Salut

Queixes dels treballadors de l'Hospital de Berga per la falta de neteja a les habitacions

El comitè d'empresa adverteix que la neteja d'un hospital "ha de ser el màxim de rigorosa" per evitar "la transmissió i contaminació" per bacteris i virus

CARTA ÍNTEGRA «La neteja de l'Hospital Sant Bernabé ens preocupa»

, Berga | 07/11/2018 a les 22:35h
Arxivat a: Societat, ISS, Hospital Sant Bernabé de Berga, comitè d'empresa, treballadors, Hospital de Berga
Hospital Comarcal Sant Bernabé.
Hospital Comarcal Sant Bernabé. | HCSB
Els treballadors de l'Hospital Comarcal Sant Bernabé de Berga han mostrat preocupació per les deficiències en la neteja del centre hospitalari. En una carta que el comitè d'empresa ha fet pública aquest dimarts al vespre, els treballadors de l'hospital de Berga han criticat "la manca de netedat" que s'arrossega des de que l'empresa danesa ISS té la concessió del servei i han assegurat que la situació s'ha agreujat "en les últimes setmanes". ISS Soluciones de Limpieza Direct SA és l'adjudicatària del servei des de setembre de l'any 2015, quan va prendre el relleu a la companyia berguedana que se n'encarregava fins llavors. 

Segons han expressat els treballadors de l'hospital, "l'empresa que té la concessió ha estat realitzant retallades" pel que fa a "la quantitat de professionals que s'encarreguen de la neteja de l'hospital". De manera que l'empresa concessionària de la neteja no cobreix "els dies festius de les treballadores", provocant que "hi hagi dies que només hi ha 2 o 3 treballadores, que fan tot el que poden per realitzar la neteja de les habitacions dels malalts". És a dir que "la neteja que realitzen és de supervivència", centrant-se en banys i la corresponent a les altes dels pacients; i no es poden "permetre el luxe" de realitzar la neteja de les habitacions i espais comuns amb la regularitat que convé en un centre sanitari, segons ha explicat el comitè d'empresa del centre hospitalari en la nota esmentada. 


El comité d'empresa critica aquesta situació i adverteix que la neteja d'un hospital "ha de ser el màxim de rigorosa per evitar al màxim la transmissió i contaminació per bacteris, virus, etcètera". Els treballadors del centre berguedà han exposat la seva preocupació i han assenyalat que "no tota la culpa és de l'empresa ISS", sinó també "de la direcció de l'hospital Sant Bernabé que permet que això succeeixi". 

Inspeccions de sanitat al servei de càtering i al bar

A més, en la carta, els treballadors també fan incís en el servei de càtering i del bar, que són igualment concessió de l'empresa ISS. En aquest sentit, expliquen que s'han emès diverses queixes i hi ha hagut inspeccions de sanitat. Al servei de càtering i bar, "hi ha problemes que també segueixen sense solucionar-se, com ara [l'estat de] les plates i recipients on es serveix el menjar als usuaris", corroboren. "Cal recordar que ambdós contractes, tant el de neteja com el de càtering, es troben en situació de pròrroga", afegeixen els membres de la plantilla de l'hospital. 

CARTA ÍNTEGRA del Comitè d'empresa de l'Hospital Sant Bernabé de Berga. 

COMENTARIS

Gran gestió 👏👏👏👏
Anònim, 07/11/2018 a les 23:46
+17
-5
l'ajuntament ens ha deixat en bones mans... gràcies!
Jugada mestra la de l’hospital.
Anònim, 08/11/2018 a les 00:06
+13
-11
Molt bé, abans feien la neteja una empresa de Berga, ara fa la neteja uns de fora???? Bé cup molt bé ho trinxareu tot.
Ara veiem què és important i què no ¡¡¡¡¡
Des del Vall, 08/11/2018 a les 08:06
+12
-5
Pel que sembla la CUP considera més important la batalla per l'estelada que la de l'hospital. Lògic, ells van per altres coses a un ajuntament i no per temes tant poc importants com la qualitat del servei.
Alucinant
Anònim, 08/11/2018 a les 08:29
+17
-2
Tenim un nivell !!!!!!!!
Amb les mancançes importants que te l'Hospital i el Comitè d'Empresa surt queixant-se de la neteja. No cal dir res de tenir un tac , ni de la falta de profesionals mèdics , ni de la fuga de serveis,............
Per l'unic que opina aquest Comitè d'empresa es per la neteja i per la zona blava.
Sense ànim de menysprear l'article, em sembla un tema important, pero tenim les prioritats una mica tocades, hi han coses damunt de la taula molt mes importants que aixo i estan pasan desapercebudes, per mi es lamentable.
Aixi ens va.
Somos máquinas para ellos
Trabajadora de Iss, 08/11/2018 a les 10:27
+18
-2
Soy trabajadora de Iss y nunca en mis cuarenta años trabajados en otras empresas me han tratado con tanta prepotencia y falta de respecto como me tratan en ésta, me avergüenza permanecer en ella
Tot dit no?
Totdit, 08/11/2018 a les 11:58
+15
-4
Comitè que s'encarrega només de criticar coses fàcilment solucionable... això té un nom.
A l'Ajuntament només els interessa sortir a les notícies i a anar a rodes de premsa fent-se (no sent-ho) els radicals. Malauradament que disposem d'un TAC no és noticiable. Ara, anar a festes i festetes i fer-se l'integrat això si que surt als mitjans i fer discursos de revolució això ens posa "palotes". Ser maleducat amb el poble, l'oposició política... això ven. I a mi, em sembla que el que sou maleducats, poc respectuosos i sobretot molt deixats. Repetir moltes vegades que a Berga es fan coses i que el problema el tenim la ciutadania és molt fàcil, perquè resulta que qui us critica o és convergent o un feixista o merdes d'aquestes... no accepteu crítiques i sou uns sobrats. I el més fort de tot es que us vaig votar. Bona gestió, seguiu així.
A l'alucinant
Xavi Garcia Gonzàlez (membre del comite d'empresa) , 08/11/2018 a les 12:25
+7
-1
No mes dir que el tema zona blava (si va per el tema firmes) es a títol PERSONAL, ni partits, ni sindicats.
També estic preocupat per el tema TAC, com molts treballadors de l'hospital i si, estem treballant en el tema.
Comite? de empresa.
anònim, 08/11/2018 a les 12:46
+12
-3
Un comité de empresa que no informa a los trabajadores, alguno de sus miembros de baja hace casi ya un año, uno muy guapito viviendo de horas sindicales... etc.
Por lo poco que se hablan de temas inocuos.
Hay temas que afectan mucho mas, es un hospital, por lo tanto tratamos con personas que es la base principal, refuerzo en muchos servicios que están faltados de ello, estrés constante, no poder atender como se merece el paciente/cliente por falta de personal. DE ESO HAN HABLADO ALGUNA VEZ??
Las pobres chicas de ISS hacen lo que pueden, son buena gente y trabajadoras, si quieren hacer una huelga mucha gente la secundara y dará apoyo, pero tenemos que contemplar que es una empresa subcontratada.

Un trabajador/paciente/cliente.
Paciente..cliente???lee un poco..
Anònim, 08/11/2018 a les 14:38
+3
-12
El comité de empresa informa de muchas cosas.. i de todas las reuniones, están colgadas en el pasillo.. las puede leer usted si quiere, i en intranet si es trabajadora...
De tocan mil temas ,gerència, enfermería , planning, TAC,comida. Tema permisos enfermedad..bajas etc.. no tienes ni puta idea de lo que hablas.. I las horas sindicales están ahí.. siempre han estado ahi.. en este comité..en el anterior.. y en los que vendrán.. la leí lo dice así.. i supongo que la gente tiene derecho a estar de baja no?? Por muy del comité que sea???. A usted que le importa???
Se piensa usted que no se habla de los refuerzos que hacen falta.. de la coberturas. De las contrataciones..???madre mía.. que mal va.
Las chicas de ISS NO TIENEN LA CULPA DE NADA.. I ASI sE MANIFIESTA EN ESTE ESCRITO..