El transport a demanda del Berguedà creix i supera els 2.000 usuaris

Abel García presideix una reunió amb una vintena de taxistes per refermar la voluntat de treballar conjuntament i millorar el servei de cara al 2019

Redacció
29 de novembre del 2018
Actualitzat a les 17:10h

Reunió d'Abel García amb els taxistes sobre el transport a demanda al Berguedà. Foto: Consell Comarcal del Berguedà


El transport a demanda del Berguedà supera els 2.000 usuaris en l'any de la seva remodelació, amb un increment notable enfront la mitjana de 1.100 usuaris anuals de l'any 2017. El Departament de Territori i Sostenibilitat, en col·laboració amb el Consell Comarcal del Berguedà, va posar en funcionament al febrer els nous serveis de transport a la demanda als nuclis de població del Baix Berguedà que fins llavors no en disposaven. D’aquesta manera, va estendre's s’estén al sud de la comarca aquest model que ja funcionava en diferents municipis de la part nord.

El vicepresident del consell comarcal, Abel García, va presidir aquest dimecres la reunió amb una vintena de taxistes que va servir per refermar la voluntat de treballar conjuntament i millorar el servei de cara al 2019. En la trobada, es van proposar noves parades, ampliació de línies i nous horaris. Es tracta només de propostes però "van en la direcció de fer el servei cada vegada més eficient", segons fonts del Consell. També es vol millorar en temes com la facturació i la gestió dels bitllets.
 
El transport a demanda està destinat als usuaris dels municipis amb menys habitants que no disposen d'un servei regular de transport públic amb autocar. L’objectiu és connectar els ususaris, el dia que ho necessiten, amb la parada de transport públic més propera o amb la seva destinació final a partir d’un vehicle taxi. El mes d'abril el Consell també va assumir directament la gestió del telèfon, el 683 38 82 85. L'usuari pot fer ara la petició mitjançant trucada o bé missatge de whatsapp, de dilluns a divendres laborable, i com a màxim fins a les 5 de la tarda del dia anterior al viatge, sempre que també sigui feiner. El telèfon de contacte que hi havia anteriorment era el de l'administració d'autobusos de la ciutat de Berga. 

El servei cobria fins al febrer 13 dels 19 municipis: Gósol, Saldes, Vallcebre, Sant Julià de Cerdanyola, Gisclareny, la Nou de Berguedà, Fígols, Cercs, Castellar de n’Hug, Castell de l’Areny, Sant Jaume de Frontanyà, Capolat i Castellar de Riu. A partir de febrer va estendre's i fa set rutes més. Aquestes són la de Santa Maria de Merlès a Puig-reig, L’Espunyola a Montclar (cruïlla), passant per Casserres i Puig-reig, Serrateix cap a Viver i Puig-reig, Montclar (poble), passant per Montclar (cruïlla), anant cap a Casserres i Gironella, Montmajor cap a l’Espunyola fins Avià i Berga, La Quar cap a Sagàs i Gironella, i Serrateix en direcció a Viver i Navàs. Aquest sistema dona servei als municipis més petits i resulta molt més sostenible que mantenir moltes línies d'autobús amb baixes ocupacions.