Tres empreses berguedanes opten al programa «Accelera el Creixement» amb només 50 places

Les empreses de les dues primeres edicions han augmentat un 24% la facturació després de participar a la iniciativa

Redacció
28 de juny del 2018
Actualitzat a les 17:04h

Polígon de la Valldan. Foto: Agència de Desenvolupament del Berguedà.


El programa "Accelera el Creixement" tanca les inscripcions per a la seva setena edició a la xifra de 94 candidatures. El programa promogut per la Diputació de Barcelona i PIMEC ha sigut un èxit en les edicions anteriors i s'espera que aquest any no sigui una excepció, tenint en compte les novetats. El programa dona cabuda a totes les empreses de la demarcació de Barcelona que tenen voluntat i ganes d'apostar pel creixement empresarial, sempre que tinguin més de 5 anys de trajectòria. De les 94 empreses presentades, 3 són berguedanes i se sumen a les 22 que ja s'hi ha presentat en les edicions anteriors.  
 
L'Agència de Desenvolupament del Berguedà actua com a centre local serveis a les empreses (CLSE), fent difusió del programa i captació d'empreses amb potencial de creixement. L'organització farà properament una selecció de les 50 empreses que mostren major potencial de creixement. Pel que fa al Berguedà, de les 22 presentades en les sis primeres edicions, 14 s'han beneficiat finalment del programa.
 
L'itinerari formatiu o d'acompanyament que s'ofereix consta de 80 hores dividides a parts iguals entre sessions presencials a Barcelona i sessions amb experts. En aquesta edició s'inclourà un mòdul annex sobre transformació digital i que donarà eines a les empreses per fer un salt més de qualitat entorn a les noves tecnologies.
 
La iniciativa "Accelera el Creixement" mostra bones valoracions per part de les empreses que ja hi han pres part durant les edicions anteriors. Les empreses de les dues primeres edicions, quatre anys després mostren augments del 16% de plantilla, 24% de facturació, i 20% de beneficis abans d'impostos. També, la majoria ha obert nous canals de venda i ha tret nous productes o serveis.
 
Prova d'això, és el cas de l'empresa Gual Steel, que a través del seu director comercial, Marc Marsinyach, va prendre part en la tercera edició. Marsinyach defineix el programa com "una gran experiència, tant per l'empresa com també a nivell personal, ja que ofereix una primera part teòrica de contingut equiparable al que es veuria en assignatures d'un màster d'empresa compaginada amb una segona part pràctica, on es treballen els conceptes i àrees de creixement definides internament sota la coordinació de consultors de consolidada trajectòria".