El Berguedà confia que el projecte d'ampliació de la C-16 nord vagi endavant sense més demores

Els dos anteriors consellers de Territori havien adquirit compromisos amb el projecte que no es van acabar complint

29 d'octubre del 2018
Actualitzat a les 20:32h
Un vehicle circula pel tram de la C-16 que el Govern vol que sigui de doble carril.
Un vehicle circula pel tram de la C-16 que el Govern vol que sigui de doble carril. | ACN
El Berguedà ha rebut amb satisfacció l'anunci del conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, pel qual el Govern català traurà a exposició pública el projecte per ampliar el tram nord de la C-16 al novembre. El departament de Territori i Sostenibilitat planeja fer arribar el desdoblament al Túnel de Cercs i habilitarà un tercer carril fins a Bagà per un valor de 180 milions d'euros. La Generalitat preveu que les obres puguin començar-se principis de 2020, si bé abans s'haurà de pressupostar. Els dos anteriors consellers de Territori havien adquirit també compromisos pel projecte, si bé la comarca confia que aquesta vegada no hi hagi nous endarreriments. 

El president del Consell Comarcal del Berguedà i alcalde de Guardiola, Josep Lara, ha fet una valoració positiva del compromís de Calvet. "El tercer carril reversible ha de donar fluïdesa al trànsit que els caps de setmana acostuma a generar molts problemes a l'alt Berguedà", ha explicat Lara. "El traçat fins a Cercs permet una ampliació de la via de manera relativament senzilla; però, de Cercs en amunt, hi haurà el carril reversible que ha de donar aquesta fluïdesa", ha valorat el president comarcal. "Abans hi havia problemes tres caps de setmana d'esquí, però és que ara gairebé és cada cap de setmana", ha recordat Lara. 

Lara ha confiat que el carril reversible serà suficient per esponjar el trànsit i que, a partir d'ara, el projecte tirarà endavant, com ho ha fet el compromís de la Generalitat "amb la C-15". Qüestionat pel desdoblament fins a Bagà del qual s'havia parlat en el passat, Josep Lara ha defensat que "l'alt Berguedà és un territori amb molta muntanya i molta riquesa natural; un dos més dos podria ocasionar algunes destrosses", ha apuntat. "Penso que amb un carril reversible que els divendres ens doni l'oportunitat de fer dos carrils sencers de pujada, i els diumenges permeti dos carrils sencers de baixada, tindrem molta més fluïdesa a la via", ha afegit Lara. 

L'alcalde de Cercs Jesús Calderer ha qualificat de "molt bona" l'opció del tercer carril. "El fet d'apropar l'autovia encara més al municipi de Cercs i que, després, ens donin l'opció del tercer carril, per nosaltres és la millor. Ens preocupava molt i ens preocupa veure per on passaria l'autovia un cop que arribi a Cercs", ha afirmat Calderer.

"Un cop que arribes a Cercs, la geografia del territori fa que tot s'estrenyi molt, hi havia hagut alguna proposta que ens havia fet patir", ha recordat també Jesús Calderer. "Esperem que aquesta vegada sigui la definitiva i el projecte tiri endavant", ha dit Calderer.

Una assignatura pendent per l'alt Berguedà

L'any 2015 el llavors conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, va anunciar que els treballs començarien el 2017. Més tard, el conseller Josep Rull, també al capdavant de la cartera de Territori, va anunciar la demora en l'actuació, però va assegurar que es disposaria del projecte a la tardor de l'any passat
Arxivat a