Neguit a Vilada i Borredà davant la possibilitat de perdre el seu únic caixer automàtic

Els dos ajuntaments expressen el total rebuig al tancament, i adverteixen que han dirigit una petició al Consell Comarcal del Berguedà, per tal que defensi els interessos de pobles petits com el seu

11 de juny del 2018
Actualitzat a les 21:14h
Vilada i Borredà poden perdre el caixer del BBVA.
Vilada i Borredà poden perdre el caixer del BBVA. | Cedida
A la porta dels dos únics caixers automàtics que hi ha a Vilada i Borredà - un per població - fa quatre dies que hi penja un cartell que explica que "a partir del 21 de juny" el terminal quedarà "fora de servei" i emplaça als seus clients a desplaçar-se a partir d'ara al passeig de la Pau de Berga. Es tracta de caixers que pertanyen a l'entitat Banco Bilbao Vizcaya Argentaria (BBVA) però els ajuntaments denuncien que l'entitat no s'ha posat en contacte amb ells per informar-los de cap canvi. 

La suposició que en fan d'entrada els responsables municipals és que aquests caixers "seran suprimits", si bé no tenen cap informació oficial sobre si aquest és un canvi definitiu. Ambdós consistoris denuncien en un comunicat que "en cap moment n'han estat informats, ni coneixen les causes de la decisió presa". D'entrada, els Ajuntaments de Vilada i Borredà només saben que hi ha "rumors sobre una decisió que afectaria altres petits municipis com els nostres, que ja varen perdre les respectives oficines fa quatre anys", i mostren una evident preocupació pel fet que ara puguin perdre també aquest servei. 
 
Segons explica el comunicat que signen ambdós consistoris, "aquell tancament es va fer de forma similar a com s’està actuant ara, produint greus perjudicis a pobles com els nostres, amb un component turístic molt important, i per l’existència de moltes persones grans, les quals no tenen mitjans per desplaçar-se a la capital, ni mitjans tècnics per operar amb les noves tecnologies". 

L'alcalde de Borredà, Joan Roma, i l'alcaldessa de Vilada, Montserrat Badia, es mostren preocupats perquè en els dos casos es tracta de l'únic caixer que hi ha al municipi. "Treure el caixer automàtic suposa un nou cop a la viabilitat dels petits municipis, i fer-ho, sense cap informació ni negociació prèvia, suposa un menysteniment envers els representants públics, i a tota la població, en general", expliquen al comunicat. El text conjunt destaca que "les noves tecnologies fallen tot sovint, i que ni tan sols apleguen tot el terme municipal". 

Petició al Consell Comarcal perquè defensi els terminals

Els dos ajuntaments asseguren que no entenen ni accepten "una decisió com aquesta", ja que suposa "una despesa molt minsa per una entitat com el BBVA". Els dos ajuntaments expressen el total rebuig al tancament, i adverteixen que han dirigit una petició al Consell Comarcal del Berguedà, per tal que defensi els seus caixers automàtics, i també els de tots els altres pobles de la comarca que han patit situacions de tancament. 
 
"Necessitem un servei com aquest, almenys durant uns anys, fins que altres mitjans tecnològics estiguin degudament rodats, i siguin fiables, com per no haver de fer servir diners en efectiu", afirmen, "Confiem en la ràpida actuació del Consell Comarcal, i la unió de tots els municipis que conformem la comarca del Berguedà per a mantenir un servei bàsic com aquest", afegeixen en un comunicat que han enviat als mitjans i que Vilada també ha difós al seu web municipal

La vall del Pedraforca va perdre l'únic caixer el 2016

Saldes, un altre petit municipi de l'alt Berguedà, va perdre el seu caixer l'any 2016, que en aquell cas era de Banc Sabadell. Això va deixar sense aquest servei a diversos nuclis de la vall del Pedraforca, concretament a banda de Saldes, el tancament va afectar Vallcebre, Gósol, Tuixén i Josa de Cadí, obligant als seus veïns a desplaçar-se a Guardiola de Berguedà o bé a la Seu d'Urgell per treure efectiu.