El Berguedà, guardonat per la Xarxa Europea de Turisme Cultural

La comarca ha obtingut un reconeixement en la categoria de Patrimoni Industrial per la conservació de les colònies i el passat miner

Redacció
16 de novembre del 2018
Actualitzat a la 13:35h
Exposició del carrilet a la Pobla de Lillet.
Exposició del carrilet a la Pobla de Lillet. | Rafael López-Monné
El Berguedà ha quedat en segon lloc als guardons de la Xarxa Europea de Turisme Cultural (ECTN) com a Destinació de Turisme Cultural Sostenible 2018. Els premis es van donar a conèixer en una cerimònia celebrada a Pafos (Xipre) en el marc de l'Any Europeu del Patrimoni Cultural. Als guardons hi participaven 57 candidats de 15 països diferents repartits en 7 categories temàtiques. Es tracta d'uns premis que la xarxa europea organitza cada any des de 2014. Cada any canvia la temàtica i aquest 2018 se'n valorava la promoció del patrimoni cultural com a actiu per un turisme responsable i sostenible. 

El Berguedà ha obtingut un reconeixement en la categoria de Patrimoni Industrial i Militar, gràcies a la preservació de les colònies i de tot el patrimoni miner. La proposta berguedana quedà per darrera de la guanyadora d'aquesta categoria presentada per Flandes, amb la proposta "Camps de Flandes 2014-2018", que desenvolupa el turisme de la regió al voltant del record de la Primera Guerra Mundial.
 
Des de l'Agència de Desenvolupament del Berguedà i la seva àrea de turisme es treballa per impulsar les iniciatives de turisme responsable en l'àmbit privat i públic, així com per millorar la comarca de cara als que hi viuen i als visitants. Entre altres, es treballa amb les empreses i entitats en el marc del Compromís de Sostenibilitat de Biosphere, i també s'ha entrat a formar part de la xarxa Green Destinations. 
 
Segons fonts de l'Agència de Desenvolupament del Berguedà, "aquest premi és un reconeixement i una oportunitat per conscienciar sobre la contribució del turisme sostenible" i per"generar un canvi positiu en les polítiques turístiques, així com en les pràctiques empresarials i el comportament del consumidor" per a què el patrimoni cultural guanyi "un pes important" al sector. 
 
L'Agència valora que el premi ECTN augmenta la visibilitat de les destinacions turístiques culturals europees, crea una plataforma per compartir experiències i coneixements a escala europea i promou la creació de xarxes entre destinacions.