L'aliança turística entre Berga i Canet espera agafar embranzida en una nova setmana d'activitats

La segona fase de l'"Esplèndid" se celebra del 16 al 25 de novembre després que l'arrencada del febrer fos fluixa a causa de les inclemències meteorològiques

15 de novembre del 2018
Actualitzat a les 18:49h
Presentació de la segona fase de la campanya a Berga.
Presentació de la segona fase de la campanya a Berga. | Pilar Màrquez Ambròs
Berga ha presentat aquest dijous la segona fase de la campanya "Esplèndid", el projecte d'intercanvi turístic amb Canet de Mar. El regidor de Promoció Econòmica, Francesc Ribera Titot, ha assenyalat que es tracta d'una iniciativa que té l'objectiu "de desestacionalitzar" el turisme per atreure visitants durant les setmanes de l'any en què l'ocupació hotelera i la densitat turística són menors en ambdues poblacions. El projecte va posar-se en marxa al febrer quan es va establir "que tots els diners que els participants es gastessin en un municipi, els tindrien pagats al novembre en l'altre", ha recordat Ribera. 

Ara el cicle tindrà continuïtat, de manera que les persones que no hi participessin al mes de febrer, però vulguin fer-ho aquest novembre, podran adherir-s'hi i el saldo acumulat es podrà gastar en la següent edició que es realitzarà previsiblement durant el primer trimestre de 2019. El projecte "Esplèndid" va néixer amb la voluntat d'atraure a Berga el públic familiar de l'àrea metropolitana de Barcelona que realitza estades puntuals a la comarca, i també a Canet de Mar. Per aconseguir que aquestes famílies visitin ambdós municipis en els caps de setmana amb pitjor balanç turístic de l'any.

Francesc Ribera ha apuntat que "la iniciativa es troba en la fase d’implantació i els resultats no són immediats, ja que requereix temps perquè la població conegui el projecte i es pugui consolidar". El regidor ha admès que "la resposta durant la primera setmana d’activitats realitzades al febrer no va complir les expectatives, ja que la majoria de les reserves es van anul·lar a causa de la nevada que va afectar Catalunya". 

Francesc Ribera ha assegurat, però, que en la campanya hi participa "una base sòlida d'establiments" del comerç, l'hostaleria i la restauració. En total seran una trentena de botiguers, restaurants, bars i hotels, que posaran a disposició dels visitants un seguit d'ofertes de productes i serveis que es poden consultar al web de la campanya, www.esplendid.cat. També s'han organitzat activitats culturals, lúdiques i gastronòmiques per a tots els públics per donar a conèixer el patrimoni, la història, la gastronomia, el paisatge i la cultura del municipi.

Les perspectives són de millora. Sobretot tenint en compte que al febrer es van anul·lar moltes reserves exclusivament a causa de la situació meteorològica. "El projecte ha de fer que tinguem un nou atractiu, diferent del dels altres, és important que s'hagi plantejat de manera que, per començar, s'han d'afermar bé els peus, no volem posar el carro davant dels bous", ha reflexionat Ribera. El regidor ha apuntat que en un futur la iniciativa té encara camí a recórrer, per millorar en qualitat però sobretot per reforçar-se de forma quantitativa. En properes edicions no es descarta compartir campanya amb altres poblacions del Maresme, més enllà de Canet de Mar.

"Ens hem adonat que Berga té prou potència per aliar-se amb altres municipis de la costa, tot va en el sentit de buscar altres municipis de l'alt Maresme per completar l'oferta que pugui tenir Canet" i fer de la iniciativa quelcom "potent" i "amb més capacitat d'atracció". 
 

Imatge de la targeta que acompanya la iniciativa. Foto: Ajuntament de Berga


El regidor de Promoció Econòmica ha recordat que "es recomana reservar l'allotjament i els àpats en els restaurants participants dels que es vulgui disposar, per tal de disposar de les ofertes de la campanya". Les persones que no disposin de la targeta d'"Esplèndid" i vulguin adherir-se a la campanya podran sol·licitar-ho gratuïtament la targeta a través del web de la iniciativa. En el cas de Berga, els nous usuaris i usuàries hauran de recollir i activar la targeta a l’Oficina de Turisme, situada al carrer dels Àngels.

Promoció del projecte
 
La  implantació de la campanya ha comptat amb una subvenció de la Diputació de Barcelona per fer front al cost de l'aplicació informàtica utilitzada per gestionar la informació referent a l'acumulació del saldo dels usuaris i usuàries. Finalment, els ajuntaments de Berga i Canet de Mar han assumit el cost de la promoció del projecte en què s’inclou la creació de la web, el disseny i la impressió del material de difusió que ha estat d'uns 2.000 euros, en cada cas.