortides es pugui prendre direcció nord o sud". El projecte actual no afecta els terrenys de l'institut ni elimina les quatre entrades, si bé la CUP fa aquestes peticions perquè es tinguin en compte també aquests dos punts en cas que el projecte s'acabi modificant per adaptar-se millor a les necessitats de la ciutat. 

En les últimes setmanes, el govern de la CUP s'ha reunit fins a dues vegades amb la resta de partits de l'oposició per consensuar quins són els aspectes del projecte que necessiten millorar per minimitzar l'impacte que l'ampliació de la C-16 pot tenir a Berga. "Aquesta ja era la nostra intenció, però des de l'oposició se'ns va demanar consensuar unes al·legacions com a ajuntament, i en aquest sentit hem realitzat aquestes dues reunions amb la resta de formacions polítiques", ha explicat Ribera. "És en aquest àmbit que nosaltres hem fet aquestes sis propostes", ha dit Ribera.


"Dijous que ve a la tarda el director d'Infraestructures rebrà els ajuntaments de la comarca i li exposarem aquestes al·legacions, en principi no hem detectat que hi hagi cap reticència dels altres partits polítics, i a més, també estem a l'espera de si, per la seva banda, hi ha alguna altra proposta", ha afirmat el regidor. 
 
La CUP referma la seva oposició al desdoblament del tram nord de la C-16

La CUP de Berga, com a partit, ha fet públic aquest dijous un comunicat on referma la seva posició contrària al projecte de la C-16. El partit reitera que "l'augment de la capacitat de circulació a la via no és una necessitat per al desenvolupament de les quotidianitats de la comarca", sinó per "evitar els embussos" que es produeixen els caps de setmana i que són conseqüència de "la massiva afluència turística a la Cerdanya".  

La formació critica "l'operació especulativa que suposarien uns Jocs Olímpics d'Hivern al Pirineu" i "l'absència de projectes moderns de millora del transport públic". D'altra banda, el partit creu que caldria una actuació decidida "per reduir la sinistralitat fins a zero", per bé que consideren que això "no ha d'implicar necessàriament l'augment successiu de capacitat". Els cupaires són conscients que "en aquests moments és molt difícil d’evitar la intervenció a la C-16", de manera que reclamen "minimitzar almenys els efectius negatius que l'ampliació de la C-16 tingui al seu pas per la ciutat de Berga". 

 

Participació