Xarxa viària

Vilada demana que la C-26 no surti als GPS dels transportistes o bé millorar la senyalització

L'alcaldessa assegura que sol·licitaran a Territori que estudiï com evitar situacions com la generada aquest dilluns pel camió que va bolcar i va obligar a tallar la via 8 hores

per Pilar Màrquez Ambròs , Berga, 31 de juliol de 2018 a les 14:17 |
Camió accidentat a Vilada aquest dilluns. | Pilar Màrquez Ambròs
Aquesta informació es va publicar originalment el 31 de juliol de 2018 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Vilada demanarà al departament de Territori i Sostenibilitat que estudiï com evitar situacions com la generada aquest dilluns pel camió que va bolcar i va obligar a tallar 8 hores la C-26. La via és titularitat del Govern català. El conductor que amb 0,56 mg/l gairebé va quadriplicar la taxa d'alcoholèmia permesa per a conductors professionals, va saltar-se la restricció que impedeix a vehicles de més de 12 metres circular per aquesta via. L'alcaldessa de Vilada, Montserrat Badia, creu que és possible que hi jugués també un paper el fet que "la C-26 aparegui a les aplicacions GPS que utilitzen els transportistes, sense que hi consti la restricció de longitud". L'equip de govern de Vilada plantejarà que la via no surti indicada als GPS o bé que reforçar la senyalització que indica que té restriccions. 

Badia considera que la C-26 - una via de 7 metres d'amplada - surt a molts camioners al GPS "com a ruta per anar cap a Ripoll i passar la frontera". L'alcaldessa ha afirmat que contactaran amb el departament de Territori per plantejar-los aquesta inquietud. "En els sistemes que fan servir els camioners, no hauria de sortir com a eix general", ha dit Montserrat Badia. Badia també ha incidit en el fet que la senyalització de restricció per longitud "només consta a la sortida del Túnel de Berga". La batllessa apunta que "un cop que passes aquesta senyalització" no hi ha cap altre avís. "Un cop que s'estreny la carretera, si has passat amb camió, et pots encallar en qualsevol moment", ha exposat. 


Montserrat Badia ha afirmat que, malgrat que no sigui habitual que hi passi un vehicle tan gran com el que va quedar-hi bloquejat aquest dilluns, sí que hi solen passar camions. "No ho sembla i no de les dimensions del que va quedar encallat, però sí que hi passen. És una carretera de corbes però si has de passar a França per la banda de Ripoll, els suposa fer menys quilòmetres", ha comentat Badia. L'alcaldessa recorda la problemàtica que pot arribar a suposar que un camió bloquegi la via. "Durant tot el matí i gairebé fins a les 2 de la tarda, calia desviar-se per Sant Jaume de Frontanyà i la Pobla de Lillet o bé per Santa Maria de Merlès per desplaçar-se fins a Berga i el principal eix de comunicació de la comarca, que és la C-16. 

Una restricció vigent des de 2015

Els ajuntaments de Borredà i les Llosses, conjuntament amb el de Sant Jaume de Frontanyà, van fer front comú fa anys contra el problema que suposaven els camions a la carretera C-26. El 2015 va prohibir-se finalment el pas de vehicles de gran tonatge en el tram Berga - Ripoll, una limitació que en el seu moment va foragitar una bona part de vehicles de grans dimensions que utilitzaven aquesta via.

 

Participació