Territori

Calvet afirma que el Govern farà «mans i mànigues» per trobar el pressupost pel tercer carril a la C-16

El conseller de Territori i Sostenibilitat assegura que el projecte a l'Eix del Llobregat i l'Eix Diagonal és "prioritari" i que es farà "com més aviat millor"

| 12/06/2018 a les 16:10h
Arxivat a: Territori i medi ambient, 2+1, C-16, Damià Calvet, Eix del Llobregat, Eix Diagonal, inversió, obres, pressupost, reversible, tercer carril

Un vehicle circula pel tram de la C-16 que el Govern vol que sigui de doble carril. Foto: ACN/Estefania Escolà


El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, ha anunciat que el nou Govern prioritzarà el projecte de construir un tercer carril –una fórmula anomenada '2+1'– a les carreteres C-15 (entre Vilafranca del Penedès i Igualada) i la C-16 (entre Berga i Bagà) i que farà "mans i mànigues" per trobar el pressupost necessari. En una entrevista amb l'ACN, Calvet ha dit que els dos projectes "estan en marxa" però que "necessiten un encaix pressupostari". Malgrat que no ha volgut fixar cap calendari d'actuacions, el conseller ha deixat clar que es farà "com més aviat millor".

"Necessitem una xarxa viària que no tan sols sigui segura, sinó que també sigui eficient i doni servei a l'economia del país". Precisament dues persones van perdre la vida fa tot just una setmana a la C-15 a Capellades (Anoia) després d'un xoc entre un turisme i un camió. La via, però, ja acumula cinc morts i diversos ferits en els darrers nou mesos i les institucions locals fa temps que reclamen mesures.
 
Fa anys que les comarques del Berguedà, en el cas de la C-16, i l'Anoia i l'Alt Penedès, en el cas de la C-15, reclamen millores per unes vies de comunicació cabdals per al territori. En els dos casos el Govern té previst aplicar-hi la fórmula del '2+1'. Es tracta de la instal·lació d'un tercer carril reversible que podria anar canviant de sentit de circulació en funció de les necessitats del trànsit. En el cas de la C-16 entre Berga i Bagà, el projecte es va presentar l'any 2015 per l'aleshores conseller de Territori, Santi Vila, que va quantificar les obres amb un pressupost de 140 milions d'euros. 
 
En una entrevista amb l'ACN, el recent nomenat conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, ha assegurat que els dos projectes estan "en marxa" i ha dit que "la voluntat" del Govern és tirar-los endavant, però ha deixat clar que necessiten "d'un encaix pressupostari". "Tenim un pressupost molt condicionat per un conjunt de concessions, de peatges a l'ombra o de pagaments que ens deixen molt poc marge de maniobra", ha lamentat Calvet, que al mateix temps ha dit que "hem d'escollir molt bé aquest marge de maniobra i tenim clar que aquests '2+1' són prioritaris".
 
Precisament, fa tot just una setmana, el dimarts 5 de juny, la C-15 a l'alçada de Capellades va registrar un accident amb dues víctimes mortals. Des del setembre passat, la via acumula cinc morts. Arran d'aquest darrer sinistre, les institucions locals han reclamat mesures urgents per posar fi a aquesta problemàtica. De fet, l'alcalde d'Igualada, Marc Castells, va assegurar que té previst reunir-se properament amb el Departament de Territori per exposar la situació i reclamar convertir la carretera en una autovia en comptes de tirar endavant el projecte de tercer carril reversible.

COMENTARIS

NO
Anònim, 13/06/2018 a les 08:26
+6
-2
No volem un tercer carril perquè els pijos barcelonins no hagin de fer tanta cua per anar a passar el cap de setmana a "la sardanya".
Volem desdoblament!
Anònim, 13/06/2018 a les 10:15
+4
-1
Conseller Calvet, de segur que buscarà la millor solució, però escolti els pobles des de Berga fins a Bagà. Un 3r carril no és la solució. Des de fa molts anys estem patint cues i més cues i la idea meravellosa que algú va tenir d'un 3r carril variable no satisfà de cap manera al gent del territori.
Existeix un volum de trànsit considerable, com per fer el desdoblament, de la mateixa manera que està fet des de Manresa fins a Berga. O vosté creu que tot el trànsit que puja es queda a Berga? Pensi que hi ha camions i autocars que fan aquesta ruta per entrar cap a França. Si us plau no fem una "xapusa" com va passar amb l'eix transversal que es va gastar el doble pq no s'havien previst el desdoblament. Si ho fem, fem-ho bé!! Abans d'aprovar aquest projecte consulti al territori, a la gent, no només a uns quants. Moltes gràcies

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
La C-16 tallada per un cable d'alta tensió caigut
La C-16 tallada per un cable d'alta tensió caigut | Cedides
01/01/1970
Reestablerta la circulació després que la incidència hagi obligat a tallar el trànsit prop de les 2 de la tarda | A hores d'ara, les informacions indiquen que un helicòpter podria haver causat la caiguda del cable
Montse Venturós, en la concentració de suport.
Montse Venturós, en la concentració de suport. | Pilar Màrquez Ambròs
Pilar Màrquez Ambròs | 3 comentaris
01/01/1970
L'alcaldessa de Berga admet que un cop que s'apliqui la decisió judicial "no serà possible" continuar signant documents, però diu que "existeixen mecanismes" per continuar al capdavant del consistori
El cant dels ocells s'interpreta cada tarda a Berga.
El cant dels ocells s'interpreta cada tarda a Berga. | Pilar Màrquez Ambròs/Arxiu
Pilar Màrquez Ambròs | 1 comentari
01/01/1970
Serà en el marc de la iniciativa "Música per a la Llibertat", que fa que cada dia, a les 7 de la tarda, soni "El Cant dels Ocells" a la plaça de Sant Pere | L'homenatge es farà el 23 de cada mes