Porta a porta

Berga farà un control dels incívics i sancionarà els qui abandonen la brossa si reincideixen

El regidor de Medi Ambient assenyala que es farà ús del que ja contempla la normativa per evitar que una minoria continuï llençant les deixalles a la vorera

ENQUESTA Et convenç el nou sistema de recollida «porta a porta» del Berguedà?

, Berga | 06/11/2018 a les 16:59h
Arxivat a: Territori i medi ambient, porta a porta, medi ambient, recollida selectiva, Berga
Escombraries al costat de contenidors de vidre i roba, a Berga.
Escombraries al costat de contenidors de vidre i roba, a Berga. | Pilar Màrquez Ambròs
La cara menys agradable de la implantació del sistema de recollida porta a porta a Berga ha estat, sens dubte, l'incivisme d'una minoria molt visible. Rentadores, sofàs, matalassos, bosses repletes d'escombraries de tota mena i, fins i tot, vàters, s'han acumulat en punts de la ciutat on abans hi havia els contenidors. El regidor de Medi Ambient de Berga, Eloi Escútia, ha explicat a NacióBerguedà que es controlaran les actituds incíviques i es farà un seguiment de la brossa que es tira fora de lloc per identificar qui són les persones responsables i evitar que aquests comportaments es repeteixin. Si la problemàtica s'allarga, hi haurà sancions, tal com contempla la normativa municipal. "És el mateix que passaria si tots plegats decidim circular per la dreta i algú circula per l'esquerra, se'l detectarà i se'l multarà", ha exemplificat Eloi Escútia. 

D'aquesta manera, Escútia ha assenyalat que s'ha parlat amb la Policia Local i l'empresa encarregada de gestionar la recollida, per tal d'efectuar un millor seguiment dels incívics, però ha recordat que això no és res més que el que es fa sempre que hi ha un mal comportament. "El que està succeint és que hi ha persones que no estan d'acord amb el porta a porta i no volen participar-hi com la resta de la ciutadania", ha dit Escútia "Per tant, farem ús d'aquests controls per evitar que això continuï sent així", ha dit el regidor. En aquest sentit, Eloi Escútia ha recordat que l'any 2016, després del canvi d'ubicació dels contenidors, que va generar el malestar a la ciutadania, la ciutat va afrontar una problemàtica similar. "Són una minoria, quatre persones, que volen decidir ells que fan amb aquests residus, però l'únic que aconsegueixen és generar malestar a la resta de la població que fa un esforç per reciclar i realitzar bé el porta a porta", ha apuntat Escútia. 


Diversos punts del Barri Vell com el carrer de Vilada i l'Harmonia, el carrer Barcelona, especialment davant de la seu del Consell Comarcal del Berguedà, la plaça Tarascon i el Comte Oliva són alguns dels indrets on aquest matí encara es podia veure brossa abandonada, encara que els operaris de neteja la van retirar en bona part aquest dilluns.

Un altre dels punts negres d'aquesta implantació del porta a porta són les papereres que hi ha a la ciutat, motiu pel qual es podria estudiar algun tipus d'actuació per impedir que s'hi llencin grans bosses de brossa, com està passant actualment. "Aquestes persones no només estan fent un mal ús de la via pública i alterant l'espai normal, si no que estan propiciant unes condicions sanitàries que poden ser perjudicials", ha afegit Escútia. "Hi ha tota una sèrie d'elements que es sumen a les sancions que poden rebre", ha advertit. El regidor Eloi Escútia ha felicitat, això sí, la major part de la ciutadania pel seu bon comportament i per l'excel·lent inici del porta a porta. "És una qüestió de salubritat però són les accions d'una minoria", ha incidit Escútia. 

Més neteja als punts on s'acumulen les deixalles

L'empresa de recollida de residus té un acord per fer repassos per la ciutat diferents dies a la setmana. Però tenint en compte que els primers dies del porta a porta són un moment excepcional del procés d'implantació, Eloi Escútia ha assegurat que es mirarà que hi hagi més repassos, sobretot perquè "la problemàtica tendeix a afeblir-se a mesura que passen els dies" i la previsió és que la situació tendeixi a normalitzar-se. 

COMENTARIS

Tarifes de les sancions si us plau.
Pep Pons, 06/11/2018 a les 18:29
+21
-12
Em podríeu dir les sancions quan costaran. Especifiqueu igual que especifiqueu el porta a porta.

Una cadira un preu, un armari més car o menys que una cadira, un matalàs, etc.. baixar la brossa un dilluns en comptes del diumenge, bossa groga dins d'un cubell marró, pela de plàtan dins d'una bossa grisa i no segueixo que ja m'estic bloquejant.
Una pregunta
Anònim, 06/11/2018 a les 19:45
+31
-11
Si no s'arriba al 100 x 100 del reciclatge, també sancionareu a spora, ex president, gerent i responsable de medi ambient del consell comarcal per no fer-ho be?
D’acord!!!
Anònim, 07/11/2018 a les 06:39
+16
-8
Si!! De la mateixa manera que sancioneu als que no recullen la merda de gos, no?
De la mateixa manera que els que posen la placa que els hi rota a 1 carrer q ja te nom, no?
De la mateixa manera que els que abandonaven les escombraries als contenidors moguts de lloc, no?
Siiii...
Anem i ens ho creiem!!!
Només el bla bla bla...
Per això teniu la ciutat com la teniu!! I ara no us lamenteu!! Que està POLLOSA!
Pregunta
Anònim, 07/11/2018 a les 06:44
+18
-11
Sr FraCàs!
Aixxx Sr FraNCàs...
Sap q és un abocador?
Ai!!! Ai!!!
Anònim, 07/11/2018 a les 07:08
+12
-2
Que abandonin voluminosos per tot arreu NO es una novetat. Pr com q ja era normal q no passes res perquè no deien res... pues ara no ens lanentem!! La culpa la tenen els mateixos polítics x fer la vista grossa dsd sempre!

Q ara amb el lio dls contenidors s’ha agreujat, si! Es cert! És el k us mereixeu x no haver actuat abans el problema!
porta a porta?
Anònim , 07/11/2018 a les 08:47
+8
-9
el porta a porta? això és mentida tinc que desplazarme tres blocs quan el carrer és super ample, deixen els cubells oberts quan plou tot de aigua fins amunt , ara també volen bosses de paper o caixers de cartó,per el tema recollida cartó paper, perquè no les doneu vosaltres?

No heu pensat que hi ha un munt de gent grant que viu sol i no tenen idea de recigla que apenes tenen memòria de recorda les seves coses con per que sàpiguen fe el porta a porta.

lo que teniu que fe es que deixin de posar publicitat a les bústies ( i multa a qui u faci, quan també hi han enganchinas a la bústia dien NO VUI PUBLICITAT) i fan lo que els hi dona la gana

Ja pensam amb multes ejje ja tardaban, con de aquí no gaire les bosses deixaran de se gratis (temps al temps)
les taxes ohhh qui recigle bé tindrà descompte, lo que teniu que fer es deixa de cobrar taxes (ja que u voleu tot fet i mastegat, que menys no? ) igual la gent se anima més





Botigas
Anònim, 07/11/2018 a les 10:36
+14
-2
Encara som varies botigas que esperem els cubells e truca dia si dia tmb al conesell y diuen que ja es pasaran aixi desde el dimecres pasat ahir primer dia i no ens han recollit la brosa gracies al carre es queda sap molt de greu no podem tenir la brosa desde el cap de setmana a la
Botigaa 😘
telefon Triem
Anònim, 07/11/2018 a les 11:16
+22
-1
No teniu vergonya! De tenir la bustia SEMPRE plena. I no contestar mai el telèfon que heu donat d’informació!!
Espabileu!! Q tots paguem escombraries!!
Sembrat!!!
Anònim, 07/11/2018 a les 11:20
+13
-9
Ara lamenteu-vos!!
El meu avi deia: qui sembra, cull!!
Si heu sembrat fins ara amb la permisivitat!!! Doncs ara us toca collir, Cupaires!!
tarifes
Anònim, 07/11/2018 a les 12:36
+6
-6
Pep Pons,
perquè ho preguntes, segons si és més car o més barat llençaràs els mobles al carrer o els portaràs a la deixalleria??????
Deixallaria movil
Anònim, 07/11/2018 a les 12:50
+14
-0
Truco i truco i truco i em diuen que esta ple que no poden agafar cap mes misatge

Berga cada vegada més deteriorada
Anònim, 07/11/2018 a les 14:01
+20
-2
Ja en començo a estar fart de la gent incivica.
Berga plena dexcrements de gos, parets pintades, basura a on no toca, cotxes mal aparcats.. Quina mala imatge que estem donant!!! Per favor!!! Tan costa fer les coses bé? Estic totalment dacord amb el tema de les multes, però siusplau compliu el que dieu perque ara mateix la ciutat fa pena.
Tarifes
Pep Pons, 07/11/2018 a les 19:04
+8
-3
Resposta a l'anònim que pregunta si les tiraré al carrer o no depenent del preu, doncs no ho sé.
Vaig a tot arreu en bicicleta i patinet elèctric pel tema del medi ambient i no sé com carregar un armari en un patinet la veritat, i furgos elèctriques els meus compis no en tenen.
Quan vaig per la carretera sé en tot moment a quina velocitat he d'anar i quina multa o punts em poden treure. Quan vaig a sopar al cine o compres un billet d'avió, l'empresa té l'obligació d'informar sobre el preu del servei. NO EM SEMBLA TAN ESTRANY demanar quina sanció s'aplicarà. Si no informes sembla un "aquí te pillo aquí te mato" propi de països bananers. I no és el mateix equivocar-se amb una bossa ho un armari em sembla a mí...

NO SERÀ QUE L'ABOCADOR S'ESTÀ QUEDANT PETIT??
No és tant greu
IBS, 07/11/2018 a les 20:29
+12
-3
Si tots complim, cap problema. Es la nostra ciutat, i tots la volem neta!!!!!!. Es qüestió de agafar nous hàbits.
Fer les coses be, no costa gens
CarmeM, 07/11/2018 a les 21:52
+8
-4
Que ho fa, que tothom es queixa quan s ha de fer una cosa?
Es fàcil crítica que la ciutat esta bruta. si tots i possessim una mica de ganes, i ens responsabilitzessim de les tasques que hem de fer els ciutadans, potser això canviaria.
Tarifes
Anònim, 08/11/2018 a les 13:52
+5
-0
La recollida de voluminosos és gratuïta, només s'ha de trucar a un telèfon i t'ho venen a buscar.