Berga acull amb èxit de participació la iniciativa «Catalunya, Hola Família!»

Arreu de Catalunya fins a 12.000 infants amb les seves famílies han participat en la iniciativa

Redacció
23 de maig del 2018
Actualitzat a les 11:17h
Taller de Circ dins del programa de 'Catalunya, Hola família'.
Taller de Circ dins del programa de 'Catalunya, Hola família'. | Cedida
Un total de gairebé 12.000 nens i nenes amb les seves famílies han participat en els dos caps de setmana de la gran acció promocional del turisme familiar que ha impulsat l'Agència Catalana de Turisme (ACT) del departament d'Empresa i Coneixement, "Catalunya, Hola Família!". Durant dos caps de setmana, 24 destinacions certificades per l’ACT amb el segell "Platja en família" i "Natura i muntanya en família" i unes 230 empreses han organitzat més de 200 activitats pensades per gaudir en família.
 
Aquest mateix cap de setmana les destinacions de natura i muntanya participants han estat la Vall de Boí, les Valls d'Àneu, Berga, la Vall d'en Bas-Les Preses, les Muntanyes de Prades i Els Ports. Uns 2.500 nens i nenes amb les seves famílies han participat en les més de 70 activitats programades. El director general de Turisme, Octavi Bono, ha explicat que "aquest primer any del 'Catalunya, Hola Família!' ha estat satisfactori. Ens públics, municipis i empreses hem treballat conjuntament i hem demostrat que les nostres destinacions familiars tenen un alt nivell. Els resultats ens animen a treballar per donar continuïtat a aquesta iniciativa pensada pel públic familiar.

Bono ha assegurat que "una de les prioritats de la Generalitat de Catalunya en matèria de turisme és potenciar i promoure l'oferta turística catalana de les comarques de l'interior, un territori privilegiat que disposa de recursos i propostes turístiques per a tots els públics, amb la finalitat d'aconseguir un reequilibri territorial dels fluxos turístics i de la riquesa que generen. Amb aquest suport perseguim ajudar les petites i mitjanes empreses d'aquests territoris en la promoció, difusió i comercialització de la seva oferta, serveis i propostes turístiques i apostar per la diversificació de productes, potenciant aquells que són desestacionalizadors". 
 
Durant tot el cap de setmana, les famílies s'han desplaçat per les zones de l'interior català, aprofitant els descomptes i les activitats que han ofert la norantena d'empreses i entitats del territori implicades en l'acció. A més, els participants han pogut "caçar" als éssers mitològics "amagats" en aquestes destinacions i que formen part del patrimoni de llegendes de Catalunya, així com participar en tallers de circ, de prehistòria i per crear un ambientador natural, entre d'altres; visites teatralitzades, gimcanes en família, curses d'orientació, observacions astronòmiques i tot tipus d'activitats culturals.
 
Per a aquest primer any, el tema escollit ha estat "Llegendes en Família", amb l'objectiu de fer èmfasi en la història i la mitologia del territori. En aquest sentit, s'ha creat l'app "Llegendes en família" que ha permès buscar i "caçar" durant tot el cap de setmana, els éssers màgics creats per a l'ocasió en boscos, platges, places i parcs de les diferents destinacions familiars catalanes. Seguint el criteri i l'assessorament de l'expert en mitologia catalana Joan de Déu Prats, cada una de les destinacions ha rebut l'assignació d'un ésser màgic amb un lligam al territori.
 

Activitat de 'Catalunya, Hola família' a les Valls d'Àneu. Foto: Cedida


L'acció "Catalunya, Hola Família!" ha comptat amb la col·laboració del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida, l'Àrea de Turisme de la Diputació de Barcelona, el Patronat de Turisme de la Costa Brava Girona i del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona. També han tingut una participació destacada en aquests dos caps de setmana: Caprabo, Cruïlla, Danone, Devir, Educa Borràs, Montana Colors, Parentalis i Staedtler.
 
En el cap de setmana a les destinacions del litoral (20-22 d'abril), més de 9.000 nens i nenes amb les seves famílies van participar en les més de 160 activitats que van acollir les següents destinacions de costa: Blanes, Calella, Calonge-Sant Antoni, Cambrils, Castelldefels, Castell-Platja d'Aro, El Vendrell, Lloret de Mar, Malgrat de Mar, Pineda de Mar, Roses, Salou, Sant Feliu de Guíxols, Sant Pere Pescador, Santa Susanna, Torroella de Montgrí-l'Estartit, Vila-seca-La Pineda Platja i Vilanova i la Geltrú. S'hi van implicar 140 empreses d'allotjament i d'activitats i restaurants.
 
Segells de Turisme Familiar de l'Agència Catalana de Turisme
 
El turisme familiar és un dels projectes estratègics en la promoció turística de Catalunya. L’ACT ha esmerçat nombrosos esforços en promocionar l'oferta turística catalana adreçada al públic familiar, tant a nivell nacional com internacional. El 30% del turisme que ve a Catalunya és familiar, xifra que arriba al 40% durant els mesos d'estiu. Pel que fa a la despesa, el turisme estranger que va viatjar en família a la nostra destinació el 2017 va generar 4.000 milions d'euros. En aquest sentit, l'ACT ha estat pionera en la recerca i creació d'una certificació per a destinacions especialment sensibles amb el turisme familiar, amb segells d'especialització que garanteixen que la destinació disposa d'una oferta d'allotjament, restauració i oci adaptada a les necessitats de les famílies.
 
Natura i muntanya en família i Platja en família són segells d'especialització que atorga l'Agència Catalana de Turisme (ACT) a un municipi o conjunt de municipis, tot garantint que ofereixen uns determinats serveis i equipaments adaptats a les necessitats de les famílies amb nens. Es tracta a més d'un projecte de col·laboració publicoprivada, ja que els serveis poden ser oferts tant per instal·lacions i equipaments públics com per empreses turístiques privades.
 
Les destinacions certificades amb aquests segells destaquen per la seva qualitat i pel seu posicionament enfront el client familiar. Les destinacions que vulguin ser certificades amb aquests segells han d'acomplir una sèrie de requisits, tant a nivell de destinació com a nivell d'establiments i serveis turístics. En el cas de les destinacions d'interior, han de comptar amb com a mínim un recurs natural. A més, una part dels seus establiments han de comptar amb mesures específiques per a infants i la destinació ha de comptar amb una oferta lúdica adreçada a infants de diferents edats.
 
A Catalunya, a més de les sis destinacions amb el segell Natura i muntanya en família i de la vintena de destinacions certificades amb el segell Platja en família, tres destinacions més es troben actualment en procés de certificació: Alp-la Molina-Masella, La Vall de Camprodon i Sort-Rialp-Port Ainé. Aquestes certificacions suposen més de 650 empreses implicades en la promoció del turisme familiar arreu de Catalunya, entre establiments d'allotjament turístic, empreses d'activitats, oficines de turisme i equipaments singulars.
Arxivat a