Horrorland obre portes amb una espectacular posada en escena

Els responsables del parc anuncien que hi haurà edició nadalenca | Més de 800 persones entre influencers, youtubers, periodistes i convidats del món polític i cultural del Berguedà assisteixen a la inauguració

10 d'octubre del 2018
Actualitzat el 11 d'octubre a les 14:21h
Tallada de cinta inaugural a la inauguració d'Horrorland.
Tallada de cinta inaugural a la inauguració d'Horrorland. | Pilar Màrquez Ambròs
El primer parc de terror del sud d'Europa ha obert portes aquest dimecres als peus de l'enorme xemeneia de l'antiga central tèrmica de Cercs i a tocar del pantà de la Baells. No hi han faltat les corredisses, els crits de por, els personatges terrorífics i les primeres cues als passatges del terror. 

Horrorland Park és una proposta que busca posar la pell de gallina i que ha arrasat d'èxit des de que va anunciar-se el passat mes de maig. Aquesta nit ha ofert un tast en primícia a autoritats, professionals del sector del terror, periodistes i veïns de Cercs i comarca. El parc s'ha estrenat amb un 93% de les entrades venudes i funcionarà a ple rendiment els dies 11, 12, 13, 19, 20, 26, 27 i 31 d'octubre i l'1, 2, 3, 9, 10, 16 i 17 de novembre. Horrorland, a més, s'ha inaugurat amb l'anunci que al desembre la proposta tornarà amb una edició especial de Nadal: l'Horrorland Christmas Edition, que promet posar també els pels de punta. "Hem volgut donar resposta a aquesta gran afició pel terror, a les ganes de viure noves experiències que hem vist que hi ha", ha explicat un dels impulsors del parc, David Moreno. Moreno ha assegurat que, en aquest període, les atraccions seran diferents, però seguiran a Cercs.  So, llum i pirotècnia sota l'atenta mirada d'en Mortimer, la mascota del parc que ha fet de mestre de cerimònies. Així ha estat l'acte oficial d'inauguració del nou parc de terror ubicat al Berguedà. El parc presenta set passatges del terror (Aquelarre, la Térmica, Clown Town 3D, Matadero, Black Out, Snuff Movie i Psycho Escapte), oferta de restauració i una ambientació que fa esgarrifances, amb jocs i personatges que busquen espantar els visitants, i agafar-los desprevinguts mentre passegen entre les naus industrials on s'ha creat Horrorland. 
Més de 850 persones entre influencers, youtubers, periodistes i convidats del sector han pogut gaudir d'una espectacular posada en escena que ha donat el tret de sortida al que prometen ser quinze dies d'autèntic terror. La cita inaugural ha comptat amb la presència de 72 periodistes provinents de mitjans nacionals i internacionals, com Associated Press TV o Reuters, a més d'una llista llarga de veïns de Cercs i de la resta del Berguedà, així com de persones que han estat convidades per part dels col·laboradors del projecte. Aquest dijous serà el primer dia en què visitaran al parc les persones que han comprat entrada. 
 

Espectacle inaugural d'Horrorland. Foto: Pilar Màrquez Ambròs


La inauguració ha sumat la presència de diferents personalitats de les institucions comarcals, com el fins fa no gaire president comarcal David Font i el futur president de l'ens, Josep Lara. L'alcalde de Cercs, Jesús Calderer, juntament amb els quatre directors del projecte, Cristina Raya, Sílvia Mosella, Climent Vila i David Moreno, han estat els encarregats de tallar la cinta de rigor en l'estrena. Els han ajudat uns personatges amb unes motoserres elèctriques gegants que no han deixat indiferent als assistents.

Mentre que els impulsors de la iniciativa han agraït el suport i la implicació de moltes persones de la comarca i de fora, i també d'amics i familiars, que "hi han posat el coll"; Jesús Calderer ha recordat el moment en què fa nou mesos els quatre joves li van explicar que volien muntar Horrorland. "Quan em van dir que anirien a comprar material als Estats Units, i els vaig veure tan convençuts, vaig tenir clar que era quelcom diferent", ha comentat l'alcalde. Jesús Calderer ha qualificat de "miracle" que el projecte hagi pogut tirar endavant i ha recordat que en només quinze dies es van vendre la meitat de les entrades. 

El parc funcionarà aquest dijous ja a ple rendiment amb 900 visitants, i a partir de llavors cada dia d'obertura espera entre 1.000 i 1.500 persones.
 

Els impulsors han estat rebuts amb aplaudiments i acompanyats de l'alcalde de Cercs. Foto: Pilar Màrquez Ambròs


La plataforma Cabronazi, amb més de 23 milions de seguidors, ha ajudat els joves emprenedors amb la campanya de màrqueting, i s'hi han sumat patrocinadors internacionals com Coca-Cola, Monster, Heineken o Desperados. 

Un 36% de visitants de fora de Catalunya

A hores d'ara s'han venut ja el 93% de les 22.500 entrades que hi havia disponibles a principis d'estiu. Dels visitants que passaran pel parc, un 36% són de fora de Catalunya, de països com Holanda, França i Alemanya. També s'esperen visitants de la resta de l'estat espanyol i de tots els punts del territori català, on ha tingut un gran ressò. 

Tot plegat és una iniciativa de l'empresa berguedana Insomnia Corporation, molt coneguda per les sales de room escape "Experiment" i "El còctel del doctor", i la barcelonina Horror Box.
 

Un dels monstres d'Horrorland. Foto: Pilar Màrquez Ambròs
 

Persones a la sortida d'un dels passatges del terror. Foto: Pilar Màrquez Ambròs

 

Visitants del parc amb el personatge de Cabronazi, que n'ha fet campanya de màrqueting. Foto: Pilar Màrquez Ambròs