Montse Venturós liderarà la CUP de Berga a les municipals de maig

Anna Alsina, Francesc Ribera i Oriol Camps ocupen el segon, tercer i quart lloc a la llista, mentre que Anna Maria Guijarro s'allunya fins al 17è

| 08/02/2015 a les 20:29h
Arxivat a: Política, Berga24M, Berguedà, Berga, CUP de Berga, CUP, Montse Venturós, eleccions municipals
Aquesta notícia es va publicar originalment el 08/02/2015 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.

L'alcaldable de la CUP de Berga, Montse Venturós Foto: Pere Gendrau


La Candidatura d'Unitat Popular (CUP) de Berga ja ha fet pública la llista que presentarà per a governar la ciutat després de les eleccions municipals del 24 de maig. I ho ha fet amb aires de canvi al capdavant, ja que serà la berguedana Montserrat Venturós, qui la liderarà. La nova alcaldable no és una persona amb experiència a les institucions, tot i que sí que arrossega anys de militància a l'esquena. Amb estudis de dret, Venturós actualment treballa a la botiga Madriles de Berga, i és membre del consell de redacció del diari Accent. Des del 2000 és militant del Casal Panxo, i està estretament vinculada a moviments de recuperació de la memòria històrica i col·labora a la Lliga dels Drets dels Pobles de Txetxènia i el Caucas nord. 


Al segon lloc de la llista, acompanyant Venturós, hi haurà Anna Alsina, i en el tercer i quart lloc se situaran els actuals regidors Francesc Ribera i Oriol Camps. Darrere seu, Sílvia Armengou, Mònica Garcia i Eloi Escútia, i tancant la llista en dissetè lloc abans de les suplències, Anna Maria Guijarro, que ja va avisar que el seu paper seria secundari. 

En un acte multitudinari que ha omplert bona part del Pavelló de Suècia, Venturós ha donat algunes pinzellades del paper que seguirà la CUP a partir de maig. Segons ha precisat, es tracta d'un projecte “en creixement”, que té com a objectiu l'alliberament social i nacional dels Països Catalans a través del municipalisme. En aquest sentit, ha recordat que la CUP és “un petit engranatge del projecte revolucionari de l'Esquerra Independentista”, la voluntat de la qual és “construir des del poble un autèntic poder popular”. Per això, ha remarcat la importància de trencar amb la “falsa dicotomia entre representants i representats” i ha fet una crida a tots els berguedans perquè s'uneixin al projecte, opinin i fiscalitzin.

 
“La finalitat de la CUP no és guanyar les eleccions, sinó canviar les coses”, ha declarat Venturós. En aquesta línia, es plantejarà un projecte de ruptura econòmica i política, d'enfrontació amb la dreta “mesquina i rància”, les esquerres “tradicionals i institucionals”, i amb el marc territorial dels Països Catalans: “Parlarem de PPCC amb insistència perquè és aquest, i no cap altre, el nostre marc natural, polític, social, econòmic, lingüístic i cultural”. 

Feina feta

L'acte de la CUP també ha volgut deixar constància de la feina feta al llarg d'aquesta darrera legislatura, a través de la veu dels tres regidors que actualment representen el partit a l'Ajuntament. Per començar, Guijarro ha volgut remarcar la importància d'estar dins les institucions, tot i ser “una eina”. Segons ella, són la manera de fer d'altaveu, de defensar els interessos de les classes popular, d'avançar cap a una democràcia participativa, de plantar cara a les lleis injustes i, entre d'altre, de seguir dibuixant la ciutat. 

 
Una política, ha continuat Camps, que s'ha de realitzar des de la coherència i amb alternatives. Per això, ha recordat algunes de les propostes que ha realitzat la CUP al llarg dels darrers anys, com ara el projecte del barri vell, l'augment de l'IBI als qui més tenen o la fiscalització sobre la concessió de l'aigua. De fet, i segons ha indicat Ribera, “un dels nostres objectius quan vam entrar a l'Ajuntament va ser demostrar que estem capacitats per fer de govern”, i ha recordat que hagués estat molt més fàcil dedicar-se només a fer queixa i denúncia. No obstant això, ha afirmat que la CUP "no només està capacitada per gestionar l'Ajuntament, sinó per fer-ho molt millor amb idees i empenta".

L'acte de la CUP  ha finalitzat amb l'emissió del vídeo promocional de la campanya que posa l'èmfasi en el poble. En aquest, es distingeixen diversos espais emblemàtics de la ciutat, sota un poema de Miquel Martí i Pol. “Som poble”, conclou.
 

VÍDEO promocional de la CUP per a les municipals de maig del 2015

Consulta la llista completa de la CUP de Berga

 

Oriol Camps, Francesc Ribera i Anna Maria Guijarro a l'acte de presentació de la nova llista de la CUP Foto: Pere Gendrau

 

La candidata de la CUP de Berga, Montse Venturós Foto: Pere Gendrau

 

Anna Alsina ocuparà el segon lloc de la llista de la CUP Foto: Pere Gendrau

 

Francesc Ribera ocuparà el tercer lloc a la llista de la CUP de Berga Foto: Pere Gendrau

COMENTARIS

Genial!
Anònim, 08/02/2015 a les 23:36
+0
-0
Una bona notícia per Berga!
Sorprès en positiu!
Anònim, 09/02/2015 a les 09:49
+0
-0
Jo vaig ser-hi. Fa quatre anys estava a la presentació de la candidatura de CiU, ho tinc que admetre.

Va ser una posada en escena senzilla, pragmàtica, d'anar "cara a barraca"... tal com són ells. El discurs de la Montserrat va ser molt potent! Vaig quedar parat! Si aquesta s'ha d'enfrontar dialècticament amb els altres, ja es poden calçar! La llista és de gent majoritàriament jove, amb algun veterà, amb dilatada experiència en àmbits diversos.

Penso que és el moment de posar la por al cos dels convergents! Si algú han de témer, és la CUP.
L'oportunitat per Berga
Anònim, 09/02/2015 a les 09:56
+0
-0
Amb Montse Venturos liderant la CUP tenim una oportunitat per canviar la penosa politica municipal que fins ara ha imperat. És una persona jove, amb empenta, formada professionalment i el que és més important, coneix Berga i la seva gent.
Es diu que no tè experencia en institucions públiques, però tampoc la tè el forà de CIU!!. I en qualsevol cas això no ha de ser impedient per merèixer una oportunitat, dons els seus companys de partit al Parlament de Catalunya tampoc en tenien i ho han fet de conyà, han passat la mà per la cara als grans "dinos" del Parlament!!
Un projecte il·lusionador
Anònim, 09/02/2015 a les 10:02
+0
-0
Jo també a les passades eleccions vaig votar CIU i me'n empenedirè tota la vida, vaya pressa de pèl. Tardarè temps a creure amb CIU, i tot gràcies a Gendrau!. La CUP ja tè el meu vot!!
Enhorabona
Anònim, 09/02/2015 a les 14:19
+0
-0
Espero que la bona feina que heu fet a l'oposició la feu a partir d'ara al govern.
ACLARIMENT
Anònim, 09/02/2015 a les 16:21
+0
-0
Si són paraules d’aquesta noia ho demano a ella, si ho són d’aquest mitjà a ells. Aquesta vegada, vull votar amb coneixement de causa, sense cap prejudici i lliure de tot allò que ha programat el meu pensament. Vull dir que ho faré amb qui pensi que serà el millor per la meva ciutat:
1.- És cert que la CUP no vol guanyar les eleccions ???
2.- És cert que el projecte és de ruptura econòmica i política, així com, d'enfrontació amb la dreta “mesquina i rància” ??? Si és així, voldria saber quina és la proposta de ruptura econòmica ??? Quina és la dreta “mesquina i rància”???. Ja que en el ben entès de què segons el diccionari diu que:
mesquí –ina
[s. XIII; de l'àr. miskîn 'pobre, indigent']
adj 1 ant i dial Desgraciat, desventurat, digne de commiseració.
2 1 Gasiu.
2 fig Menyspreable per manca o escassesa de qualitats morals, generositat, dignitat, etc.
3 fig Escàs, esquifit, mancat d'amplitud. Vivien a la casa més pobra i mesquina de la vila.

Voldria saber les raons d'aquestes afirmacions.
Dialèctica?
Anònim, 09/02/2015 a les 21:39
+0
-0
Una bona candidata, amb perfil polític. La CUP busca combinar candidats amb un perfil polític amb altres de clarament tècnics. No obstant, discrepo que pugui enfrontar-se dialècticament amb els altres, ja que no vaig presenciar un discurs, sinó una lectura íntegra (fins al punt que quan no va poder girar full, va dir: perdoneu, perquè no sabia pas què havia de dir). Un text bo, en la línia de la CUP, però una candidata fluixa amb comparació a la dialèctica i a la trajectòria de per exemple de'n Biarnés.
Que tremolin la resta de partits
Anònim, 10/02/2015 a les 11:20
+0
-0
Gent jove, amb ganes de canviar aquesta societat en la que vivim!!!! M ha semblat molt encertada l aposta per la Montserrat!! Que tremolin la resta de partits!!!! Endavant les atxes
Al del comentari de les 21.39
Anònim, 10/02/2015 a les 11:53
+0
-0
És cert que va llegir, però per cenyir-se al que volia dir. No la deus conèixer gaire, a la Montse, ja que, si la coneguessis, sabries de sobres que no depèn de cap paper per exposar les idees. Entenc que la posada en escena requeria un discurs clar, directe i contundent en poca estona i que calia adaptar-se a un escrit pensat.

Però si algun dia hi debats, de política, et juro que fliparàs. Té una capacitat d'anàlisi política extraordinària.
Aclariment extern
Anònim, 10/02/2015 a les 11:59
+0
-0
Entenc que l'afirmació que la CUP no vol guanyar les eleccions, es refereix al fet que la participació en aquestes i el fet de governar o no, no esdevé un fi en si mateix, sinó un mitjà per a la transformació social i l'alliberament nacional del poble català.
Aquest fet diferencia a la CUP de la resta de la partits (que es presenten per al seu pròpi lucre i que tenen per objectiu aconseguir vots per assegurar la seva pròpia reproducció i gestionar el sistema imperant).
Ruptura econòmica: desconèc les propostes concretes, però entenc que es refereix a la superació del capitalisme, fet que suposaria posar l'economia al servei de les persones i no les persones al servei de l'economia, com succeeix ara. A curt termini també implica acabar amb la privatització dels serveis bàsics.
Confrontació amb la dreta rància i mesquina: l'escassessa de qualitats morals, de dignitat i de generositat de la dreta em penso que és més que evident. Més en un context com l'actual, en el qual han perdut la vergonya, ens roben a la cara, es riuen de nosaltres, ens aboquen a la misèria, ens desnonen, ens retallen i privatitzen drets bàsics, etc.
No sóc de la CUP, ni d'aquest mitjà de comunicació, però això és el que entenc que es desrpèn de les afirmacions anteriors. En aquest sentit, tot el suport a la CUP i a l'Esquerra Independentista! Lluitar, crear, poder popular!
a Dialèctica? anònim 21.39
Anònim, 10/02/2015 a les 13:46
+0
-0
"una candidata fluixa en comparació amb la dialèctica i trajectòria de per exemple en Biarnés"...
Perdona que t'ho digui però el 99% dels ciutadans de Berga no ha sentit parlar en públic en la seva vida al Biarnés, realment és tant bo com ens vols fer creure? Ja veurem al debat electoral la capacitat política d'aquest nouvingut.
Trajectòria? Quina trajectòria? serà en tot cas trajectòria fora de Berga, perquè pel que fa a la nostra ciutat que sàpiga aquest senyor no ha aportat res de res. La Montserrat Venturós en canvi és una de les cares visibles del Casal Panxo, t'agradi o no, una de les entitats més actives a nivell polític, cultural i social de la comarca.
Molts ànims CUP, i moltes felicitats per la confecció d'una llista electoral que aspira, ara sí, a l'alcaldia de la nostra Ciutat!!!
Il·lusió
Barber, 10/02/2015 a les 17:45
+0
-0
Diumenge vaig anar a la presentació per acompanyar la meva filla i la veritat és que mai havia vist tanta il·lusió, emoció i esperança anunciant un candidat i una llista... alguna cosa està canviant en aquesta ciutat.
Sí, dialèctica i molt més.
Bergistà , 10/02/2015 a les 22:46
+0
-0
La Montse és una persona molt preparada políticament per fer front a qualsevol persona en qualsevol debat. És intel·ligent, amb una gran capacitat d'anàlisi, treballadora, té contacte amb la realitat local, és propera a la gent i està molt formada.
Tota la meva confiança amb la Montse i la CUP! Segur que faran molt bona feina! Sincerament, penso que la CUP guanyarà les eleccions a Berga. Tenen l'equip més preparat per treballar al servei de la ciutat i retornar i la capacitat de decisió al poble.
Endavant!
Esta per veure
Anònim, 11/02/2015 a les 11:08
+0
-0
Amb tota aquesta xerrameca de que Barcelona ha d'esdevenir el "lobby" per estimular l'economia de Berga i del Bergueda està per veure el bagatge professional del candidat CIU de que tant s'omplen la boca. Si aquesta ha de ser la politica econòmica per treure endavant Berga de la misèria, ho tenim clar!. Molts sopars de duro com el seu precedessor, així hem acabat!
Jo em quedo amb la politica realista de la CUP!.
A dialèctica????
Anònim, 11/02/2015 a les 11:40
+0
-0
Sap vostè què són els nervis? Doncs és el que tenia la Montse Venturós diumenge 8 de febrer a les 18:30 de la tarda quan va sortir a dir el parlament; nervis no de no saber què dir, ni com dir-ho, sinó de la primera impressió que pot tenir qualsevol persona davant de molta gent, d'una persona amb il•lusió i amb ganes de fer les coses bé i donant-ho tot. Dialèctica? Si s'ha llegit el discurs, veurà que de dialèctica no va gens justa, perquè fins ara, a Berga no havia sentit mai un discurs on la gent no es canvies "jaqueta" cada dos per tres.. Però bé, tots tenim opinions diferents. És una jove amb empenta, estudis, amb ganes de fer coses, de canviar coses i sobretot, te IL•LUSIÓ. Il•lusió per canviar la manera de fer d'aquest poble mort per a joves i no tant joves. Així que, ànims Montse, ànims CUP! Estem amb vosaltres!
PD: Així com els nervis es perden, la dialèctica es va enriquint!
Anònim 13:46
Anònim, 11/02/2015 a les 14:37
+0
-0
En primer lloc, jo no vull fer creure res a favor d'en Biarnés, ja que no he votat mai CyU ni els votaré. Ara bé, comparar una noia de 30 anys amb llarga trajectòria al Casal Panxo i amb "estudis de dret" (la qual cosa vol dir començar la carrera de dret però no acabar-la), amb el Sr. Biarnés... Trajectòria és tenir tres carreres, un Màster en Gestió pública i àmplia vagatge en la gestió de les AAPP. Això és tot.
D’aclariment a aclariment extern
Anònim, 11/02/2015 a les 15:01
+0
-0
Gràcies pels aclariments. Així doncs, de ser certes les teves apreciacions:

1)He d’entendre, que segons aquesta noia els partits que han gestionat l’ajuntament de Berga fins ara, ho han fet pel seu propi lucre ???
2)Que a Berga, els que han governat l’ajuntament és evident que ho han fet amb escassetat de qualitats morals, de dignitat i de generositat ???
3)Que des de l’ajuntament de Berga, s’ha perdut la vergonya, robat a la cara, s’ha rigut de nosaltres, ens aboquen a la misèria, ens desnonen, ens retallen i privatitzen drets bàsics, etc.???

El què tinc de votar en aquestes eleccions municipals són els representants que han de gestionar els interessos de Berga (la meva ciutat) i, si això que dius és el què vol dir aquesta noia i, és veritat, és molt greu, tant, que primer s’hauria de demostrar i, després, de denunciar.
Puny en alt
Anònim, 13/02/2015 a les 14:19
+0
-0
Esteu segurs que allò més adient és el gest del puny en alt?. El caràcter agressiu i amenaçant que té i que és tant impropi d’un partit democràtic, és el què ens voleu significar? El seu origen, junt amb l’estel roig, tot sigui dit de pas, prové d’ideologies totalitàries, concretament i, inicialment, de la Rotfrontkämpferbund de l’Alemanya dels anys 20, és aquesta la vostra proposta?
Els Convergents comencen a no tenir-les totes
Anònim, 14/02/2015 a les 11:32
+0
-0
No entenen que després de fer-ho magníficament durant 8 anys al capdavant de l'ajuntament la gent perdi la confiança amb ells. Clar, no és fàcil aconseguir doblar el deute de l'ajuntament en tant sols 8 anys. No és fàcil que cada mes es gastin milers d'euros únicament en pagar interessos a bancs per crèdits rebuts indiscriminadament. I el prestigi que suposa per una ciutat que el seu batlle sigui delegat de la generalitat a la Catalunya Central, passant clarament a ser aquesta la seva prioritat per sobre de les necessitats dels berguedans que han dipositat la seva confiança (vot) en ell? Els berguedans són uns desagraïts!!! Perquè tampoc entenen que l'aigua podia haver pujat molt més del 30% que ha pujat, que el tema de queralt podria estar encara més enquistat que fa 8 anys, o que el casc antic de Berga, si no fos per ells, podria semblar Sarajevo i no com ara, que encara les cases aguanten dretes i, fins i tot, queden unes quantes botigues obertes.
A la nostra Ciutat cal un gir de 180 graus i la maduresa política i tècnica que ha assolit la CUP en aquests 8 anys de rodatge (un rodatge ple a vessar de mocions, propostes, esmenes, aportacions, fiscalització, encerts però també errors, il.lusió, feina...) fa que sigui l'única alternativa viable al canvi que requereix Berga.
Millor fer l'egipci
Puny en alt, 26/02/2015 a les 11:24
+0
-0
És molt menys agressiu el gest de parar la mà, com han fet els polítics en aquest país durant els últims 40 anys...