Ensenyament

El Consell dota de tauletes tàctils el transport escolar per controlar-ne les absències

El nou sistema s'utilitzarà en setze rutes que es fan amb autocar i al transport adaptat, i permet una comunicació directa i instàntania amb els centres educatius

per Pilar Màrquez Ambròs , Berga, 8 de maig de 2018 a les 19:23 |
Una noia pujant a l'autobus aquest migdia, a l'Institut Guillem de Berguedà. | Pilar Màrquez Ambròs
Aquesta informació es va publicar originalment el 8 de maig de 2018 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Els monitors acompanyants del transport escolar del Berguedà disposen a partir d'ara de tauletes tàctils des d'on enviar dades relatives al servei i a la seva utilització per part dels alumnes als centres educatius de primària i de secundària de la comarca. El nou sistema s'utilitzarà a les setze rutes de transport escolar que es fan amb autocar i al transport adaptat. L'objectiu és portar un control més rigorós de l'ús que fan els alumnes del transport escolar, principalment quant a les faltes d'assistència.

El conseller d'Ensenyament del Consell Comarcal del Berguedà, Llorenç Altozano, ha explicat que "amb aquesta eina informàtica es portarà el control d'assistència dels alumnes des del mateix moment que pugen a l'autocar i es podran enviar aquestes dades a l'escola". No és que fins ara el control dels alumnes no es fes de manera diligent, sinó que "hi havia casos excepcionals d'alumnes que anaven a l'escola amb autocar, però en canvi no utilitzaven aquest servei per tornar". Aquesta informació la tenien els monitors, però trigava uns dies a arribar al centre educatiu. Amb la utilització de la nova eina informàtica, la comunicació serà instantània. 


Segons Altozano, això permetrà establir "una comunicació directa" entre els alumnes i els monitors i fer un control rigorós de l'assistència, ja que es podran generar informes i imputs de la utilització del servei, tant de cara al propi consell comarcal com a la comunitat educativa i a les famílies. Llorenç Altozano ha concretat que el sistema de funcionament és "molt senzill". Així, cada monitor disposa d'un llistat informatitzat dels alumnes que utilitzen cadascuna de les rutes, i això permet generar un arxiu que s'envia al centre corresponent. "La idea és fer extensiu el sistema als menjadors escolars el proper curs", ha dit Altozano.  

Prova pilot en la ruta de la Rodonella


El director de l'Institut Guillem de Berguedà, ha valorat, per la seva banda, que el nou sistema fa possible "tenir molt més controlat aquest espai de temps on l’alumne no és ni al centre ni a casa". La primera ruta de transport escolar en provar aquest sistema ha estat la que va de la Rodonella als centres de Berga, que n'ha fet la prova pilot. La setmana vinent s'incorporaran al nou sistema la resta de rutes d'autocars. Segons ha afirmat Altozano, hi ha 12 rutes més de grups reduïts que utilitzen el taxi per anar l'escola, però en aquests casos la tauleta no s'implantarà. 
 

La ruta de la Rodonella als centres escolars de Berga ha estat la primera en implantar el sistema. Foto: Pilar Màrquez Ambròs

 

 

Participació