El Berguedà promou la cuina de la tòfona i la caça per recuperar-ne el «prestigi tradicional»

Un total d'11 restaurants participen a la campanya que durarà fins a finals de març

Redacció
13 de gener del 2015
Actualitzat a les 20:54h
Els pagesos es queixaven dels danys dels cérvols als conreus
Els pagesos es queixaven dels danys dels cérvols als conreus | ACN
Després de Nadal, i havent exprimit al màxim la campanya dels bolets, els restauradors del Berguedà volen seguir potenciant els actius de la comarca. Per això, i per sisè anys consecutiu, l'Associació d'Hosteleria i Turisme del Berguedà ha engegat la campanya de la cuina de la caça i de la tòfona, dos actius que, segons ha afirmat Ramon Sala, encara no s'han acabat d'explotar prou turísticament.

Això és així, ja que darrerament, la cuina de la caça s'ha vist afectada pels gustos socials. “La caça és una cosa que sembla que ha perdut una mica el prestigi”, ha precisat el secretari de l'associació. Per aquest mateix motiu, els restauradors berguedans la volen potenciar, lligant-la al valor sostenible i ecològic de la resta de productes de proximitat que s'efectuen a la comarca. En la mateixa línia, la tòfona és un fong de gran exquisitesa que mai s'ha acabat d'implantar com a valor turístic a la comarca, malgrat la Fira de la Tòfona de Cal Rosal, i que dóna un alt valor sensorial als plats. 

“És un tema complicat perquè no hi ha una acceptació massiva, com passa amb el tema del bolet”, ha declarat Sala. De fet, aquests dos productes, -que coincideixen temporalment- tenen un públic i un mercat molt més específic, la major part del qual que ve expressament a buscar-los. Tot i això, i segons ha remarcat el restaurador, un dels grans objectius de la campanya és motivar “la curiositat del nou consumidor”. D'aquesta manera, trencar tabús i fomentar el consum i el “prestigi tradicional” d'aquesta cuina. 

La campanya, que han iniciat un total d'11 restaurants del Berguedà, ha començat aquest gener i s'allargarà fins a finals de març. Per tal de promocionar-la, s'han editat 2.000 fulletons, que es repartiran a les diferents oficines de turisme de la comarca. Els restaurants que s'han sumat a la campanya -el Restaurant Logos, Ca l'Amagat, La Cabana, el Restaurant Sala, el Punt de Llum, Cal Travé, Els Roures, el Recó de l'Aví, la Fonda Antiga Casa Marxandó, el Restaurant Sant Cristòfol i Cal Candi- han dissenyat menús especials amb productes de caça i tòfona, però acompanyats de productes locals. “Aquesta considerem que ha de ser la nostra filosofia”, ha afirmat Sala.