Puig-reig crea un eslògan per fomentar la implicació dels veïns en els projectes i accions de poble

L'equip de govern defensa la participació ciutadana com un dels eixos que es volen impulsar

27 de novembre del 2018
Actualitzat a les 21:07h
Presentació de la campanya.
Presentació de la campanya. | Pilar Màrquez Ambròs
Puig-reig ha creat un eslògan per fomentar la implicació dels veïns en els projectes i accions de poble i donar un major impuls a la participació ciutadana en la vida quotidiana de la localitat. La campanya #CreemPuigreig, que impulsa l'equip de govern d'ERC, busca augmentar, entre altres, el sentiment de pertinença al municipi i l'esperit de col·laboració del teixit associatiu i veïnal. Amb aquest propòsit, #CreemPuigreig serà a partir d'ara un lema que estarà sempre present en les activitats que es duguin a terme al poble. L'alcalde de Puig-reig, Josep Maria Altarriba, ha explicat aquest dimarts en roda de premsa que la campanya "neix de la necessitat de crear una imatge pròpia que aglutini les diferents facetes importants per Puig-reig, com són la cultura, la tradició, el patrimoni, l'esport, les persones o el turisme".  

Altarriba ha dit que es tracta d'un pas més en l'aposta per la participació ciutadana que va defensar-se a principi del mandat i que, per exemple, s'ha materialitzat amb el procés participatiu per decidir l'ús de l'antiga biblioteca, que finalment es convertirà en un centre cívic. L'objectiu, entre altres, és partir de les actuacions que s'han realitzat a Puig-reig els últims anys i de les que s'aniran desenvolupant fins a final de mandat, per fomentar l'aspecte participatiu i de treball en comunitat des d'òptiques molt diferents. Per exemple, potenciant la col·laboració en festes que actualment ja van en creixement com la Vieer Fest o la Festa de la Novel·la Històrica. Altarriba ha elogiat que celebracions com aquestes van sorgir per iniciativa de l'ajuntament però que continuen gràcies a la participació activa de les entitats. 

Amb la nova campanya, també es vol aconseguir que hi hagi una major implicació dels veïns i veïnes a la comissió de festes per Festa Major o en les iniciatives que portin a terme determinades entitats culturals, socials o esportives. La campanya, amb l'eslògan que es vol que arribi a tot arreu i que sigui ben present en totes les activitats del municipi, i els diferents cartells que s'han repartit pel municipi, per tal de fer-ne arribar la imatge i la intenció als ciutadans, han suposat una partida econòmica de 3.000 euros. "Volem crear comunitat i projectar el municipi al mapa", ha explicat Josep Maria Altarriba. L'equip de govern ha matisat que no hi haurà "una revolució" d'activitats al poble ni una injecció econòmica important per actuacions concretes, si no que les activitats i projectes que es facin al municipi s'aplegaran sota el paraigua del nou lema, donant-los un marc comú. 
 

L'alcalde de Puig-reig, Josep Maria Altarriba. Foto: Pilar Màrquez Ambròs


"La voluntat és que tots els puig-reigencs adquireixin un sentiment de pertinença o d'orgull en relació a Puig-reig", a través del fet "de pensar que entre tots hem de crear el nostre poble, no només les persones de l'equip de govern, sinó tota la gent i totes les entitats de la localitat", ha exposat l'alcalde del municipi. Josep Maria Altarriba ha defensat, a més, que fins ara s'ha treballat en projectes concrets des de l'equip de govern que han beneficiat el poble, però que, a partir d'ara, ha de ser també "factible crear poble entre tots". El regidor de Promoció Econòmica, Josep Campos, ha destacat que es vol que "qui fa esport, cultura o participa en una tradició senti que està contribuint a crear Puig-reig" a través del que vol ser el fil conductor comunicatiu de totes les accions que es duguin a terme al poble. 

Aprenentatge Servei, un exemple de treball col·lectiu i de poble

En la roda de premsa, de presentació de la iniciativa, a la Biblioteca Guillem de Berguedà de Puig-reig, l'alcalde s'ha acompanyat d'una part important dels regidors de l'equip de govern, com el regidor de Cultura, Educació i Nuclis Agregats, Jesús Subirats, la regidora de Festes, Joventut i Hisenda, Alba Santamaria, i el regidor de Promoció Econòmica, Comerç i Turisme, Comunicació i Noves Tecnologies, Josep Campos. Jesús Subirats ha posat d'exemple la implicació dels diferents sectors del poble en la iniciativa d'Aprenentatge Servei que ha acabat sent un projecte compartit d'escoles, veïns i entitats, i amb el qual s'ha posat en marxa una metodologia educativa que situa la ciutadania al nucli de l'educació dels infants i joves, i que treballa a través de projectes municipals. 

La campanya #CreemPuigreig, el disseny de la qual ha estat creat per l'estudi de disseny gràfic la Padrina, no ha acabat de convèncer els grups de l'oposició municipal, segons ha assegurat l'executiu local. L'equip de govern defensa, però, que l'eslògan fomentarà la implicació i el sentit de poble al municipi i que serà en benefici de tothom.