Economia

Joan Barniol planteja convertir l'hotel Ciutat de Berga en una residència

L'empresari té el projecte sobre la taula i està disposat a impulsar-lo però dubta que l'Ajuntament de Berga li atorgui "els permisos que corresponen" en el temps que ell té previst

, Berga | 01/08/2018 a les 12:18h
Arxivat a: Economia, Ajuntament de Berga, Joan Barniol, Hotel Ciutat de Berga
L'empresari berguedà Joan Barniol.
L'empresari berguedà Joan Barniol. | Aida Morales
Aquesta notícia es va publicar originalment el 01/08/2018 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
L'empresari Joan Barniol té sobre la taula un nou projecte empresarial. L'empresari berguedà propietari de Berga Resort i que a mitjans dels anys 90 va començar a impulsar el Parc de la Natura ha fet públic que vol comprar l'hotel Ciutat de Berga per fer-hi una residència d'alt estànding per a persones grans. La inversió s'enfilaria a uns 5 milions d'euros i podria crear entre 40 i 50 llocs de treball. No obstant, Barniol ha expressat a NacióBerguedà que el projecte queda pendent de si l'Ajuntament de Berga hi dona a temps "els permisos legals que corresponen". Joan Barniol es mostra crític amb l'equip de govern de la CUP i assegura que en els últims dos anys i mig ha demanat diverses llicències "i no me n'han concedit cap". Barniol no ha fet encara cap oferta als propietaris de l'edifici perquè abans vol tenir la garantia que obtindrà aquests permisos. 

L'empresari dubta que obtingui els permisos en els terminis previstos i matisa que, per tirar endavant la inversió, faria faltar obtenir el vistiplau legal del consistori en un termini de mesos "i no després de dos anys". Que trigués massa faria la iniciativa econòmicament "impossible". La normativa vigent permet convertir l’actual hotel en una residència.

El regidor d'Urbanisme, Oriol Camps, ha assegurat a aquest mitjà que si el projecte compleix els requisits per les llicències, aquestes es donaran; i ha incidit en el fet que aquesta és una qüestió estrictament legal que no es pren a nivell polític sinó tècnic. 

L'hotel Ciutat de Berga està en funcionament des de l'any 2002, i es tracta d'un edifici cèntric amb quatre plantes, 62 habitacions i un aforament de 120 persones. Conjuntament amb l'hotel Berga Park, el Ciutat de Berga va ser el primer hotel de tres estrelles que va tenir Berga. Actualment es manté en funcionament. 
 

COMENTARIS

Res a fer
Anònim, 01/08/2018 a les 15:24
+40
-39
Si t has de refia del govern de la CUP malament! Els serveis tècnics encara pitjor. Aquests no tenen cap interès en la ciutat.
No res!
Marc F, 01/08/2018 a les 15:43
+46
-26
Ni té els calers, ni té el projecte, ni té vergonya per prendre'ns per imbècils volent-nos fer empassar això dels 40/50 llocs de treball.
El que té són ganes de fer el merda i després culpar l'ajuntament de no haver-ho pogut fer. Com la ximpleria del parc de la natura.
No res. Fum.
ajuntament de llagrimeta
Anònim, 01/08/2018 a les 17:33
+27
-22
les coses com siguin però aquesta persona està donant una lliçó a molta gent tal i com funciona el camping.
NO A TOT
AnònimA, 01/08/2018 a les 18:27
+15
-24
NO a tot el que vingui signat per aquest "senyor".
Bussiness
Anònim, 01/08/2018 a les 19:20
+26
-20
Ara toca esquitllar als vells, personatges amb aquest afany de lucre no haurien de posar les grapes amb l'atenció a les persones vulnerables.
Merci
Anònim, 01/08/2018 a les 21:09
+22
-12
Gràcies Sr Barniol!
Algú fent propostes interessants x aquest infern de ciutat que tenim
Necessitem emprenedoria
Anònim, 01/08/2018 a les 21:17
+24
-22
Ja era hora que algú pensi en fer projectes de ciutat.
Amb el govern de Berga que tenim serà difícil tirar endavant algun projecte empresarial que dongui vida, diners i alegria a aquesta ciutat.
Aquí només pensem en firetes i sopars populars... i això no porta enlloc, o no recordeu el mercat dels dimecres de la plaça st pere? Que va durar... 1 mes? I qui hi comprava? 4 funcionaris de l’ajuntament que no tenien ni decència d’anar a comprar en hores que no siguéssin de feina.
Plas! Plas! Plas!!!!
Anònim, 01/08/2018 a les 21:32
+23
-15
Aplaudiment xl Barni!
Falte mes persones com el Barniol!
Anònim, 01/08/2018 a les 23:12
+24
-14
A Berga tenim una ciutat molt abandonada i bruta. Almenys ja persones amb projectes però quan arriba l ajuntament tot es para, allà no tenen cap interès per res, ni tan sols per arreglar carrers.
Fer-me ric
Anònim, 02/08/2018 a les 06:05
+14
-12
Aquest empresari no sap com esta tot el personal del Berga resort, primer de tot em sembla bé que tingui iniciatives però en primera instància miri com està tot el personal del camping.
Serveis per a gent gran
Maria Llumà, 02/08/2018 a les 14:43
+12
-5
Sempre és una bona proposta ,posar en funcionament serveis per a gent gran.Cada vegada hi haurà més gent gran i faran falta places de Residència.
Residències en la que es vetlli,pel benestar de les persones,que la gent si trobi bé,amb professionals ben preparats. Tenin sempre present el model d'atenció centrat en la persona. Crec en aquest projecte i pot ser una gran millora per Berga.
S'ha de pensar en la gent de Berga,places acreditades perque es puguin activar ajudes.
Centres on les persones puguin desenvolupar la seva història de vida,amb el màxim empodarament i qualitat possible,amb un entorn favorable.On la dignitat de les persones que hi viuran i dels treballadors es tingui en compte en tot moment.Centres dignes i un model a seguir!!!
Emprenedors
j, 03/08/2018 a les 12:43
+12
-1
Senyors, al Sr Pearson que dubto que molts dels per aqui coneguin va se un americà que va néixer els anys 60 del segle XIX. Va ser un visionar i a Catalunya va fundar el 1911 Ferrocarrils de Catalunya i La Canadenca, aquesta darrera per produir electricitat hidroelèctrica a Talarn i a Seròs i atenció, "portar-la a Barcelona". No cal dir que per llavors molta poblacio no sabia ni que era la electricitat. Va morir torpedinat pels alemanys a la primer guerra mundial i es diu que arruinat i amb les obres a mitges. No cal dir que el negoci energetic es un dels mes profitosos a l'actualitat Ara te una avinguda a Barcelona que alguns potser ni coneixereu i encara gracies.
Doncs be, opino que les envejes son insanes, que hi ha una classe funcionarial que te el peu al coll dels qui han de vetllar pel be comu que sempre utilitzen "arguments tecnics" per dir que no, agencies de desenvolupament que tenen com a primera funcio buscar diners per pagar-se el sou i sortir a totes les fotos possibles mentre organitzen firetes,....
Per que critiquem els qui es juguen els seus diners en nous projectes ?? per que critiquem als qui volen canviar les coses ?? per que no donem recolzament a aquells que exigeixen legítimament que l'administració faci la seva feina amb diligència ?? ( consti que no parlo nomes de Berga, un llibre a part mereixen Cercs, Vilada ,... i una enciclopedia per ells sols a Puig-Reig.)

On son avui en dia els Pearson ??????
Balança
Anònim, 03/08/2018 a les 12:52
+22
-1
Tenir residències d’avis dona feina a uns professionals, té uns proveïdors concrets i és un servei indiscutiblement necessari.
Tenir hotels dona feina a uns altres professionals, al comerç, als restaurants, proveïdors i aporta vida a Berga i a la comarca.
Totes dues activitats tenen coses molt positives i sorgeixen gràcies a gent emprenedora.
El que no sé si és bo per la ciutat és tancar un projecte per fer-ne un altre de completament diferent, guanyem uns beneficis en detriment de prendre’n d’altres, diferents però igual d'importants.
Al Marc F. i altre.
Joan Barniol, 03/08/2018 a les 17:24
+8
-3
Com suposo que no hem coneixeu, quedo a la vostre disposició per explicar-vos aquests projectes, els llocs de treballs i el seu finançament.
En quan a Berga Resort en data 31/7/2018 teniem 93 treballadors donats d'alta a la S. Social.
Per acabar, sento dir-vos que es de covards amagar-se darrera unes inicials o un anonimat.
Espero la vostra visita.
Poca sensibilitat
Anònim, 04/08/2018 a les 09:06
+11
-6
S'està parlant d'un nou projecte sense tenir en compte altres aspectes del negoci que actualment està en actiu. S'ha pensat amb tot el personal que treballa a l'Hotel i amb totes les famílies que hi ha al darrere?
NO a la residencia
Anònim, 04/08/2018 a les 16:53
+8
-8
Hay que promover el turismo y fomentar espacios para la juventud,es mas necesario que una residencia, teniendo en cuenta que el hotel funciona , da trabajo y ayuda a que el turismo pueda disponer de plazas hoteleras que llenan la ciudad de vida.
Alt estànding?
Anònim, 05/08/2018 a les 13:24
+4
-6
Si accedir a una plaça de residència econòmicament ja es prou costós, quanta gent podrà accedir a una residència d'alt estànding?
Tenim al q ens mereixem
Anònim, 05/08/2018 a les 19:00
+7
-1
Al problema de Berga només es un... ELS BERGUEDANS