Infància

El Berguedà reforça el servei de monitoratge per fomentar el lleure inclusiu a l'estiu

Enguany s'han incorporat noves entitats en la coordinació del projecte que va posar-se en marxa l'any 2010

per Redacció, Berga, 13 de juliol de 2018 a les 12:59 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 13 de juliol de 2018 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.

Activitats de lleure inclusiu. Foto: Consell Comarcal del Berguedà


El Consell Comarcal del Berguedà ha reforçat enguany servei de monitoratge i de suport amb l'objectiu que els infants i joves amb diversitat funcional puguin participar a les activitats de lleure de l'estiu.  Alguns infants i joves, durant les setmanes d'estiu, no podrien gaudir de les activitats de lleure sense un monitoratge específic. A partir d'una detecció de necessitats, s'han prioritzat els participants que necessiten aquest acompanyament, i en la coordinació del projecte s'hi han incorporat noves entitats. 


Aquest estiu de 2018, participen al projecte una desena d'infants i joves. Per fer-ho possible, hi treballen conjuntament els serveis socials de tota la comarca, l'Equip d’assessorament i orientació psicopedagògica (EAP), els centres educatius, l'espai viu de l'Associació Pro Disminuïts psíquics del Berguedà (APDPB), les entitats de lleure i esportives, i tot plegat es coordina des del consell comarcal.
 
Aquesta proposta va néixer el 2010 amb la voluntat de garantir la igualtat d’oportunitats dels infants i joves i potenciar-ne l’autonomia de manera que tothom pugui participar als espais esportius i de lleure, als municipis del Berguedà. És un projecte de l’Oficina d’Inclusió comarcal i que compta amb la col·laboració de l'Ajuntament de Berga i de la Diputació de Barcelona.

Amb aquest projecte, sumat a la recent signatura del conveni pel casal de l'Associació Pro Disminuïts Psíquics del Berguedà, el consell comarcal fa una aposta clara perquè el lleure sigui una realitat per a tots els infants de la comarca, estiguin escolaritzats en un centre d'educació especial o a l'escola ordinària", segons fonts de l'ens comarcal.

 

Participació