El Consell crea una oficina de supervisió de projectes per incrementar el suport als municipis

L'ens comarcal dona aquest pas atès que fins ara cap poble del Berguedà disposa d'una unitat de supervisió de projectes, com demana la nova llei de contractes

Redacció
04 de desembre del 2018
Actualitzat a les 17:24h

Una trobada dels secretaris de la comarca sobre la nova llei de contractes de l'administració pública. Foto: Consell Comarcal del Berguedà


El Consell Comarcal del Berguedà ha creat l'oficina de supervisió de projectes. La nova llei de contractes del sector públic, respecte al contracte d’obres, estableix que abans de l’aprovació d'un projecte, quan el pressupost base de licitació del contracte d'obres sigui igual o superior a 500.000 euros, i en cas que els treballs afectin a l'estabilitat, seguretat o estanquitat de l'obra, els ajuntaments hauran de demanar un informe a les oficines o unitats de supervisió de projectes, encarregades de verificar que s’han tingut en compte les disposicions generals de caràcter legal o reglamentari i la normativa tècnica que resulti aplicable per cada tipus de projecte.
 
Tal com han explicat fonts de l'ens comarcal, atès que cap municipi del Berguedà té oficina o unitat de supervisió de projectes, el Consell ha decidit crear-ne una. L’oficina que disposa de personal adscrit, tractarà de verificar que els projectes compleixin tots els requisits i els objectius exigibles i, si s’escau, proposar esmenes. En els propers dies, la institució té la intenció de publicar la plaça d'un enginyer funcionari interí.